Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@11:05:38 GMT

تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرستان مرند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۸۰۳۱۶

تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت در شهرستان مرند

به گزارش خبرنگار مهر، صمد طاهری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرند، ظهر دوشنبه در اولین مجمع سلامت شهرستان مرند که با حضور حجت الاسلام والمسلمین نعمت زاده امام جمعه مرند و داود گرشاسبی فرماندار ویژه مرند، برگزار شد، با اشاره به اطلاعات شناسنامه ای سلامت این شهرستان ابراز داشت: 25 مرکز سلامت و 5 پایگاه سلامت و 65 خانه بهداشت در این شهرستان فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به درصد تاثیر عوامل محیطی و فردی بر سلامت افزود: وضعیت اقتصادی اجتماعی 50 درصد، بخش بهداشت و درمان 25 درصد، عوامل ژنتیکی 15 درصد و محیط طبیعی 10 درصد بر سلامت تاثیرگذار هستند.

طاهری اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و مناطق بحران خیز را آسیب های اجتماعی مهم کشور برشمرد و ابراز داشت: اعتیاد رتبه اول، حاشیه نشینی رتبه دوم و طلاق رتبه سوم آسیب های اجتماعی در جامعه ما را در اختیار دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرند در بخش دیگری احداث بیمارستان جدید مرند در زمینی به مساحت 6 و نیم هکتار، شروع اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان شهرستان از سال 1393، تجهیز بیمارستان آیت الله کوه کمری، برگزاری همایش خیرین سلامت و انتخاب هیات رئیسه و اعضای شورای خیرین سلامت شهرستان، احداث کلنیک غربالگری سرطان، احداث و تجهیز بخش MRI، جذب 40 نفر از پزشکان متخصص در بیمارستان حجت مرند، تجهیز واحد رادیولوژی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال را از اهم اقدامات در حوزه درمان شهرستان مرند دانست.

وی افزود: مجوز قطعی تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان مرند از وزارت بهداشت و درمان اخذ شده و هم اکنون 80 نفر دانشجو در دو رشته فوریت های پزشکی و علوم آزمایشگاهی در این مجتمع در حال تحصیل هستند.

طاهری خاطرنشان کرد: زمینی به مساحت 17 هکتار تملک شده تا شاهد ایجاد دانشکده علوم پزشکی در شهرستان مرند باشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرند تاکید کرد: تامین 9 دستگاه آمبولانس بنز و نوسازی کامل ناوگان آمبولانس های اورژانس 115 شهرستان مهم ترین اقدام در حوزه فوریت های پزشکی این شهرستان است.
وی همچنین گفت: هشت باب خانه بهداشت در سال 94 با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال احداث و تجهیز و مراکز و خانه های بهداشت نیز با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال تجهیز شد.

طاهری در پایان اظهار داشت: 75 درصد جمعیت شهرستان مرند حداقل یک بار از خدمات بهداشتی و درمانی بهره مند شده و چهار میلیون و 700 هزار خدمت سلامت به شهروندان و روستائیان در سامانه سیب ثبت شده است.

کد خبر 4336777

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش عالی طرح تحول نظام سلامت مرند بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شیراز خرم آباد شهرکرد مشهد مواد مخدر بیرجند یاسوج هفته قوه قضاییه خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت

فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد:  سواد سلامت رسانه از جمله مقوله های مهم سواد سلامت برای توانمندسازی جامعه و سازمان ها است که جای خالی آن و ضرورت توانمندسازی خانواده ها و دانش آموزان در مورد سواد سلامت رسانه، پس از همه گیری کووید-۱۹ بیش از پیش مشخص شده است.

وی بیان کرد: پیدایش ویروس جدید کرونا در سال ۲۰۱۹ و همه گیری جهانی بیماری تنفسی کووید-۱۹ یکی از بزنگاه های مهم تاریخ بهداشت جهان محسوب می شود. علاوه بر همه گیری بیماری تنفسی در ۴ سال اخیر، همه گیری اطلاعات نادرست و شایعات و باورهای نادرست بهداشتی نیز باعث رنج و مرگ هزاران نفر در جهان شد. ناکافی بودن سواد سلامت رسانه ی مردم جهان پاشنه ی آشیل برنامه های بهداشت در برابر این ویروس شناخته شد.

رضایی ادامه  داد: فرهنگ سلامت بعنوان یکی از اثرگذارترین حوزه ها در سلامت جامعه بسیار تحت تأثیر و تعامل دو سویه با فضای تبلیغاتی و رسانه ها است.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: توانمندسازی مادران و دانش آموزان و سفیران سلامت طلبه جزو اولین برنامه های توانمندسازی در زمینه سواد سلامت رسانه است.

وی افزود: در دوران پاندمی و گسترش اطلاعات نادرست بهداشتی مجهز بودن آحاد جامعه بویژه مادران خانواده و کودکان و نوجوانان می تواند سپر حفاظتی مهمی برای سلامت جامعه باشد. ارتقای سلامت جامعه و اعتلای فرهنگ سلامت در گرو افزایش سواد سلامت جامعه و توانمندی و مشارکت مردمی است و به همین دلیل بهبود سواد سلامت رسانه از اولویت های آموزش بهداشت محسوب می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد ایرانی ها از بیماری های دهان و دندان رنج می برند
  • برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی و مقابله با بیماری های هاری و وبا در شهرستان میاندوآب 
  • نقش ماما در برنامه سلامت خانواده تعریف شده است
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود