Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی > سلامت - همشهری آنلاین:
یوگا یک شیوه درمانی است که به شکل موثری با تکنیک‌های تلفیقی آرامش‌سازی بدن و ذهن عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، انجام منظم ورزش یوگا موجب بهبود سیستم اسکلتی-عضلانی می‌شود که موجب شکل دهی، حفاظت، ثبات و حرکت بدن می‌شود. این ورزش تاثیر مثبت بر سیستم عصبی خودمختار دارد که به استراحت، آرام سازی و هضم غذا کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نتیجه موجب بهبود بسیاری از بیماری‌های سبک زندگی نظیر بیماری کلیوی می‌شود. در ادامه به برخی تاثیرات یوگا بر حفظ سلامت کلیه‌ها اشاره می‌شود.

تاثیرات یوگا بر کنترل دیابت در بیماران کلیوی: درمان منظم با یوگا به افزایش کنترل متابولیک قندخون، فشارخون و چربی‌ها کمک می‌کند. این کنترل قندخون به طورمستقیم منجر به کاهش احتمال ابتلا به بیماری کلیوی ناشی از دیابت می‌شود که در ۳۰ درصد تمام دیابتی‌ها متداول است. کنترل بیشتر قندخون همراه با یوگا موجب بهبود عملکرد کلیه‌ها در کنار سایر معیارها می‌شود. یوگا موجب کنترل فشارخون در بیماران کلیوی می‌شود: ۸-۵ میلیمتر کنترل فشارخون در صورت انجام یوگا مشاهده می‌شود. کنترل فشارخون رکن اصلی درمان نارسایی کلیوی است. یوگا به بیماران کلیوی مبتلا به بیماری قلبی کمک می کند: بیماری قلبی ۱۰ تا ۱۰۰ بار بیشتر در بیماران کلیوی شایع است، از این رو یوگا منجر به بهبود ضربان قلب، فشارخون و کلسترول می شود و در نتیجه احتمال بیماری قلبی در بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی کاهش می یابد. تاثیر یوگا بر افسردگی در بیماران کلیوی: اکثر بیماران کلیوی و بیماران دیالیزی از افسردگی رنج می‌برند و تحمل مصرف داروهای ضدافسرگی را ندارند. یوگادرمانی همراه با مدیتیشن و پرانایاما (یوگا هندی) به کنترل افسردگی در این بیماران کمک می‌کند. بیماری کلیوی و استخوان درد: بیماران کلیوی به دلیل تاثیر متابولیک و عدم تعادل هورمونی در غدد درون ریز در بیماران کلیوی، از درد رنج می‌برند و از آنجائی که نمی‌توانند مُسکن مصرف کنند، یوگادرمانی در کاهش علائم‌شان تاثیر دارد. حتی یوگا درمانی به کاهش علائم بیماران دیالیزی هم کمک می‌کند. در همین زمینه: یوگا به درمان تکرر ادرار کمک می‌کند یوگا همراه ورزش‌های هوازی فواید بیشتری برای سلامت قلب دارد یوگا موجب خواب بهتر در مبتلایان به سرطان سینه می‌شود انجام «یوگا» به درمان افسردگی کمک می‌کند یوگا برای کاهش فشار خون درمان سندروم روده تحریک‌پذیر با یوگا یوگا به تسکین کمر درد کمک می‌کند یوگا باعث کاهش استرس می‌شود یوگا به درمان بیماری‌های مزمن کمک می‌کند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید

آفتاب‌‌نیوز :

امروزه انسان‌ها بیش از هر زمان دیگری می‌توانند از انواع مختلف مواد غذایی بهره‌مند شوند، اما غالباً به دلیل تغذیه نامناسب به عوارض ناشی از آن مبتلا می‌شوند و به ناچار برای درمان آن به دارو‌های شیمیایی روی می‌آورند؛ دارو‌هایی که عوارض جانبی آن‌ها از جنبه‌های مثبت آن بیشتر است؛ لذا در این مواقع گیاهان دارویی به کمک ما می‌آیند و هرچند اثری درمانی آرام و کندتری دارند، اما بیش از دارو‌های ترکیبی مصنوعی قابل اعتماد هستند و بیماری را از درون تحت تأثیر قرار می‌دهند.

البته باید در نظر داشت که برای درمان برخی بیماری‌ها باید درد را درمان کرد که در این گونه مواقع باید دارو‌های شیمیایی به صورت قرص یا تزریق با نظر پزشک استفاده شود و سپس برای پیشگیری و حفظ تندرستی و درمان اساسی نارسایی‌های مزمن دستگاه‌های بدن می‌توان از گیاهان دارویی مورد نظر استفاده کرد؛ لذا نظر به اینکه گیاهان دارویی در حالت‌های مختلف (عرق گیری، عصاره گیری و جوشانده) دارای خواص یکسانی نیستند برای رسیدن به نتیجه مطلوب و مؤثر از آن‌ها باید به نوع، میزان و نحوه تجویز آن توجه کرد تا بتوان بیشترین اثر را از کمترین میزان آن برد.

یونجه: گرم و خشک

ضد مرض قند، تقویت کلیه، سوزش دست، مؤثر در ترک اعتیاد (به علت داشتن ماده ساپوتین)، عطسه آور، کاهش دهنده کلسترول خون، ملین، درمان لاغری و رشد اطفال

هل: گرم

نفخ شکم، دفع سنگ کلیه و سنگ کیسه صفرا

زینیان: گرم

دفع عفونت بدن، رفع سرفه‌های شدید، ضد نفخ، ضد انگل، هضم کننده غذا، ضد سکسکه، دفع کننده سموم بدن و کمک مؤثر در ترک اعتیاد

خارخاسک: گرم

درمان سنگ کلیه و مثانه، شستشوی کلیه و مثانه و مفید برای سیاه سرفه 

خارشتر (آدور اشترو): سرد

درمان سنگ کلیه، درد بند‌های انگشتان دست و پا، دفع بلغم و سوزش ادرار

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: ارتباط بین روده و مغز!
  • هوش مصنوعی در جستجوی راز آلزایمر: کاوش در ارتباط بین روده و مغز!
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند