Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از فرانس پرس، فیلم سینمایی «صورت زخمی» (Scarface 1983) با بازی آل‌پاچینو، الهام‌بخش یک گنگستر فرانسوی برای مرحله دوم فرار از زندان با هلیکوپتر شد.

«رِدوا فِی» که چندین فقره پرونده سرقت مسلحانه دارد، در آخرین تلاشش برای فرار از زندان مقامات فرانسوی را به چالش کشیده و ۲۹۰۰ نیرو را برای تعقیب به دنبال خود کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این زندانی 46 ساله عاشق سینما با کمک و همدستی دو نفر دیگر در مرحله اول خود با پرتاب بمب‌های دودزا از درهای داخلی زندان فرار کرده و در مرحله دوم به سمت هلیکوپتری می‌رود که در منطقه‌ای نزدیک زندان منتظر فراری دادن او بوده است.

«نیکول بلوبه» وزیر دادگستری فرانسه در گفتگو با رادیو یک اروپا گفت: تیمی از ناظرین را به زندان فرستاده‌ایم تا بررسی کنیم که چنانچه سیستم امنیتی زندان نقصی داشته است اصلاح شود تا اینچنین فرارهایی رخ ندهد. این زندانی زمان بسیار طولانی در این زندان بوده و زمان زیادی برای طرح فرارش صرف کرده است. ما نباید زندانیان را اینقدر طولانی در یک جا نگهداری کنیم چراکه با اینچنین نقشه‌های فرار انفرادی مواجه خواهیم شد.

دو همدست این زندانی روز یکشنبه هلیکوپتر را که متعلق به یک مرکز خصوصی آموزش دانشجویی خلبانی است، ربوده بودند و مربی پرواز را تهدید کرده بودند که باید یک نفر را در منطقه نزدیک زندان سوار هلیکوپتر کند. هلیکوپتر پس از ورود به منطقه‌ای که شدیدا تحت تدابیر امنیتی است، به سمت حیاطی که مانعی برای فرود ندارد، رفته و بلافاصله زندانی را سوار کرده و از منطقه دور شده است.

دو نفر سیاه‌پوش مسلح با بمب‌های دودزا وارد اتاق ملاقات می‌شوند که در این لحظه «ردوا فِی» زندانی طبق نقشه در حال ملاقات و صحبت با برادرش است. نگهبانان آن بخش که غیرمسلح بودند فرار کرده و زنگ خطر را به صدا درآوردند و زندانی کلا در عرض 10 دقیقه به همراه همدستانش فرار کرده و سوار بر هلیکوپتر از منطقه دور می‌شوند. 

کارشناسان اظهار داشته‌اند که این گروه تبهکار قبلا با هواپیمای بدون سرنشین تمام منطقه زندان را ارزیابی کرده و تمام موارد و راه‌های فرار را برنامه‌ریزی کرده بودند تا نقشه‌شان با شکست مواجه نشود.

بعدا هلیکوپتر در حدود 60 کیلومتری شمال شرقی حومه پاریس پیدا شد و خلبان آن که به سختی مورد ضرب و شتم گروه تبهکاران قرار گرفته بود به بیمارستان اعزام شد.

آنها پس از پیاده شدن از هلیکوپتر به فرار خود با خودرو ادامه دادند و ابتدا از یک سواری هاچ‌بک که پس از طی مسافتی آن را کنار فروشگاهی در یک پارکینگ ماشین جا گذاشته و با یک وَن سفید رنگ به فرار خود ادامه دادند.

کارآگاهان در حال تحقیقات هستند تا بفهمند در زمانیکه فِی در زندان ریو بوده، چه کسی در داخل زندان به او کمک کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۳۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین

دانشگاه سیانس پو، یکی از دانشگاه‌های معروف فرانسه بودجه خود را به دلیل حمایت از فلسطین از دست می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه سیانس پو که همان مؤسسه مطالعات سیاسی پاریس است، در روزهای اخیر، صحنه اعتراضات ضد صهیونیست بوده است. 

اما اخبار تازه منتشر شده از این دانشگاه نشان می دهد که بودجه منطقه‌ای این دانشگاه به دلیل اعتراضات حامی فلسطین و ضد اسرائیل تعلیق می‌شود.

وزیر آموزش عالی فرانسه نیز با انتقاد از این تصمیم تاکید کرد که در تظاهرات سیانس پو هیچ حرف و شعار یهودی ستیزانه یا خشونتی وجود نداشته است.

میتوان گفت، مقامات منطقه‌ای پاریس با تعلیق موقت بودجه سیانس پو، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های این کشور، سر و صدای زیادی برپا کردند. 

والری پکرس، یکی از مقامات پاریس به تازگی در شبکه‌های اجتماعی گفت: من تصمیم گرفته‌ام تا زمانی که آرامش و امنیت در دانشگاه سیانس‌پو برقرار نشود، تمام کمک‌های مالی منطقه‌ای برای این دانشگاه را به حالت تعلیق درآورم.

گفته شده مبلغ این بودجه که در حال حاضر تعلیق شده، ۱ میلیون یورو (۱.۰۷ میلیون دلار) است که برای سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است.

 ژان باسرز، سرپرست موقت دانشگاه نیز در واکنش به این اتفاق گفت که از این تصمیم متأسف است.

در طنین جهانی تظاهرات ضد صهیونیستی پرتنش این روزها که بسیاری از دانشگاه‌های برتر آمریکا را به لرزه درآورده، دانشجویان سیانس پو نیز تظاهرات زیادی برگزار کردند که برخی از دانشجویان از جنگ اسرائیل و حماس و بحران انسانی متعاقب آن در نوار غزه خشمگین شدند.

فرانسه پس از اسرائیل و ایالات متحده بزرگترین جمعیت یهودی جهان و همچنین بزرگترین جامعه مسلمانان اروپا را در خود جای داده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین
  • (تصاویر) رونمایی از خودروی چینی با الهام از گربه
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»