Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر رشت گفت: درب شورای‌شهر به عنوان پارلمان محلی باید روی مردم باز شود.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا رسولی رئیس شورای شهر رشت بیان کرد: ساختمان اداری شورای شهر رشت از سوی شورای پنجم به عنوان موزه مشروطه مصوب شده است.

سید امیر حسین علوی افزود: اگرچه عمارت میرزا خلیل به عنوان یکی از مشروطه خواهان گیلان، اکنون به عنوان ساختمان اداری شورا استفاده می شود، ولی به پیشنهاد نماینده شورا در پیگیری ابنیه میراثی و اسناد تاریخی، در سالروز فتح تهران توسط مجاهدان گیلانی که منجر به اعاده مشروطه شد، نمایشگاه اسنادی در عمارت برگزار و شهروندان می توانند از این نمایشگاه بازدید نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی یاد همه مجاهدان گیلانی را که برای شکست استبداد صغیر جان خود را از دست دادند، گرامی داشت و افزود: ۲۱ و ۲۲ تیر ماه این نمایشگاه برگزار می شود و باید ۲۲ تیر در تاریخ گیلان زنده بماند.   نماینده شورا در پیگیری ابنیه میراثی و اسناد تاریخی در توضیح برگزاری این نمایشگاه گفت: پس از استبداد صغیر و به توپ بستن مجلس و درست زمانیکه مشروطه خواهان تبریز در محاصره روس ها بودند، این مجاهدان گیلانی بودند که با قشون کشی به سمت قزوین و فتح این شهر، توانستند نظر مساعد مشروطه خواهان بختیاری را نیز برای فتح تهران جلب نمایند.   مهری شیرمحمدی افزود: متاسفانه نقش مجاهدان گیلانی در اعاده مشروطه و بازگشایی مجلس، مغفول مانده است و برگزاری نمایشگاه اسنادی در این حوزه می تواند این نقش را پررنگ نموده و بخشی از هویت گیلانیان را در بزنگاه های تاریخی نمایش دهد.   وی با اشاره به تصویب عمارت میرزا خلیل رفیع به موزه مشروطه، ابراز امیدواری کرد؛ پس از انتقال ساختمان اداری شورای شهر، این عمارت موزه دائمی اسناد مشروطه شود.   این پیشنهاد که در جلسه عصر امروز شورای شهر بررسی شد، مورد استقبال دیگر اعضای شورا قرار گرفت.   رضا رسولی در تایید این طرح گفت: درب شورای شهر به عنوان پارلمان محلی باید بروی مردم باز شود و برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی است.   عضو شورای‌شهر رشت به نقش ارامنه گیلان در اعاده مشروطه اشاره کرد و یاد یپرم خان، سردار ارمنی فاتح تهران را گرامی داشت و افزود: به منظور تجلیل و ادای احترام به ارامنه گیلان، پیشنهاد می‌شود با شورای خلیفه‌گری ارامنه مذاکره نموده و درب مدرسه ارامنه نیز در این دو روز برای بازدید شهروندان بازگشایی شود. انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 شورای شهر مدرسه موزه مشروطه جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۰۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، همزمان با روز ملی خلیج فارس برنامه‌های متعددی باهدف یادآوری اهمیت و صیانت از نام خلیج‌فارس و تمدن ایرانی از هفتم تا سیزدهم اردیبهشت ماه جاری در سواحل بندر ماهشهر آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان تصریح کرد: این رویداد با همکاری منطقه۳ نیروی دریایی سپاه، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، دریابانی بندر ماهشهر، اداره شیلات شهرستان بندر ماهشهر، آموزش و پرورش بندر ماهشهر و بندرامام خمینی، پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، پژوهشکده مردم شناسی، موسسه فرهنگی هنری آوای نصر ایرانیان، موسسه آموزشی گردشگری فراز علم و دانش پارس، کانون فرهنگی هنری دایا، پتروشیمی بندرامام و شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر و پایگاه‌ منظر فرهنگی‌ تاریخی بندر ماهشهر برگزار می‌شود.

او ادامه داد: با هدف یادآوری اهمیت و صیانت از نام خلیج‌فارس برنامه‌های متنوعی از جمله رژه دریایی با حضور منطقه سوم نیروی دریایی سپاه، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، فرماندهی دریابانی و اداره شیلات با مشارکت ۱۵۰ شناور سبک و نیمه سنگین در آب‌های آزاد خلیج فارس برگزار خواهد شد.

ارسطوزاده گفت: طی برنامه‌های روز خلیج همیشه فارس در شهرستان بندر ماهشهر، یک زنجیره انسانی با حضور دانش‌آموزان بندر ماهشهر و بندرامام خمینی بر روی آب‌های آزاد خلیج فارس تشکیل خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان بیان کرد: در این رویداد، نمایشگاه نقشه‌های تاریخی و کهن خلیج فارس و نمایشگاه عروسک‌های بومی اقوام ایران‌زمین “داگِشت” نیز از دهم تا سیزدهم اردیبهشت ماه در فرهنگ‌سرای فردوسی بندر ماهشهر برگزار خواهد شد. همچنین، همایش پژوهشی در عرصه مردم‌شناسی خلیج فارس نیز جزء برنامه‌های مدنظر در روز ملی خلیج‌فارس خواهد بود.

او بیان کرد: این رویداد یک فرصت مناسب برای ارتقای آگاهی عمومی درباره اهمیت ارزش‌های فرهنگی و طبیعی خلیج‌فارس است.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشجویان گیلانی از جنبش دانشجویی آمریکا و اروپا حمایت کردند
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی