Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازیگر سینما گفت: آمار مطالعه برای کشوری با چنین فرهنگ و تمدنی تاسف باراست و با فراگیرترشدن حضور مردم در فضای مجازی، این آمار فاجعه بارتر شده است. ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ رسانه ها خواندنی نظرات

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، عباس غزالی بازیگر سینما و تئاتر گفت: آمار کتابخوانی در کشور ما پایین است یعنی روزانه تنها 2 تا 10 دقیقه وقت مردم ما صرف کتاب خواندن می شود و این آمار برای کشوری با چنین فرهنگ و تمدنی تاسف باراست و با فراگیرترشدن فضای مجازی، این آمار فاجعه بارتر میشود

وی افزود: برای مثال یک شبکه اجتماعی جدید در کشور راه اندازی می شود و تمام ارگان ها از جمله برنامه های تلویزیونی برای آن تبلیغ می کنند و مردم را به سمت آن نرم افزار و حضور در فضای مجازی سوق می دهند و ما می بینیم که طی یکی دو هفته همه با آن آشنا می شوند و درصد استقبال روز به روز بیشتر می شود و این تبلیغ درست است و اگر درصدی از این تبلیغات برای ترویج  کتاب خوانی  و جشنواره هایی چون رضوی صورت گیرد تبلیغات درستی صورت میگیرد و مطمئنا مردم ما استقبال خوبی خواهند کرد و فرهنگ کتابخوانی به مرور در جامعه ته نشین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هر اقدامی که بتواند این آمار را ارتقاء بدهد قابل تقدیر است و نهاد کتابخانه ها با برگزاری جشنواره های کتابی اقدامی موثر انجام می دهد و نتیجه بسیار خوبی خواهد گرفت.

وی ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی در طول این چند دوره آمار بسیار خوبی داشته است و توانسته در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی موثر واقع شود. اینکه بخواهیم در لحظه شاهد نتایج چنین اقداماتی باشیم کمی دور است و برگزاری جشنواره حرکتی آینده محور است و در بلند مدت تاثیرات مثبت را خواهیم دید. همه از جمله صداوسیما و رسانه ها و خصوصا مسئولین باید برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند.

وی با اشاره به توزیع رایگان کتابهای جشنواره رضوی در میان شرکت کنندگان عنوان کرد: اینکه کتاب را به صورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان قرار داده میشود، بسیار عالی است و می تواند یکی از راهکارهای درجه یک جذب مخاطب باشد. باید تعداد کتابخانه ها نیز بیشتر شود و همچنین تبلیغات خوبی برای کتاب ها صورت بگیرد.

غزالی درباره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: از اسم جشنواره پیداست که مرتبط با امام رضا(ع) است. تمام ما ایرانی ها عاشق امام رضا(ع) هستیم و برای دیدن بارگاه طلایی حضرت لحظه شماری می کنیم و برگزاری جشنواره ای با موضوع سیره رضوی بسیار عالی است و این حرکت نهاد کتابخانه ها قابل تقدیر است. امیدوارم برای موضوعات دیگری نیز چنین جشنواره هایی برگزار شود و دامنه این جشنواره ها گسترده تر شود تا بواسطه چنین جشنواره هایی سطح مطالعه در کشور افزایش پیدا کند و بواسطه کتاب خواندن غذای روح مردم ما تامین شود.

منبع:دانشجو

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، فرهاد قائمیان در دیدار مدیران و دبیران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: ما دوست و همراهانی هستیم که فقط به عشق امام رضا (ع) در این جشنواره‌ها هستیم، تا کارهای بهتری را برای شیفتگان امام هشتم (ع) انجام دهیم.   وی با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره روستایی امام رضا (ع) در روستای کردر گفت: مردمان روستا خانه‌های خود را در اختیار جشنواره و هنرمندان گذاشته بودند. برای مردمی کردن این جشنواره فضایی ایجاد کردیم که مردم بدانند چه نوع فرهنگ رضوی را می‌خواهیم در بین مردم رواج دهیم.   قائمیان گفت: در جشنواره هنرهای نمایشی اتابک نادری نه فقط برای این جشنواره که همراهی خوبی داشت و نمایش‌ها به استان‌های مختلف به صورت اجرای عمومی برگزار شد تا مردم آشناییت بیشتری داشته باشند.   مدیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی امام رضا(ع) با اشاره به دیگر بخش‌های جشنواره گفت: تلاش شد تمام جشنواره‌ها در بین خود مردم باشد و امید است مدیران کل فرهنگ در استان‌ها همراهی خوبی با این رویداد داشته باشند.   وی افزود: امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» اقتباس شده و در راستای فرهنگ امام رضا (ع) است و امید است این فیلم از حیث بزرگی و تاریخی بودن برای سال آینده ساخته شود تا بگوییم جشنواره‌های امام رضا(ع) به اهداف والای خود خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • سه نکته برای آموختن درباره صبر و عدم صبر از غزالی
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • طرح یسنا؛ یارانه ۶۰۰ هزارتومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + جزییات