Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سرمربي تيم ملي نوجوانان و جوانان کاراته دختران گفت: با نتايجي که بچه‌هاي ما در کرواسي رقم زدند، بايد بگويم آنها بهترين تيم کاراته تاريخ ايران هستند.
سمانه خوشقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، در پاسخ به اين سؤال که عملکرد دختران در آخرين مرحله مسابقات کسب سهميه المپيک چطور بود، گفت: خدا را شکر، مسابقات با نتايج خيلي خوبي تمام شد، البته ما همچنان منتظر هستيم تا به احتمال زياد يک سهميه ديگر به نگين آلتوني تعلق بگيرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلتوني نفر اول رنکينگ و قهرمان مسابقات قهرماني آسيا است و احتمالا جزو سهميه وايلدکارت محسوب شود. به احتمال فراوان او شانس بسيار بالايي خواهد داشت. به هر حال در اين رقابت‌ها بچه‌هاي ما عملکرد بسيار قابل قبولي را داشتند و خوشبختانه دو سهميه حضور در المپيک آرژانتين را کسب کرديم و ان‌شاءالله که سهميه سوم به ما تعلق بگيرد و در مجموع کاراته ايران در بخش پسران و دختران با پنج سهميه در آرژانتين حضور داشته باشد. 
سرمربي تيم ملي نوجوانان و جوانان در ادامه صحبت‌هاي خود ،عنوان کرد: در مصاحبه‌هاي قبلي گفته بودم که جنگ ما جنگ خواستن و اراده است، هر بازي براي ما حکم فينال را دارد، چون مسابقات به صورت حذفي بود. خدا را شکر بچه‌ها فوق‌العاده خوب ظاهر شدند، من در طول صحبت‌هايم بارها به بازيکنان گفته بودم که اين مسابقات يک تورنمنت است، چرا که خواستم فشارها از روي آنها کم شود و بچه‌ها در مسابقات بدون استرس حضور پيدا کنند. ما مصمم بوديم بهترين عملکرد خودمان را در تاتامي کرواسي به نمايش خواهيم گذاشت و در نهايت تلاش ما منجر به بهترين نتيجه شد. 
خوشقدم در پاسخ به اين سؤال که آيا با حضور 84 کشور در اين رقابت‌ها سطح فني اين مسابقات بالاتر از سطح فني مسابقات بلغارستان بود يا خير، گفت: بله صددرصد سطح فني اين رقابت‌ها بالاتر از مسابقات بلغارستان بود، همه کشورها با تمام توان در اين رقابت ها ظاهر شده بودند، حتي به لحاظ کيفي، بازيکنان را که در بلغارستان آناليز کرده بوديم، زماني که همان نفرات در کرواسي حضور داشتند، واقعا شاهد بوديم که مسائل فني آنها رشد کرده بود، همانطور که تيم ما و بازيکنان در اين مدت رشد کرده بود. 
وي در پاسخ به اين سؤال که اين مسابقات آيا از لحاظ داوري مشکلي داشت يا خير، عنوان کرد: به لحاظ داوري، رقابت‌ها خوب بود، تعداد داوران در اين مسابقات کم بود اما بهترين داوران جهان در اين مسابقات حضور داشتند. 
خوشقدم در واکنش به انتقادهايي که پس از ناکامي در بلغارستان براي دختران و پسران رخ داد، گفت: بايد يک توضيح کامل بدهم، انتخابي تيم ملي بهمن ماه سال قبل برگزار شد، بنده اسفندماه تيم را تحويل گرفتم و کارم را آغاز کردم. ما مسابقات قهرماني آسيا فرصتي نداشتيم، بنابراين نتوانستيم در ديدار تدارکاتي شرکت کنيم، بچه‌ها در قهرماني آسيا (ژاپن) عالي ظاهر شدند و بعد از آن سفر طولاني به ايران رسيديم، در کمتر از ده روز به بلغارستان اعزام شديم. متأسفانه عنواني بهتر از پنجمي براي مبينا حيدري کسب نکرديم، متأسفانه انتقادها به سمت کادر فني روانه شد. هيچ کسي در نظر نگرفت که واقعا بدن ورزشکاران در آن زمان کوتاه هر چه تلاش کرديم نتوانستيم ريکاوري لازم را انجام بدهيم، نبايد فراموش مي‌کرديم بچه‌هاي ما بين 16 تا 17 سال سن داشتند، اما ما بعد از بلغارستان زمان کافي براي بحث فني داشتيم و خدا را شکر توانستيم در کرواسي افتخارآفريني کنيم و مردم ايران را خوشحال کنيم. اما در آن مقطع برخي‌ها بدون در نظر گرفتن اين جوانب از نتايج بلغارستان انتقاد کردند.
