Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به انتقاد معاونان پژوهشی واحدها نسبت به ساختار سازمانی جدید دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: روز گذشته در جلسه کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه، دغدغه همکاران خود را در این مورد مطرح کردم و با موافقت فرهاد رهبر قرار شد نظرات اصلاحی در این مورد بررسی و اعمال و اصلاحیه آن ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بیژن رنجبر در  مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه آزاد اظهار کرد:سابقه همکاری طولانی‌ مدتی با فرهاد رهبر دارم و به طور کامل با خصوصیات اخلاقی ایشان آشنا هستم. رهبر مدیری است که برنامه و کارها را با بهره گیری از مشورت و خرد جمعی پیش می برد و پس از انتقاد بنده از وضعیت معاونت پژوهشی واحدها در چارت جدید، دستور پیگیری داد.

وی گفت:ارتقای کیفیت و کیفی سازی پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی در حال پیاده‌سازی است و با شتاب و کیفیت بیشتر اجرا می شود.

ارتقاء رتبه تولید علم در دانشگاه آزاد

 زمانی زاده مدیرکل سابق امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به ارتقای رتبه جهانی دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم، گفت: زمانی که من مسئولیت اداره کل امور پژوهشی را برعهده گرفتم، رتبه این دانشگاه در تولید علم ۶۵۱ بود که توانستیم پس از ۳ سال این رتبه را به ۱۵۱ برسانیم که دستاورد ارزشمندی است.

زمانی‌زاده اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن ۲۷ هزار عضو هیئت علمی و در اختیار داشتن نیمی از آموزش عالی کشور، رتبه ۶۵۱ جهانی در تولید علم را داشت که در مقایسه با دانشگاه‌های دولتی به هیچ وجه قابل قبول نبود. پس از بررسی‌هایی که در این خصوص انجام شد، متوجه شدیم دلیل این اختلاف این است که تولید علم در دانشگاه آزاد اسلامی در نشریات نامعتبر هدر می رفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی هایی که انجام دادیم، موفق شدیم پایان نامه ها و مقالات معتبر دانشگاه آزاد اسلامی را در نشریات معتبر علمی به چاپ برسایم و از انتشار آنها در نشریات غیرمعتبر که در رتبه بندی تولید علم لحاظ نمی شد، جلوگیری کنیم. به این ترتیب توانستیم رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در تولید علم جهانی را از ۶۵۱ به ۱۵۱ برسانیم که همچنان می توان این رتبه را ارتقا داد تا در جایگاه شایسته قرار بگیریم.

کارهای ناتمام زیادی داشتم

اردکانی مدیرکل جدید امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه گفت: ما به خوبی نگرانی‌های اساتید، دانشجویان و کارکنان در حوزه پژوهش را درک می کنیم و برای ارتقای فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: زمانی که رنجبر موضوع پذیرش مسئولیت اداره کل امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی را با من مطرح کرد، برای قبول این مسئولیت تردید داشتم، چرا که من به عنوان معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به تاکید فرهاد رهبر مبنی بر فعالیت‌های پژوهشگاه، کارهای ناتمام زیادی در آن سِمت داشتم که این موضوع باعث نگرانی من شده بود، اما رنجبر برای برطرف کردن این نگرانی دلایل خود را مطرح کرد و من این مسئولیت را پذیرفتم.

مدیرکل امور پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان ستاد باید فعالیت‌های نظارتی بیشتری داشته باشد، اما ما در معاونت پژوهش و فناوری به دلیل حجم بالای کار، درگیر مکاتبات هستیم و فرصت چندانی برای خلاقیت و مدیریت کردن کارها نداریم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین نیاز است که فعالیت‌های اداره کل امور پژوهشی به گونه‌ای ساماندهی شود که نظارت خود را بر امور پژوهشی واحدها بیشتر کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام پژوهش تولید علم دانشگاه آزاد اسلامي رتبه علمی کیفیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۸۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا

پرچم ایران در تجمع حمایت از فلسطین در دانشگاه دولتی ارواین کالیفرنیا به اهتراز درآمد. این تصویر را خبرگزاری آمریکایی Getty Images به اشتراک گذاشته است.

دیگر خبرها

  • دانشگاه تربیت مدرس در میان برترین دانشگاه های ایران قرار گرفت
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • طهرانچی: بانوان باید برای نقش‌آفرینی‌های جدی در جامعه آماده شوند
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • هوای مشهد قابل قبول شد
  • وضعیت هوای تهران قابل قبول است
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • تصویری از حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه دولتی امریکا