Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@23:38:59 GMT

رونمایی از کتاب حدیث نصر در حرم حضرت معصومه(س)

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۷۷۱۱۰

رونمایی از کتاب حدیث نصر در حرم حضرت معصومه(س)

‌ظهر امروز، از کتاب "حدیث نصر" با حضور برخی از علما، مسئولین استانی و نویسنده کتاب، در ساختمان کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) رونمایی شد.

‌به گزارش ‌ایسنا‌، سید حسین کشفی، ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب حدیث نصر در ساختمان کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: به دلیل وجود نکات ممتاز در خاطرات آیت الله نصرالله شاه آبادی، در سال 91‌ تصمیم به نگارش خاطرات ایشان کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برخی از ویژگی‌های زندگی ایشان درس‌آموز بود و نیاز بود که محققان و مردم با ابعاد زندگی و شخصیت ایشان آشنا شوند؛ یکی از ویژگی های آیت الله شاه آبادی، روش جذب جوانان و مردم به اسلام بود که بسیار برای روحانیت امروز، حائز اهمیت است.

نویسنده کتاب حدیث نصر تصریح کرد: قسمتی از کتاب، جمع‌آوری مصاحبه‌های آیت الله شاه آبادی است که در سالیان مختلف انجام داده و حائز نکات مهمی است؛ کتاب در 4 فصل است و در فصل اول به معرفی نیاکان ایشان پرداختیم، در فصل دوم نیز‌ نیای مادری ایشان معرفی شده است.

وی ادامه داد: در فصل سوم‌ به زندگینامه پدر ایشان پرداخته شده است و تاکید بر این بوده است که این بخش، کامل و دقیق باشد و حاوی مطالب و اسناد منتشر نشده است، همچنین فصل چهارم کتاب نیز به زندگینامه آیت الله شاه آبادی پرداخته شده است که مطالب این بخش، بسیار مهم و قابل توجه است و در چند بخش تنظیم شده است و به زندگی ایشان تا زمان ورود به تهران پرداخته شده است و ادامه آن در جلد بعدی چاپ می‌شود.

کشفی عنوان کرد: حدود 50 آلبوم عکس از آیت الله شاه آبادی اسکن شد و تا حد امکان از تصاویر آن، در کتاب استفاده شد، همچنین از حجت الاسلام و المسلمین ناصرالدین انصاری درخواست شد تا مقدمه‌ای برای این کتاب تحریر کنند تا خوانندگان، بیشتر با زندگی و ابعاد شخصیت آیت الله شاه آبادی‌ آشنا شوند.

‌"حدیث نصر"، کتابی ارزشمند در خصوص زندگی آیت الله شاه آبادی است

رییس اداره موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز در این جلسه عنوان کرد: این کتاب در خصوص شرح احوال و خاطرات ایشان است و به بررسی زندگی و ابعاد شخصیت آن عالم بزرگوار پرداخته است و کتابی بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.

به گزارش‌ ایسنا‌، سید جعفر کشفی، ظهر امروز در آیین رونمایی از کتاب حدیث نصر در ساختمان کتابخانه حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: هر مورخی بر اساس سلیقه و دانش خودش، تاریخ را تقسیم کرده است، اما بر اساس قرآن کریم، تاریخ بشر 4 قسمت دارد.

وی افزود: اولین عصر تاریخی، عصر رسالت از حضرت آدم تا پیامبر اکرم(ص) است و بعد از آن عصر امامت است که از امامت امام علی(ع) آغاز و تا پایان امام حسن عسگری(ع) است؛ دوره سوم تاریخی، عصر غیبت است که از شروع غیبت امام زمان(عج) آغاز و تا پایان غیبت ایشان ادامه دارد و آخرین عصر تاریخی‌ عصر ظهور امام زمان(عج) است.

رییس اداره موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: در خصوص تاریخ عصر غیبت که تاریخ علما و حکما است، کتاب‌های بسیاری نوشته شده است ولی آن‌گونه که شأن و عظمت زمان آن ها است، تحلیل و بررسی نشده است، اما اخیرا در ضمن تحولات حوزه علمیه قم، برخی از علما، تحقیقاتی را بر اساس زمان انجام دادند که یکی از نمونه‌های آن، کتاب "حدیث نصر" است.

متاسفانه کتابی در شأن مرحوم آیت الله شاه آبادی با آن عرفان و دانش، نوشته نشده است و آثارشان نیز به چاپ نرسیده است و این کتاب در خصوص شرح احوال و خاطرات ایشان است و به بررسی زندگی و ابعاد شخصیت آن عالم بزرگوار پرداخته است و کتابی بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.

 همچنین در ادامه این جلسه، رضا مختاری رییس مؤسسه کتابشناسی شیعه اظهار کرد: در گذشته کتابی با این دقت و اهمیت در خصوص زندگی آیت الله شاه آبادی نگاشته نشده بود.

وی افزود: امتیاز دیگر کتاب حدیث نصر این است که از زمان حضور آیت الله شاه آبادی درحوزه علمیه نجف اشرف و حوزه علمیه تهران، جزئیاتی بیان شده است که در کتاب دیگری وجود ندارد، همچنین‌ شرح حال چند خاندان از علما در این کتاب وجود دارد و به زندگی آیت الله خویی و امام خمینی(ره)  نیز پرداخته شده ‌که از امتیازات دیگر این کتاب است.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «حضرت فاطمه (س)» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «حضرت فاطمه (س)» نوشته حاج محقق واعظ خراسانی در نخستین روز از سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) مجمع ناشران انقلاب اسلامی رونمایی می‌شود.

این‌مراسم با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی دامغانی و حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم موسوی همراه است.

برنامه مذکور فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵:۳۰ در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6099637 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • اجتماع بزرگ دختران دانشجو در حرم حضرت معصومه(س) + تصاویر
  • «جشن و محفل قرآنی ستاره ها» در قم برگزار می شود
  • فضائل و برکات وجودی حضرت فاطمه معصومه(س)
  • حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نقش جدی در جریان زیارت داشتند
  • ویژه برنامه‌های روز اول دهه کرامت در حرم حضرت معصومه(س)
  • حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) آذین‌بندی شد
  • بازدید از موزه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) رایگان شد
  • کتاب «حضرت فاطمه (س)» رونمایی می‌شود
  • اعزام سفیران کریمه اهل بیت(س) به سراسر کشور در دهه کرامت
  • ۴۰ کاروان «سفیران کریمه» به نقاط مختلف کشور اعزام می شوند