Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سعیدرضا جندقیان در نشست خبری به مناسبت 14 تیر ،​روز دهیاری ها به اقدامات انجام شده برای روستائیان اشاره کرد و افزود از سال 82 تا پایان سال 96 برابر 15 هزار و 600 میلیارد تومان در روستاهای کشور ، تزریق شده است .
وی با بیان اینکه 12500 میلیارد تومان از این مبلغ ، در دولت یازدهم و دوازدهم تزریق شده است ، گفت : بیش از 2700 کارآفرین در عرصه های روستایی شناسایی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جندقیان ، اعطای وام با همکاری پست بانک به روستائیان را یکی از اقدامات برشمرد و گفت : هم اکنون 103 میلیارد تومان به عنوان وام به طرح های روستائیان اختصاص یافته و برای هزار و 178 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
وی از تخصیص 62 میلیارد ریال برای آموزش دهیاران در کشور خبر داد و افزود : آموزش برای نیروهای خلاق ضروری است.
جندقیان با بیان اینکه امور دهیاری‌ها متولی آموزش نیست و دستگاه‌ های دیگر در این زمینه مسئولیت دارند ، گفت: با این وجود بودجه‌ای را برای آموزش دهیاران و مردم روستایی به ارزش حدود 62 میلیارد ریال اختصاص داده‌ ایم که توزیع بودجه متناسب باجمعیت هر روستا متفاوت است.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه 460 روستا را هدف گذاری کردیم ، افزود : محورهای توسعه سه استان آذربایجان شرقی ، کرمان و لرستان به صورت پایلوت استخراج شده است .
وی همچنین از بیمه حوادث شدن 5 میلیون واحد مسکونی روستایی در کشور به صورت یکجا و متمرکز در آینده نزدیک خبر داد و افزود : تفاهم نامه این کار آماده شده است .
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار داشت : اگر ساختار بیمه ای کشور درست عمل کند ، بسیاری از مشکلات روستائیان حل خواهد شد.
جندقیان همچنین از امضای تفاهم نامه ای برای توسعه زیرساخت های گردشگری در روستاها برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود : برای توسعه گردشگری 500 روستا هدف گذاری شده است .
وی اضافه کرد : در سال نخست یعنی 95 ، برای 100 روستا و مبلغ هفت میلیارد و 500 میلیون تومان « برای هر روستا هفتادو پنج میلیون تومان » به صورت بلا عوض و برای توسعه گردشگری پرداخت شد و در سال دوم یعنی سال 96 ، مبلغ 100 میلیون تومان و به 170 روستا در این زمینه کمک مالی شد.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دهیاری روستا شهرداری بهره وری افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب رسانی به ۷ روستا در بم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، سردار نظری فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت.بمناسبت تا سیس سپاه پاسداران امروز افتتاح طرح آب رسانی به ۷ روستا در مناطق عشایری شهرستان بم با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.
وی افزود این طرح با مشارکت قرارگاه نهضت آب رسانی مرد میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا شدده است وتعداد ۱۰۲۷ نفر  در روستاهای دهنه سراسیاب،گزوگان،دهو،کهنو،مرغک،دارزینفهمت اباد و گردوسر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند .

دیگر خبرها

  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد
  • تهرانی‌ها منتظر رگبار شدید باران باشند | دما در تمام نقاط کشور افزایش می‌یابد
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • کمک به روستا با درآمدزایی دهیاری‌ها
  • استفاده از هوش مصنوعی در حوزه انرژی اتمی افزایش می‌یابد
  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • رئیسی: سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • آب رسانی به ۷ روستا در بم