Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در امور دام با اشاره به قوانین نظام جامع دامپروری و قانون افزایش بهره وری گفت:  با تصویب این دو قانون، کشاورزان امیدوار شدند که به حقوق صنفی خود دست پیدا کنند اما دود عدم اجرای آن به چشم دامداران رفت. ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ استانها اصفهان نظرات

موسی رهنمایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به مشکلات عدیده حوزه دام خطاب به نمایندگان مجلس اظهار داشت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قطعاً می‌دانند که شاخص‌ترین مسئله‌ای که مدنیت یک جامعه و تمدن عالی آن را نشان می‌دهد قانون‌مداری است، همه جوامع برای رسیدن به این جایگاه هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری پرداخته‌اند که جامعه ما نیز از این امر مستثنا نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این میان، کشاورزان نیز به عنوان بخشی از جامعه این هزینه‌ را به امید اینکه از مواهب قانون و اجرای آن بهره‌مند گردند، پرداخت کرده‌اند.

قائم مقام نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در امور دام با بیان اینکه فعالان صنعت دامپروری سال‌ها بدون حقوق صنفی کار کرده‌اند، گفت: شاخص‌ترین نکته در عدم دست یابی به حقوق صنفی نرسیدن به قیمت تمام شده و سود متعارفی است که باید به جیب دامپرور برسد.

وی ادامه داد: نخستین مسئله‌ای که در قانون صنفی مطرح می‌شود حاشیه سودی است که در کنار هزینه‌ها باید در دسترس فعال آن صنف قرار گیرد و این یک حق طبیعی است.

رهنمایی به تصویب قوانین نظام جامع دامپروری و قانون افزایش بهره وری در اواخر دهه 80 اشاره کرد و اظهار داشت: از سال‌های 88 و 89 با تصویب این دو قانون، روزنه امیدی در زمینه افزایش بهره وری در این صنعت ایجاد شد و کشاورزان امیدوار شدند که به حقوق صنفی خود دست پیدا کنند اما این قانون از مرحله اجرا نگذشت و دود عدم اجرای آن به چشم دامداران رفت.

وی با بیان اینکه از سال 1391 تاکنون قیمت خرید شیر خام از دامداران ثابت مانده و به میزان 1250 تومان است، تصریح کرد: این موضوع استدلال چندانی نیاز ندارد، مشخص است که از یک سو همگام با خشکسالی و گران شدن نرخ ارز، نهاده‌های دامی نیز افزایش قیمت داشته‌اند، از سوی دیگر، کارخانجات برای مصرف کننده محصولات افزایش قیمت درنظر گرفته‌اند، اما در این راستا، دولت‌ها فشار آورده و تنها کالایی که نرخ آن ثابت مانده شیر خام بوده است.

قائم مقام نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور خاطرنشان کرد: به وضوح مشخص است که در این میان تعمدی در کار است، قبلاً موضوع را مشکوک عنوان می‌کردیم اما امروز از خیانت به این حرفه صحبت می‌کنیم.

وی ادامه داد: صنعت دامپروری، حرفه‌ای است که تولیدات آن از لحاظ مواد غذایی با ارزش است، در اشتغال‌زایی نقش مهمی دارد و از جنبه استراتژیک و پشتیبانی نیز برای کشور قابل اهمیت است، اما این مانع تراشی به وضوح دیده می‌شود.

رهنمایی افزود: از دستگاه‌های اطلاعاتی، نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اصل 90 می‌خواهیم تا به موضوع ورود کرده و مشخص کنند که این مسئله از چه ناحیه‌ای عملیاتی می‌شود.

وی گفت: زمانی که معیشت خود دامدار مطرح بود عنوان می‌کردیم که این قشر، اداره زندگی شخصی با قناعت، صبوری و شکیبایی الهام گرفته از نظام زیبای نهفته در مزرعه را تحمل می‌کنند اما امروز باید گفت این دامداران در اداره امور واحدهای دامداری خود نیز با مشکل مواجه شده‌اند.

قائم مقام نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور تصریح کرد: امروز دامداران حتی شکم دام خود را نیز نمی‌توانند سیر کنند و کاه که بی ارزش‌ترین ماده از لحاظ ارزش غذایی است امروز با قیمت دو برابری نسبت به سال گذشته عرضه می‌شود و باید گفت از لحاظ قیمت بی‌ارزش ترین کالا در گاوداری خود شیر است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بند 9 از اصل 43 قانون اساسی کشور لزوم حمایت از تولیدات داخلی جدی است، همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر حمایت از تولید داخل تأکید دارند، لازم است در سراسر کشور نیز کشاورزان با نمایندگان مجلس ارتباط برقرار کنند و حل این مشکل را از نمایندگان خود در حوزه‌های انتخابیه بخواهند تا این موضوع به صورت سراسری مورد پیگیری نمایندگان مجلس قرار گیرد.

انتهای پیام/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۷۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع

سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان با اشاره به طرح جامع شهر اصفهان گفت: محدوده شهر، ارتفاعات و کاربری‌ها، از جمله موضوعات اساسی و کالبدی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

سعید صادقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فرایندهای اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای در ۱۴۰۳ اظهار کرد: تمام این فرایندها در راستای تسریع و تسهیل پاسخگویی به متقاضیان و اربابان رجوع است، همچنین سیاست‌گذاری‌هایی که در این حوزه انجام می‌شود، بتواند به فرایند پاسخگویی کمک کند.

وی با بیان اینکه این اداره کل سعی دارد در چند حوزه ورود پیدا کند، افزود: اولین موضوع این است که بتوانیم کارشناسان مناطق را به لحاظ سطح علمی و فنی به‌روز نگه داریم تا بتوانند به‌درستی و بر اساس ضوابط، پاسخ متقاضیان را در کمترین زمان بدهند؛ در این راستا کلاس‌های آموزشی پیش‌بینی شده است تا بتوانیم این کار را انجام دهد.

سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای طرح‌هایی که بتواند طرح تفصیلی و توسعه شهری را غنی از اطلاعات کند و موجب شود تا کاربر منطقه و شهروند از طریق سامانه شهرسازی الکترونیک به حداکثر اطلاعات مدنظر دستیابی پیدا کند و از برداشت‌های سلیقه‌ای و کندی روندی پاسخگویی جلوگیری کند، گفت: طرح جامع برای آینده شهر اهمیت زیادی دارد، با توجه به قرارداد اخیر اداره کل راه و شهرسازی با مشاور طرح جامع، شهرداری نیز به‌عنوان مصرف‌کننده می‌تواند در این طرح اثرگذار باشد.

صادقانی ادامه داد: شهرداری اصفهان به این حوزه ورود کرد و کمیته‌های تخصصی در معاونت شهرسازی تشکیل شد، همچنین پیگیری می‌شود تا موارد مدنظر شهرداری توسط اداره کل راه و شهرسازی لحاظ شود.

وی با بیان اینکه محدوده شهر، ارتفاعات و کاربری‌ها، از جمله موضوعات اساسی و کالبدی است که در این طرح پیگیری می‌شود، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم در زمان مقرر و بر اساس قول‌های مشاور، خروجی‌های این طرح را داشته باشیم.

کد خبر 749160

دیگر خبرها

  • گرگ ۳۷ گوسفند روستای مرق وسادیان کاشان را تلف کرد
  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی دامپروری و باغبانی در مهریز
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • راه‌ و شهرسازی لرستان در اجرای طرح‌های جامع بازنگری کند