Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:24:09 GMT

31 هزار وکیل و کارشناس در قوه قضاییه فعالیت می کند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۷۷۵۸۲

31 هزار وکیل و کارشناس در قوه قضاییه فعالیت می کند

ارومیه- ایرنا- نماینده رییس مرکز امور مشاور حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت: ٢٠ هزار وکیل و 11 هزار کارشناس رسمی در قوه قضاییه فعالیت می کند.

به گزارش ایرنا، اسدالله باهو روز دوشنبه در همایش مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در ارومیه افزود: در مجموع حدود هشت هزار وکیل زن در این مرکز مشغول خدمت هستند که از زمان تصویب ماده 187 در برنامه سوم توسعه در سال 1380 ، جذب قوه قضاییه شده اند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 11 هزار کارشناس رسمی قوه قضاییه در 82 رشته مختلف مشغول ارائه خدمات به مردم هستند که تاکنون در 700 هزار فقره پرونده مشاوره و راهنمایی داده اند.
نماینده رییس مرکز امور مشاوره حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه ادامه داد: تاکنون 99 هزار و 233 فقره پرونده وکالت توسط وکلا مورد رسیدگی و ارزیابی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: افرادی می توانند وارد دستگاه قضا شوند که توان و بنیه علمی کافی و لازم را داشته باشند و از نظر علمی مورد تایید کارشناسان قرار گیرند.
باهو بیان کرد: وکلا بعد از قبولی در آزمون مصاحبه می شوند و بعد از گزینش و شرکت در کلاس ها و سپس با گذراندن آزمون اختبار به عنوان وکیل خدمت می کنند.
وی ادامه داد: وکلا و کارشناسان قوه قضاییه باید صداقت در گفتار داشته باشند و با این کارها اعتماد مردم را به خود جلب کنند و بدانند که شغل وکالت یک عشق است که می توان در سایه این عشق به جامعه خدمت صادقانه کرد.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: کمبود امکانات این نهاد موجب طولانی شدن زمان رسیدگی به دادرسی ها می شود که بهبود این روند نیازمند همراهی بیشتر مردم و مسوولان قضایی است.
توکل حیدری ادامه داد: باید تلاش شود فرهنگ وکالت پذیری را در جامعه رواج دهیم و دراین صورت می توان با واگذاری پرونده ها به وکلا روند رسیدگی به امور در اسرع وقت انجام شود.
وی افزود: دستگاه قضا همیشه همراه و پشتیبان وکلا بوده و وکلا نیز باید دقت کنند و بدانند که وکالت یک امر الهی است و اگر در امری به نادرست وکالت صورت گیرد، باید در آخرت پاسخگو باشند.
به گزارش ایرنا، در ادامه این همایش بیش از 40 نفر از وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران حقوقی قوه قضاییه با دریافت لوح و تقدیرنامه مورد تجلیل قرار گرفتند.
8135/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي قوه قضائيه وكلا آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ قدیمی با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان صاف است، گفت: از فردا تا روز شنبه هفته آینده آسمان استان به طور عمده ابری خواهد شد و در ساعات بعدازظهر با وزش باد همراه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه بارش‌های قابل توجهی در استان نخواهیم داشت، افزود: در این مدت احتمال رگبار‌های پراکنده باران به خصوص در ارتفاعات مناطق غربی و جنوب غربی استان وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان ادامه داد: روز جمعه با تقویت سامانه بارشی اغلب مناطق استان بارش باران را تجربه خواهند کرد و روز شنبه نیز فعالیت این سامانه به طور ضعیف‌تر ادامه خواهد داشت.

قدیمی با بیان اینکه امروز هوای نسبتا گرمی در استان مستقر است، گفت: از فردا با رشد ابر‌ها دما کاهش نسبی می‌یابد و روز‌های خنک‌تری را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته روستای خیرآباد با یک درجه سانتیگراد کمترین و آب‌بر با ۳۱ درجه سانتیگراد بیشترین دمای استان را ثبت کردند.

کارشناس هواشناسی استان دمای فعلی شهر زنجان را ۱۵ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهر‌های استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان هفت و ۲۸ درجه، ابهر ۶ و ۲۸، خرمدره هشت و ۲۶ درجه، آب‌بر ۱۶ و ۳۱ درجه، قیدار ۹ و ۲۳ درجه، سلطانیه پنج و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • تداوم بارش در ۲۴ استان
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/ از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی با تایید رییس قوه قضاییه
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • استقرار سامانه بارشی در استان ایلام تا پایان هفته
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در کرمان
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند