Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجتمع سلامت ورامین با اشاره به منتفی شدن پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین گفت: توسعه تنها دانشگاه علوم پزشکی دشت ورامین، همت مسئولان را می‌طلبد. ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰ استانها استان تهران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین، محمد محسن روستایی امروز در جلسه مشترک با سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم شهرستان ورامین، پیشوا و قرچک، رئیس شبکه بهداشت و درمان و شهردار ورامین که در مجتمع آموزش عالی سلامت این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: این مجتمع زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دارای 240 دانشجو در رشته‌های پرستاری، بهداشت عمومی، هوشبری و فوریت‌های پزشکی است که از بهمن سال 94 اقدام به پذیرش دانشجو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به مشکلات این مجتمع عنوان کرد: ما در این مجموعه استادی که در سطح شهرستان مستقر باشد نداریم، چرا که این مجتمع یک دانشگاه دولتی بوده و باید از اساتید دانشگاه استفاده کنیم که به علت برخی مشکلات و دوری مسافت هزینه‌های ما افزایش پیدا می‌کند.

رئیس مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین افزود: یکی دیگر از مشکلات ما این است که تقریباً 95 درصد از دانشجوهای ما ساکن تهران هستند و اینها پس از فراغت از تحصیل به ورامین باز نمی‌گردند؛ لذا باید پذیرش دانشجوی بومی هم داشته باشیم، همچنین ما اینجا هیچ منبع درآمدی نداریم، و هیچ ردیف بودجه‌ای تعیین نشده است، تا جایی که در سال گذشته حتی یک ریال بودجه عمرانی نداشتیم.

روستایی همچنین تصریح کرد: مشکل دیگر ما این است که این محل متعلق به شهرداری است و ما نمی‌دانیم تا چه زمان این مکان را در اختیار داریم، البته قرار بر این بوده که شعبه بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی در اینجا مستقر شود اما شعبه بین‌الملل هم منحل شده و چنین واحدی در دانشگاه وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به منتفی شدن پذیرش دانشجو در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین گفت: این امر به دلیل عدم فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای گذراندن طرح دانشجویان در شهرستان بود و حتی دانشجویان پرستاری ما هم با مشکل مواجه هستند و باید برای کارآموزی به تهران بروند و اینجا هم بیمارستان تخصصی وجود ندارد.

رئیس مجتمع آموزش عالی سلامت ورامین در پایان خاطرنشان کرد: اگر این مجتمع رشد و توسعه بیابد و زیرساخت‌های لازم در سطح شهرستان تأمین شود می‌توانیم در مقاطع بالاتر کارشناسی ارشد و دکترا نیز پذیرش داشته باشیم؛ اما در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد، لذا برای پیشبرد کار دانشگاه نیاز به همکاری مسئولان در ورامین داریم.  

دانشگاه شهید بهشتی اعتبار ورامین است

در ادامه این جلسه حسین دهقان نیز اظهار داشت: در ابتدای سال 90 تفاهم نامه‌ای بین شهرستان ورامین و دانشگاه شهید بهشتی منعقد شد و در آن با صراحت ذکر شد که رشته‌های دندانپزشکی و پزشکی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در این محل راه‌اندازی شود که این مسئله ظرفیت بسیار خوبی برای شهرستان است، و بنا بود از این فرصت برای اعتبار بخشی به شهرستان استفاده شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه شهید بهشتی برای شهر ما اعتبار است عنوان کرد: با وجود اینکه شهرداری ورامین کمبودهایی داشته و دارد، برای استفاده از این ظرفیت و برای اینکه شهر دانشگاه علوم پزشکی داشته باشد این امکان را ایجاد کردیم و این ساختمان را در اختیار دانشگاه قرار دادیم.

شهردار ورامین در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر باید همه توانمان را بگذاریم و همه مسئولان دست به دست هم دهیم تا تفاهم‌‎نامه سال 90 محقق شود، اگر اعضا شورای شهر ببینند که دکتر روستایی تلاش می‌کند و با رئیس دانشگاه شهید بهشتی رایزنی می‌کند قطعاً ما هم همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام/ش

R7840/P1377/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد

 محمدکاظم مومنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

وی افزود: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند جهت حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

 مومنی گفت: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز شود و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امیدواری وزیر بهداشت به افزایش پرداختی رزیدنت‌ها
  • امیدوارم بتوانیم حقوق دستیاران را به ۲۰ میلیون برسانیم
  • دانشجویان پرانگیزه؛ اما مسئولان همچنان در خواب غفلت!/ دل نوشته‌های دانشجویی را جدی بگیرید تا مشکلات مملکت حل شوند
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • پیکر معلم شهید از میدان فردوسی تهران تشییع خواهد شد