خوشقدم در پاسخ به اين سؤال که مسابقات کسب سهميه المپيک تمام شده و حالا براي کسب مدال در المپيک آرژانتين چه برنامه‌اي داريد و چطور حريفانتان را آناليز خواهيد کرد، گفت:‌ در حال حاضر حريفان ما مشخص شدند، البته هنوز قرار است يک تعداد کاراته کا با وايلدکارت تکليف شان روشن شود، اما ما با توجه به رويدادهايي که داشتيم، شروع به آناليز حريفانمان کرديم. اين آناليزها قطعي نيست و نسبي است، به دليل اينکه براي کسب مدال المپيک تمام کشورها روي نقاط ضعف و قوت خود کار خواهند کرد، همين‌طور که از فاصله مسابقات بلغارستان تا کرواسي حريفان تغييراتي چشمگيري در عملکرد فني بازيکنان‌ ايجاد شده بود، ما هم مصمم هستيم و مطمئن باشيد که به المپيک آرژانتين به چشم يک تورنمنت نگاه مي‌کنيم تا سنگيني نام اين مسابقات روي بازيکنان ما اثر نگذارد، مطمئن باشيد با انگيزه مضاعف دنبال بهترين عملکرد ممکن هستيم. 
وي خاطرنشان کرد:‌ بازيکنان ما مشکلاتي را داشتند و امکانات حداقلي داشتند، اما در پايان بهترين عملکرد را داشتيم، متأسفانه نتايج ضعيفي که در دوره‌هاي قبل در رده‌هاي پايه کسب شده بود و حتي نتايج خوبي در قاره آسيا رقم نخورده بود، اما ما با همت بازيکنان و غيرت آنها نتايج بسيار خوبي را در قهرماني آسيا کسب کرديم، حتي در دوره‌هاي قبل بازيکنان در رقابت هاي جهاني نتايج قابل قبولي را کسب نکردند، اما بچه‌هاي ما با نتايجي که در کرواسي کسب کردند نشان دادند که ابرقهرمان هستند و اولين‌ها را به نام خود ثبت کردند. ما هم کسب سهميه کرديم و هم در فينال رقابت‌هاي جهاني حضور داشتيم. به بازيکنانم بسيار افتخار مي‌کنم و همچنين به داشتن کادرفني خوبي مثل فاطمه قاسمي و سيده حسيني خسته نباشيد مي‌گويم. 
سرمربي تيم ملي نوجوانان و جوانان در پاسخ به اين سؤال که گويا زماني که مسئولان فدراسيون هدايت تيم ملي را مي‌خواستند برعهده شما واگذار کنند، شما مخالف بوديد و حالا با نتايجي که کسب شده چه حسي داريد، گفت: زماني که مسئولان فدراسيون هدايت تيم ملي نوجوانان و جوانان را به من پيشنهاد دادند، بنده مخالفت کردم، چون از رده سني بزرگسالان و اميدها به رده پايين‌تر آمدم. بارها کارشناسان مختلف هم چنين نظري را داشتند که تيم نوجوانان و جوانان بسيار ضعيف هستند، اما زماني که اين مسئوليت را علي‌رغم ميل باطني قبول کردم، در اولين روز به تمامي بازيکنان گفتم که تنها يک هدف دارم و آن هم بهترين درخشش در رده‌هاي پايه است، از اينکه مسئولين فدراسيون اين دور انديشي را داشتند و با نگاه بازتري تصميم گرفتند، اين مسئولين را برعهده من واگذار کنند تشکر مي کنم، خوشحالم با بهترين نتايج جواب اعتماد آنها را دادم. با نتايجي که دختران ما رقم زدند، بايد بگويم دختران ما بهترين تيم کاراته تاريخ ايران هستند. 
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا

 مسابقات تنیس دختران ۱۲ سال غرب آسیا که با شرکت پنج تیم ایران، اردن، لبنان، سوریه و بحرین به میزبان اردن برگزار شد.

لاوین حکیمی تنیس باز جسور وجنگنده تبریزی که در رقابت‌های انتخابی باشایستگی جواز حضور در تیم ملی ۱۲ سال کشورمان را بدست آورده بود، با پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران در مسابقات غرب آسیا نیز بادرخشش ستودنی وبه همراه دوتنیس باز دیگر درقالب تیمی سکوی نخست مسابقات را از آن خود کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • بهترین دفاع فصل لیگ برتر انگلیس از نگاه ویلیام گالاس
  • هری کین یک تنه بیشتر از مهاجمان تاتنهام گل زده است!
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • طلوع کیان:مهمتر از صعود بازیابی چهره معتبر تیم ملی والیبال در عرصه بین المللی است/ بازیکنان غایب اردو عذر موجه ارائه کردند
  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • پدر ام باپه همسو با رئال مادرید: حضور کیلیان در المپیک اولویت نیست
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه
  • برگزاری رقابت‌های تنیس دختران ۱۲ غرب آسیا