Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@20:12:04 GMT

آیین پرداخت خسارت حمله پلنگ به یک گلستانی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۸۰۶۶۱

آیین پرداخت خسارت حمله پلنگ به یک گلستانی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان، در این مراسم معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته شرکت بیمه می تواند برای حفاظت از زیرگونه در معرض خطر انقراض مانند پلنگ ایرانی نقش تعیین کننده ای داشته باشد.

عبدالوحید ریاضی فر از برنامه جامع بیمه پلنگ ایرانی به عنوان یکی از عوامل مهم کاهش تعارضات نام برد و گفت: این شرکت بیمه ای علاوه بر ورود روی گونه ارزشمند پلنگ در حوزه تنوع زیستی، می تواند در حوزه سایر حیات وحش هم ورودی موفقیت آمیز داشته باشد و به محیط زیستکشور کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: این اقدام خوب و ارزشمند باید پایدار بماند و ما در اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان سعی می کنیم که موارد مثبت عملکرد بیمه را در خصوص حمایت از پلنگ ایرانی را به سازمان مرکزی منعکس کنیم تا این عملکرد مثبت بیمه ادامه دار باشد.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گلستان هم در این مراسم بیان کرد: این اقدام تنها یک اقدام اقتصادی، رفع و دریافت خسارات نیست بلکه در حقیقت گامی برای افزایش هوشیاری مردم از طریق افزایش مسئولیت پذیری اجتماعی است.

محمود شکیبا ادامه داد: افزایش مسئولیت مدنی تنها از طریق افزایش آگاهی ها صورت می گیرد و از این رو اقدام بیمه، اقدامی هوشمندانه و قابل تقدیر است که باید با تبلیغ آن، زمینه لازم برای توسعه این الگو را فراهم کنیم.

شرکت بیمه فراتر از وظایف قانونی در قبال پلنگ ایرانی عمل کرده است

همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در حاشیه این آیین گفت: عملکرد بیمه برای حمایت از پلنگ ایرانی در طول دو سال گذشته قابل تحسین است و ما از این حرکت در راستای حفاظت از حیات وحش، حمایت می کنیم.

امیر عبدوس افزود: هرچند خسارت از ناحیه پلنگ در اثر ورود انسان به زیستگاه پلنگ بوده نه ورود پلنگ به زیستگاه انسان، اما شرکت بیمه طرف قرارداد به صورت داوطلبانه و رایگان مسئولیت پرداخت این خسارت را به عهده گرفته و تاکنون به خوبی نسبت به ایفای مسئولیتی که پذیرفته عمل کرده است.

وی ادامه داد: حتی در مواردی که به نظر می آمد خسارت وارده از ناحیه گرگ باشد اما بیمه با پرداخت بخشی از خسارت که معمولا با رفتار پلنگ همخوانی دارد، موافقت کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم ‌نامه ‌ای که سال ۱۳۹۴ میان سازمان حفاظت محیط زیست و بیمه منعقد شد، بیمه به صورت داوطلبانه و در راستای مسئولیت اجتماعی و محیط زیستی خود، مسئولیت پرداخت خسارت زیان دیدگان از پلنگ ایرانی را برعهده گرفت.

کد خبر 4336792

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست گلستان گرگان بوشهر گرگان خبرگزاری مهر کرمانشاه شیراز خرم آباد شهرکرد مشهد مواد مخدر بیرجند یاسوج هفته قوه قضاییه خطبه های نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۰۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست لرستان گفت: طی گشت و کنترل نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر، به یک گروه متخلف زیست محیطی برخورد نموده که پس از شناسایی و تعقیب و گریز چند ساعته و با همکاری پرسنل نیروی انتظامی پلدختر موفق به دستگیری متخلفین شدند. 
علی آب سری نژاد افزود: پس از دستگیری متخلفین و طی بازرسی اولیه یک قبضه اسلحه به همراه ١٠ عدد فشنگ و لاشه شکار شده یک قطعه کبک وحشی و سه قطعه تیهو و نیز سایر ادوات شکار از آنها کشف و ضبط گردید. 
آب سری نژاد افزود: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه پرونده قضایی تشکیل و متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردیدند که با دستور مقام قضایی متخلفین روانه بازداشتگاه شدند. 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر ضمن قدر دانی و تشکر از همکاری مقام قضایی در برخورد با متخلفین و همچنین پرسنل نیروی انتظامی شهرستان پلدختر، از دوستداران محیط زیست درخواست نمودند در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • اجرای طرح پاکسازی کیسه های پلاستیکی حاشیه سایت زباله شهری آواجیق چالدران
  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران