Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- درباره روحیه شاد شهید دستواره در همین اندازه بگویم که گاهی پیش می‌آمد او از طریق بی‌سیم با عراقی‌ها ارتباط می‌گرفت و آن‌ها را فریب می‌داد و به اصطلاح سرکار می‌گذاشت.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، ۱۳ تیر امسال، سی و دومین سالروز شهادت قائم مقام لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) «سید محمدرضا دستواره» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

شهید دستواره در روز ۱ بهمن ۱۳۳۸ در خانواده‌ای مذهبی در جنوب شهر تهران به دنیا آمد. با اوج‌گیری انقلاب اسلامی، همراه با سیل خروشان ملت ایران در تظاهرات و فعالیت‌های مردمی شرکت فعال داشت و در این زمینه چند بار توسط عوامل رژیم منحوس پهلوی دستگیر شد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهت پاسداری از دستاورد‌های انقلاب به جمع پاسداران کمیته انقلاب اسلامی پیوست. هنگامی که حاج احمد متوسلیان مأموریت یافت تیپ محمدرسول الله (ص) را تشکیل دهد، او همراه سایر پاسداران به سمت جبهه‌های جنوب سفر کرد و در آنجا به علت مهارت در جذب نیرو، «مأمور تشکیل واحد پرسنلی تیپ» شد.

شهید دستواره در عملیات خیبر بعد از شهادت «حاج محمدابراهیم همت» فرمانده دلاور لشکر محمدرسول الله (ص) و واگذاری فرماندهی به «شهید حاج عباس کریمی» به عنوان «قائم مقام لشکر ۲۷ حضرت رسول (ص)» منصوب شد و پس از شهادت حاج کریمی در عملیات «بدر»، به عنوان «سرپرست لشکر» در خدمت رزمندگان اسلام بود و در نهایت با انتصاب فرماندهی جدید لشکر، سید رضا دستواره همچنان به عنوان قائم مقام لشکر در خدمت جنگ و دفاع مقدس انجام وظیفه کرد.

شهادت
شهید دستواره که در هر عملیاتی سلاح به دست می‌گرفت و در عملیات شرکت می‌کرد، سرانجام در روز ۱۳ تیرماه سال ۱۳۶۵ در عملیات «کربلای۱» که به آزادسازی شهر مهران منجر شد، توسط دشمن بعثی به شهادت رسید.

وصیت
در بخشی از وصیت‌نامه شهید دستواره می‌خوانی: «ننگ و نفرین و خواری ابدی برای دشمنان دون‌صفت و اهریمنی‌منش که ظالمانه با این اسلام و انقلاب و رهبر و امت در قعر شقاوت در ستیز است. حرف چندانی ندارم فقط پیروی از امام امت که پیروی از ائمه و پیامبر و خداست را سرلوحه همه امور قرار دهید و محکم و مستحکم بر پشت سر او لحظه‌ای دست از مبارزه و استقامت برندارید. من که در این عمر خود نتوانستم بهره‌ای از این اقیانوس بیکران الهی یعنی جهاد فی‌سبیل‌الله ببرم، ولی همواره سعی داشتم با چاکری مجاهدان مخلص خود را خاک پای آن‌ها سازم.»

شوخ‌طبعی را در سخت‌ترین مواقع جنگ رها نمی‌کرد
سردار «اسماعیل کوثری» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با بیان اینکه «آگاه و مطلع بودن»، «بصیرت انقلابی داشتن»، «خستگی‌ناپذیر بودن»، «شوخ طبعی در اکثر مواقع» و همچنین «به دنبال شهادت بودن»، مهمترین ویژگی‌های شهید دستواره بود، عنوان کرد: او از سال ۵۹ وارد سپاه شد و از آن دوران تا زمان شهادت، بیشتر زمان را مستقیما در جبهه‌ها از کردستان تا خوزستان بود.

وی افزود: شهید دستواره بیش از ۱۰ بار در زمان دفاع مقدس مجروح شد و البته هر ۱۰ بار قبل از رسیدن به بهبودی کامل عازم جبهه شد.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با بیان اینکه شهید دستواره در سخت‌ترین مواقع جنگ، شوخ‌طبعی خود را رها نمی‌کرد تا خدای نکرده اضطراب و نگرانی بر رزمندگان غلبه پیدا نکند، عنوان کرد: درباره روحیه شاد شهید دستواره در همین اندازه بگویم که گاهی پیش می‌آمد او از طریق بی‌سیم با عراقی‌ها ارتباط می‌گرفت و آن‌ها را فریب می‌داد و به اصطلاح سرکار می‌گذاشت.

سردار کوثری همچنین با بیان اینکه برادر کوچکتر شهید دستواره با نام «حسین» در همان تیرماه سال ۱۳۶۵ و قبل از اجرای عملیات کربلای ۱ در اطراف شهر مهران به شهادت رسید، خاطرنشان کرد: زمانی که شهید دستواره برای مراسم تشییع و خاکسپاری برادرش به تهران آمده بود، اعلام کرد که قبر کناری برادرش را برای او نگه دارند و این را به همه گفت. به ۱۰ روز نکشید که محمدرضا دستواره به آرزوی دیرینه‌اش که شهادت بود دست یافت و در همان قبر کنار برادرش، به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شهید دستواره شهادت دفاع مقدس سردار کوثری لشکر 27 محمد رسول الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ختم پدر شهیدان والامقام خرسندیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، این مراسم از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر در مسجد قبای یاسوج برگزار می‌گردد.
 مرحوم حاج امراله خرسندیان پدر شهیدان الله کرم، الله کس و حجت الاسلام محمد خرسندیان روز گذشته در سن ۹۱ سالگی به علت کهولت سن درگذشت. 
شهید الله کرم در شهریور سال ۱۳۶۰ به شهادت رسید، شهید الله کس سال ۱۳۶۱ در عملیات رمضان آسمانی شد و شهید شیخ محمد خرسندیان نیز چهارم دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • دیدار فرمانده سپاه لرستان با خانواده شهید نعمت پور در الشتر
  • ارتش در بالاترین سطح آمادگی قرار دارد 
  • عامل شهادت ستواندوم شهید حمید سلطانی نژاد به هلاکت رسید
  • عامل شهادت ‌شهید حمید سلطانی‌نژاد به هلاکت رسید
  • معرفی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذاالفقار شاهرود
  • صوتی کمتر شنیده شده از سه اسطوره دفاع مقدس حین عملیات
  • تاریخ‌سازان جاوید محله کن | کوچک‌ترین و مسن‌ترین شهید محله را بشناسید
  • مراسم ختم پدر شهیدان والامقام خرسندیان
  • سالگرد شهادت صیاد شیرازی در بندرانزلی برگزار شد
  • شهادت یک فرمانده به روایت شهید همت