Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@07:50:52 GMT

یمن دیگر کشور ضعیف نظامی نیست

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۸۰۸۴۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله امروز دوشنبه طی سخنانی اعلام کرد که «یمن از لحاظ نظامی دیگر کشور ضعیفی نیست و دشمن باید بداند که ما دیگر مانند گذشته نیستیم.»

به گزارش المسیره، او گفت: نیروهای موشکی یمن پس از رصد و شناسایی پایگاه‌های مزدوران از طریق پهپادها، موشک‌های بالستیک خود را به سواحل غربی شلیک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی عملیات پهپادی یمن تاکید کرد که در عملیات پهپادی رصد و شناسایی از دستگاه‌‌هایی استفاده می‌شود که قیمت آنها کمتر از ۱۰۰۰ دلار است.

او درباره عملکرد و دقت بالای پهپادهای یمن گفته که «پهپادهای ما پس از جمع آوری اطلاعات درباره مواضع دشمن، اهداف خود را به دقت هدف قرار می‌دهند.»

ارتش یمن و انصارالله حملات موشکی خود به عربستان را از ابتدای امسال که مسئولان یمنی سال ۲۰۱۸ را «سال موشکی» یمن می‌نامند، به شدت افزایش و چندین نقطه حساس عربستان را در عمق خاک این کشور هدف قرار داده‎اند.

اما نکته جالب توجه در خصوص توان دفاعی موشکی یمن در سال جاری میلادی، همین عملیات پهپادی ارتش یمن و انصارالله است که از طریق پهپادهایی مانند «قاصف1» که قادر به طی کردن مسافت‎های طولانی است، می‌توانند اهداف مورد نظر را حتی در خاک عربستان هدف قرار دهند.

نیروهای یمنی در تاریخ 11 آوریل با اجرای عملیات پهپادی، فرودگاه «ابها» در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان را هدف قرار دادند که این مساله موجب نگرانی مسئولان فرودگاه شده است؛ به‌گونه‌ای که مسئولان پروازی فرودگاه ابها از ترس عملیات مشترک موشکی و پهپادی، مجبور به لغو پروازهای خود و انتقال مسیر پروازها به فرودگاه‌‏های ریاض، جازان و جده شده بودند.

اواخر سال 95 بود که پهپاد تهاجمی «قاصف -1» ساخت یمنی‌ها رونمایی شد و سید عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن وعده داده بود که این پهپاد باید ارتقاء یابد تا بتواند مسافتهای طولانی را طی کند و امروز می‌بینیم که یمنی‎ها به این وعده نیز جامه عمل پوشانده‎‌ و با پهپاد قاصف1، چندین بار به تاسیسات نفتی «آرامکو» در «جیزان» واقع در جنوب عربستان حمله کردند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد

تارنمای شبکه المسیره یمن اعلام کرد، این حمله در بخش باقم در شمال غربی استان صعده هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داده است.

شهرستان مرزی باقم در مرز عربستان و یمن، آخرین بار بهمن سال گذشته بود که هدف حمله توپخانه‌ای عربستان قرار گرفته بود.

تاکنون از تلفات ناشی از این حمله گزارشی منتشر نشده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • راهپیمایی باشکوه یمنی‌ها در حمایت از غزه
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • یمنی‌ ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • در صورت اشتباه مجدد ، قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • فریز شدن رژیم صهیونیستی پس از عملیات موشکی وعده صادق