Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@01:14:51 GMT

۷ ترفند برای مرتب نگه داشتن و نظم دادن به اتاق کودک

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۷۹۸۸۹

۷ ترفند برای مرتب نگه داشتن و نظم دادن به اتاق کودک

اگر شما هم از آن مادرهایی هستید که به دنبال راهکارهایی برای قفسه بندی اتاق کودک، قفسه اسباب بازی اتاق کودک، چیدمان اسباب بازی اتاق کودک، تزئین سقف اتاق کودک با عروسک، چیدن عروسک در اتاق بچه و چیدن و مرتب کردن اتاق کودک هستید با ما همراه باشید.

سرویس سبک زندگی فردا؛ محدثه انسی‌نژاد: اگر به دنبال ایده‌هایی برای مرتب کردن اتاق کودک، قفسه بندی اتاق کودک، قفسه اسباب بازی اتاق کودک، چیدمان اسباب بازی اتاق کودک، تزیین سقف اتاق کودک با عروسک، تزئین دیوار اتاق کودک با عروسک، نصب عروسک روی دیوار، چیدن عروسک در اتاق بچه و قفسه دیواری جای عروسک بچه هستید، این مطلب را بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

اتاق کودک یکی از مکان‌های معمولا نامرتب خانه است. جایی که تمیز کردن آن به علت تعدد اسباب بازی و وسایل کودک بسیار سخت و دشوار است. در این یادداشت به شما ترفندهایی را آموزش می‌دهیم که به واسطه آن اتاق کودکتان همیشه مرتب و منظم بماند.

از فضای زیر تخت غافل نشوید

یکی از بهترین فضاهایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، فضای زیر کودکتان است. اما این بار لازم نیست که از چمدان یا کیف استفاده کنید. فقط کافی است که چند سطل یا سبد رنگارنگ که از ارتفاع تخت کودک شما کمی کمتر است، تهیه کرده و آن‌ها را زیر تخت قرار دهید. اگر کشیدن آن‌ها با دست به بیرون سخت است، برایشان یک دستگیره تهیه کنید. می‌توانید به کودکتان یاد بدهید که اسباب بازی‌هایش را بعد از هر بازی داخل این سطل‌ها بریزد.

از آویز گل و گیاه استفاده کنید

حتما تا به حال از آویزهای زیادی برای گل و گیاه خود استفاده کرده‌اید، اگر آویزی در خانه دارید که بدون استفاده مانده، می‌توانید عروسک‌های کودکتان را داخل آن بریزید از سقف آویزان کنید. شما می‌توانید از آویزهای دیواری گل و گیاه نیز برای این کار بهره ببرید. اگر آویز گلدان در خانه ندارید، خودتان دست به کار شوید و با پارچه‌های کهنه یا نخ کنفی یک آویز گلدان درست کنید.

گنجه‌های قدیمی را بلااستفاده رها نکنید

استفاده از گنجه‌های قدیمی یک راه حل مناسب برای نظم دادن به اتاق خواب کودک شماست. اگر گنجه شما بسیار کهنه و قدیمی به نظر می‌رسد، آن را رنگ کنید. رنگ کردن را همراه با فرزندتان انجام دهید تا در لذت ساخت وسایل اتاق خود شریک باشد. می‌توانید داخل گنجه را از وسایلی که کاربرد کمتری دارند، پر کنید. روی گنجه هم یک پارچه رنگارنگ و چند بالشت بکشید، به این ترتیب برای فرزندتان مکانی برای نشستن و خاله بازی‌هایش مهیا کرده‌اید.

از کامیون‌ها و سطل‌های بازی هم استفاده کنید

می‌توانید برای نظم دادن اتاق کودکتان از قفسه‌های فلزی یا سبدها استفاده کنید. آن‌ها را به گوشه‌ای از اتاق کودک خود وصل کنید و داخلش را پر از عروسک و اسباب بازی کنید. همچنین شما برای نظم دادن به اتاق کودک می‌توانید از کامیون‌های بزرگ یا سطل‌های بازی او نیز استفاده کنید.

اسباب‌بازی‌های اضافه را هدیه دهید

اگر تعداد زیادی اسباب بازی در اتاق کودکتان هست که با آن‌ها بازی نمی‌کند. آن‌ها را در جایی که او دسترسی‌ای به آن ندارد، پنهان کنید. بعد از مدتی اسباب‌بازی‌ها را به او نشان دهید. کودک به تصور اینکه اسباب‌بازی‌ها نو و تازه است با آن‌ها بازی خواهد کرد. اگر هم این ترفند راهگشا نبود، اسباب‌بازی‌هایی که آسیبی ندیده‌اند را به بچه‌های دیگر هدیه دهید. می‌توانید این کار زمانی انجام دهید که کودکتان صاحب یک اسباب بازی تازه شده است و در فکر اسباب‌بازی‌های قبلی خود نیست.

از انواع جعبه‌ها استفاده کنید

شما می‌توانید برای نظم دادن به وسایل کوچک اتاق فرزندتان از انواع جعبه‌ها استفاده کنید؛ جعبه تخم مرغ، جعبه کادو، جعبه کفش، جعبه میوه و هر جعبه‌ای که به ذهنتان می‌رسد. برای اینکه جمع‌آوری وسایل اتاق راحت تر شود، هر جعبه را به یک وسیله اختصاص دهید. جعبه‌ای را به مدادرنگی‌ها اختصاص دهید، یک جعبه را به پازل‌ها، جعبه دیگر را به عروسک‌ها و در آخری هم لگوها را بریزید. برای زیبا شدن جعبه‌ها می‌توانید از کودکتان بخواهید که روی آن‌ها را نقاشی کند.

صندلی راحتی کیسه‌ای یک مکان مناسب برای عروسک‌ها

صندلی‌های کیسه‌ای فضای بسیار زیادی برای ریختن عروسک‌ها داخل خود دارند. برای داشتن این صندلی لازم نیست خرج اضافه کنید. یک پارچه را ضخیم را به شکل صندلی بدوزید و به سر آن زیپ وصل کنید. سپس از کودک خود بخواهید که داخل پارچه را پر از عروسک‌های پارچه‌ای و پشمی کند. مواظب باشید که عروسک‌های پلاستیکی یا باطری دار را داخل این صندلی قرار ندهد. پس از پر کردن پارچه می‌بینید که حالا هم کودکتان یک صندلی نرم دارد و هم اینکه عروسک‌های قدیمی از اتاق جمع آوری شده‌اند.

 

لینک کوتاه خبر: farda.fr/002OvP

منبع: فردا

کلیدواژه: چیدمان دکوراسیون داخلی اتاق کودک ایده ترفند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۷۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، هیات داوران دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»؛ متشکل از محمد بحرانی، امیر سلطان احمدی، حسین نعیمی ذاکر، آرش مصطفایی، رضا مهدی زاده، سارا روستاپور، سمیه عبدالله زاده، میترا کریم‌خانی و فاطمه امینی هستند که نامزدهای این دوره از جشنواره را معرفی کردند.
همچنین مراسم اختتامیه این جشنواره عصر شنبه، هشتم اردیبهشت ماه در سالن اصلی برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
۲۲ گروه نمایش عروسکی از سراسر کشور در دومین دوره «جشنواره عروسکخونه» به رقابت پرداختند.

اسامی نامزدها در بخش‌های مختلف بدین شرح است:
نامزدهای بخش نمایشنامه:
۱- حدیثه مرادی برای نمایش «مترسک و آدم برفی»
۲- فاطمه موسوی ثابت برای نمایش «جادوی مهربانی»
۳- عفت سخائیان برای نمایش «کی از همه پر زورتره»
۴- سید حسین فدایی حسین برای نمایش «خرگوشک و رودخانه»

نامزدهای بخش کارگردانی:
۱- عفت سخائیان برای نمایش «کی از همه پر زورتره»
۲- فاطمه موسوی ثابت برای نمایش «جادوی مهربانی»
۳- زهرا طباطبایی برای نمایش «خرگوشک و رودخانه»
۴- سیده معصومه زیوری برای نمایش «راز»

نامزدهای بخش طراحی و ساخت عروسک:
۱- سیده معصومه زیوری برای نمایش «راز»
۲- بهنام فعلی و عفت سخائیان برای نمایش «کی از همه پر زورتره»
۳- ریحانه کیخواه، صبا ملایی، یسنا ملایی و مبینا رضایی برای نمایش «جادوی مهربانی»
۴- فاطمه رئوفی برای نمایش «خرگوشک و رودخانه»

نامزدهای بخش عروسک‌گردانی:
۱- صبا ملایی، مبینا رضایی، ریحانه کیخواه، یسنا ملایی و ستایش ساسولی برای نمایش «جادوی مهربانی»
۲- قاسم انصاری شاد برای نمایش «آدمهای بافرهنگ»
۳- معصومه کول، فاطمه زهرا زوری، یاسمین حمیدی، مینا غلامپور شهری، ریحانه کیخواه و شیما رمرودی برای نمایش «دو دریچه»

نامزدهای بخش صداپیشگی:
۱- میترا مرادی برای نمایش «کفشدوزک بداخلاق»
۲- سهیلا میرزاخانی برای نمایش «مورچه‌های بامزه»
۳- میثم میثاقی و سعید تاجیک برای نمایش «امانت فروشی آمیرزا»
۴- نیایش سروش، محبوبه نصیرفر و نرگس صفامنش برای نمایش «خرگوشک و رودخانه»

نامزدهای بخش طراحی هنری:
۱- فاطمه موسوی ثابت برای نمایش «جادوی مهربانی»
۲- رعنا گرشاسبی برای نمایش «شازده کوچولو»
۳- مهری فربدزاده برای نمایش «خورشید خانم کجایی»
۴- حدیثه مرادی برای نمایش «مترسک و آدم برفی»

اخذ آرای مردمی‌برای انتخاب سه گروه نمایشی برگزیده از طرف مخاطبان تا چهارم اردیبهشت ماه ادامه دارد و نتایج آرا در روز اختتامیه همراه با تجلیل از پیشکسوتان فعال در حوزه نمایش عروسکی اعلام می‌شود.
دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیون؛ «عروسک‌خونه» به همت مرکز سیمرغ سازمان صدا و سیما و به دبیری علی خواجه برگزار شده و محمدصادق باطنی، مدیر شبکه کودک، رئیس شورای سیاست‌گذاری آن است.

دیگر خبرها

  • آموزش تبدیل جعبه کفش به کیف دستی (فیلم)
  • تبدیل جعبه کفش به کیف دستی (فیلم)
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • برگزاری جشن سلامت با نمایش عروسک‌های دادا و کاکا+عکس
  • اسباب کشی شرکت نفت به برج 23 هزار میلیارد تومانی
  • برگزاری جشن سلامت با نمایش عروسک‌های دادا و کاکا
  • معرفی نامزدهای دومین جشنواره «عروسک‌خونه»