Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

این عضو شورای شهر تهران گفت: نمی‌توان با جملاتی مانند «می‌خواستم اما نشد» یا «نگذاشتندو نظایر آن» عدم بکارگیری جوانان و سن بالای مدیریتی در کشور را توجیه کرد.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در دومین همایش ملی جوانان و قانونگذاری که عصر امروز به میزبانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: امیدوارم این همایش نتیجه اجرایی و کاربردی برای آینده کشور و جوانان داشته باشد اما سؤال اینجاست در کشور ایران با میانگین سنی حدود 31 سال چطور مجلسی که میانگین سنی نمایندگانش 50 ساله است می‌توانند تمام نیازها و مطالبات جوانان را استخراج کرده و برایش تمهید بیندیشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سؤال مهمتر این است که همین مصوبه نمایندگان که میانگیین سن‌شان 20 سال پیرتر از میانگین سنی جامعه است، چقدر می‌تواند تمام و کمال در دولتی اجرا شود که میانگین سنی کابینه‌اش بیشتر از 58 سال است.

این عضو شورای شهر تهران بیان داشت: بالاخره یک بار به این پرسش باید پاسخ داده شود که چرا علیرغم تاکید همه مقامات و مسئولان بر ضرورت بهره‌گیری جوانان در سطوح مدیریتی عالی کشور کمتر مسئولی در مقام اجرا به جوانان اعتماد می‌کند.

نظری بیان کرد:‌امروز حدود 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلام می‌گذرد یعنی فردی که در سال‌های نخست پیروزی انقلاب متولد شده باشد حالا به سنین میانسالی نزدیک شده اما دردناک است که این انقلاب عظیم که بر پایه تلاش جوانان و اتکا به آنها شکل گرفت در طول 4 دهه آنطور که باید به جوانانی که خود تربیت کرده اعتماد ندارد. به طوری که اگر وزیر جوان ارتباطات را مستثنی قرار دهیم دیگر وزرا و قریب به اکثر معاونین وزرا و نمایندگان مجلس از میان متولدین قبل از پیروزی انقلاب انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های اصلی دوران امام خمینی جوانگرایی بود اما گویا این روزها سیستم مدیریتی کشور بر عکس شده و عده‌ای به دنبال آن هستند که جوانان را به عنوان مشاور پیرمردها منصوب کنند.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: امروز در مجلس کلیات اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان به تصویب رسیده و امیدوارم که چنین قوانینی با سرعت بیشتری در آینده نزدیک تصویب و اجرا شود. در شورای شهر طرح الزام شهرداری به کاهش سن مدیریتی و استفاده از جوانان در سطوح مختلف مدیریتی را ارائه کرده‌ام که امیدوارم به زودی در دستور کار صحن قرار گیرد تا بر اساس آن شهرداری تهران ملزم شود که حدود 50 درصد از پست‌های مدیریتی خود را به جوانان اختصاص دهد.

نظری گفت: واقعیت این است که باید اراده‌ای جدی برای حضور جوانان در سطوح عالی مدیریتی کشور ایجاد شود. امروز دیگر نمی‌توان با جملاتی مانند «می‌خواستم اما نشد» یا «نگذاشتندو نظایر آن» عدم بکارگیری جوانان و سن بالای مدیریتی در کشور را توجیه کرد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر مجلس شورای اسلامی ایران جامعه شهر تهران انقلاب نمایندگان مجلس امام خمینی قانون شهرداری شهرداری تهران ایران شورای شهر شورای شهر تهران شهرداری مجلس شورای اسلامی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران

استاندار تهران، گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران زندگی می‌کنند، لذا در تلاش هستیم تا با دستگیری افراد غیرمجاز و خروج آن‌ها از کشور سطح غیرمجازی را با سرعت بسیار زیادی کاهش دهیم، زیرا بخش بزرگی از ظرفیت‌ها در اختیار اتباع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، علیرضا فخاری عصر امروز در آیین "سپاس معلم" که با حضور اعضای شورای اداری استان تهران برگزار شد، با اشاره به وظایف شورای اداری، اظهار داشت: استان تهران دارای ویژگی‌های خاص است که البته در میان سایر استان‌ها مظلوم و مغموم نیز بوده و در این فرصت به‌صراحت عرض می‌کنم نمایندگانی که از استان تهران در مجلس شورای اسلامی حضور دارند باید در این دوره برای احقاق حقوق استان تهران همت کنند.

وی با بیان اینکه شأن استان تهران این نیست که در جایگاه سی و یکم بودجه‌ای کشور قرار بگیرد، افزود: توسعه در استان تهران نیازمند جنب‌وجوش و حرکت و برنامه‌ریزی دقیق از سوی مسئولان و مدیران در قالب چارچوب‌ها و اصول است تا شاهد تغییر وضعیت در استان تهران باشیم.

استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه پویایی استان تهران به پویایی مدیران و مسئولان گفت: به‌رغم اینکه استان تهران یک‌چهارم ظرفیت تولید کشور را دارد و 52 درصد سهم مالیات کشور در استان تهران دریافت می‌شود، هنوز با ظرفیت اقتصادی فاصله داریم.

فخاری با تأکید بر اینکه به‌کارگیری ظرفیت‌های اقتصادی با شعار سال به‌منزله یک انقلاب است، ابراز داشت: متأسفانه جریان برنامه‌ریزی در استان تهران به‌شدت ضعیف است و این در حالی است که به همه مدیران و مسئولان ابلاغ شده است که باید برنامه‌ریزی دقیق و منسجم داشته باشند و نظام بودجه‌ای و اولویت‌های آن‌ها مشخص باشد و جهت‌گیری‌ها برای برنامه 5 ساله در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم پروژه‌های نیمه‌کاره را هر چه زودتر تمام کنیم، زیرا که هزینه‌های آن در حال افزایش است که در این صورت هم نیاز مردم تأمین خواهد شد و هم تکالیف مدیران مشخص می‌شود.

وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم

فخاری با اشاره به موضوع اتباع گفت: نزدیک به 50 درصد از اتباع کشور در استان تهران زندگی می‌کنند که البته در تلاش هستیم تا با دستگیری افراد غیرمجاز و خروج آن‌ها از کشور سطح غیرمجازی را با سرعت بسیار زیادی کاهش دهیم.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: سطح مجازی اتباع نیز در حوزه‌های اقتصادی، اجرایی، فرهنگی و غیره سازمان‌دهی می‌شود، زیرا که در حال حاضر بخش بزرگی از ظرفیت‌های استان تهران در اختیار اتباع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند آرایش مدیریتی متناسب با شرایط اقتصادی است
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال
  • دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد
  • حذف معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال از برنامه هفتم
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت