Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که افغانستان همواره از مداخلات انگلیس رنج برده است «نیکولاس کی» سفیر این کشور در کابل روابط انگلیس – افغانستان را خوب توصیف کرد.

وی در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود از رهبران سیاسی افغانستان خواسته تا از بازی سیاسی با روند صلح این کشور پرهیز کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر انگلیس در کابل بار دیگر به لزوم برگزاری انتخابات افغانستان تاکید کرد و خواستار افزایش تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در این کشور شد.

نیکولاس کی تاکید کرد که جنگ و ناامنی جزئی از زندگی روزمره در افغانستان شده است بنابراین تصور برقراری صلح در این کشور مشکل است.

وی اظهارداشت که صلح خواسته مردم افغانستان است و آوردن آن وظیفه دولت این کشور است در عین حال ما نیز از تلاش‌های صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کنیم.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ترسیم خط دیورند توسط انگلیس یکی از اصلی ترین عوامل مشکلات امروزی افغانستان با پاکستان است و تنش‌های بسیاری را در پی داشته است.

از سوی دیگر، انگلیس از جمله کشورهایی است که در تشدید جنگ در افغانستان و اجرایی شدن استراتژی آمریکا در این کشور نقش داشته است.

به نوشته تسنیم، انگلیس متهم است که با مداخله در روند صلح به دنبال ادامه جنگ در افغانستان است تا حضور نظامی خود در این کشور را برای مدت طولانی حفظ کند.

انتهای پپام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم

جمعی از دانشجویان پاکستانی ضمن اعتراض علیه سخنرانی سفیر آلمان در این کشور، خواستار توقف حمایت های برلین از رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش مشرق، در حین سخنرانی سفیر آلمان در دانشگاه جی سی کشمیر پاکستان دانشجویان این دانشگاه نسبت به حمایت آلمان از اسرائیل برای کشتار مردم غزه اعتراض کردند.

دانشجویان پاکستانی با سر دادن شعار حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفتند: سفیر آلمان در پاکستان چگونه می تواند درباره حقوق بشر سخنرانی کند، در شرایطی که کشور خودش آشکارا حقوق بشر را نقض می‌کند!

این دانشجویان به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در آلمان اعتراض کردند و باعث قطع سخنرانی سفیر شدند.

سفیر آلمان در واکنش به این اتفاق گفت: اگر می خواهی داد بزنی بروید بیرون از سالن فریاد زدن رفتار مناسب نیست، خجالت بکشید!

در پی این رخداد سخنرانی سفیر آلمان بر هم خورد و نیروهای امنیتی نیز دانشجویان معترض را به بیرون از سالن هدایت کردند.

دیگر خبرها

  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • کدام کشورهای جهان از سال ۲۰۱۰ غمگین تر شده‌اند؟ (+ اینفوگرافی)
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم