Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کاپيتان سابق تيم ملي گفت: برخي به جاي اينکه به فکر مجموعه و رشد فوتسال ايران باشند فقط به فکر جيب و منافع خودشان هستند و کارهايشان باعث شده که شخصيت خودشان را زير سوال ببرند.
وحيد شمسايي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، در مورد وضعيت و شرايط اين روزهاي فوتسال گفت:‌ در همين ابتدا مي‌گويم تنها چيزي که در حال حاضر در مملکت ما ارزان شده فوتسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما ببينيد چقدر وضعيت اقتصادي(دلار) بهم ريخته و حتما در اين چند روزه در رابطه با خرمشهر شنيديد شهري که با آزاد شدنش تاريخ کشور ايران اسلامي را رقم زده الان مردم‌شان در چه وضعيت بحراني آب به سر مي‌برند و اين موضوع براي من خيلي دردآور است.
وي افزود:‌ در حال حاضر فوتسال خيلي ارزان شده و کساني که در آن کار مي‌کند به خاطر وضعيت اقتصادي و اداره کردن زندگي‌شان مجبور هستند با هر قراردادي به کار خود ادامه دهند. البته تمامي باشگاههاي ما در شرايط بحراني اقتصادي قرار دارند بجز يکي دو باشگاه که وضعيت نسبتا خوبي نسبت به ساير باشگاهها دارند.باشگاه‌هايي که در شرايط سخت اقتصادي قرار گرفته اند فقط به خاطر عشق و علاقه‌اي که به فوتسال دارند ادامه مي‌دهند. ما اگر يک آماري از کل قراردادهاي‌ چه بازيکنان و چه کادر فني تيمها داشته باشيم به تعداد انگشت‌شماري بازيکنان و کادر فني فوتسال هستند که قراردادشان نسبت به سال قبل کمي افزايش داشته و سايرين نه بلکه تغييري پيدا نکرده بلکه کمتر هم شده و اين موضوع براي فوتسال خيلي سخت و دردآور است.
کاپيتان سابق تيم ملي در مورد شروع ليگ برتر98 -97 گفت:‌ با توجه به شرايط کنوني واقعا ديگر براي من اتفاقاتي که در فوتسال رخ مي‌دهد اهميتي ندارد. من واقعاً نمي‌دانستم از اين هفته قرار است ليگ آغاز شود و اين موضوع را از طرف يکي از دوستان نزديکم مطلع شدم. 
شمسايي در مورد تصميماتي که اخيراً توسط کميته فوتسال گرفته شده است، گفت: شما ببينيد کساني که در اين کميته هستند دوست دارند خود را مطرح کنند به يکباره تصميم مي‌گيرند که لژيونرها حق بازي کردن در ليگ را ندارند از طرف ديگر عده‌اي از پيشکسوتان نسبت به اين تصميم معترض مي شوند نه بلکه تجديدنظري نسبت به آن صورت نمي‌گيرد. بلکه اين آقايان دائم مصاحبه مي کنند که اين تصميم درست است. شما ببينيد آخرش اين قانون (لژيونرها ) چه شد سه روز قبل از مسابقات ليگ برتر کميته فوتسال اعلام کرد که حضور اين بازيکنان در ليگ مانعي ندارد. متأسفانه تصميمات نادرست و عجولانه اين آقايان باعث شده که عده‌اي فوتسال را به تمسخر بگيرند. از همه بدتر وقتي متوجه مي‌شوي هيچ چيزي در فوتسال سرجايش نيست اين موضوع بيشتر آدم را اذيت مي‌کند. 
وي افزود:‌ يا از طرف ديگر همين آقايان اعلام مي‌کنند که هر تيمي مدارک خود را تا وقت مقرر اعلام شده ارسال نکند از حضور اين تيمها در ليگ جلوگيري مي شود و يا مي گويند ليگ برتر با 10 تيم آغاز مي شود و يا.... بعد از اين تصميمات به يکباره از تصميم گرفته شده منصرف مي شوند و علتش را تعامل باشگاهها مي دانند تعامل خيلي خوب است اما بهتر است اين تعامل قبل از اعلام تصميمها باشدهمه مردم ايران موضوعات فوتبال و فوتسال را پيگيري مي کنندو مطمئن باشيد متوجه اين تناقض‌ها مي شوند و همين موضوع يکي از معضلات بسيار بزرگ براي فوتسال است.
شمسايي گفت: ما کساني در فوتسال داريم که دوست دارند دست خود را به هر سوراخي که در فوتسال وجود دارد فرو کنند اين افراد دوست دارند همه جا باشند و کسي هم نيست که جلوي آنها را بگيرد و بگويد شما هيچ نقشي نداريد. آنها به جاي اينکه به فکر مجموعه و رشد فوتسال ايران باشند فقط به فکر جيب و منافع خودشان هستند و کارهايشان باعث شده که شخصيت خودشان را زير سوال ببرند من مي‌گويم شخصيت هر کسي دست خودش است من مي‌توانستم با رقم‌هاي کوچک به عنوان سرمربي يا بازيکن در تيمي حضور داشته باشم اما شخصيت حرفه‌ايم اجازه نمي‌دهد کاري را بدون برنامه ريزي انجام دهم و يا اينکه کاري را شروع نمي‌کنم يا در صورت شروع آن را به خوبي انجام مي‌‌دهم.
وي گفت:‌ واقعاً نمي‌دانم تصميماتي که در فوتسال گرفته مي شود بر چه اساس است. اينها نشانه اين است که تمام کارهايي که در فوتسال انجام مي‌شود براساس اصول نيست بلکه براساس هوا و هوس اين تصميمات گرفته مي‌شود چرا قبل از اين تصميمات کار کارشناسي انجام نمي‌شود؟ چرا آنها مشکلاتي را که در آينده ممکن است به وجود آيد را بررسي نمي‌کنند؟ 
شمسايي ادامه داد: در فوتسال کنوني ما افرادي هستند که از يک دري آنها را بيرون مي‌کنند اما به خاطر اينکه به آن‌ها خوش بگذره و در اين رشته بماند، سفر و پول در بياورد از پنجره وارد مي‌شود و خودشان را نخود هر آشي مي‌کنند. تصميمات اين اشخاص است که به فوتسال آسيب مي‌زند.
وي در پايان گفت: سؤال من اين است دلار،ماست و. بستني و... همه گران شده چرا فقط فوتسال ارزان شده. شما ببينيد کداميک از رشته‌هاي ورزشي ارزان شده است. البته ارزان شدن فوتسال دليل دارد دليلش هم، افرادي هستند که فقط به فکر منافع و جيب شخصي خودشان هستند. اين افراد به دنبال کساني که کوچک هستند مي‌باشند تا به مجموعه خودشان اضافه کنند و هر تصميمي که دوست دارند را در رابطه با فوتسال بگيرند و کسي هم اعتراضي نداشته باشد و گرنه چرا نبايد از تجربيات پيشکسوتان حسين شمس، خوراکچي، ابطحي، صالح و... که تجربه بسيار در فوتسال دارند استفاده شود؟ اميدوارم هرچه زودتر فکري براي اين رشته پرطرفدار و صاحب عنوان جهاني شود و هر کسي در هر جا که در حال خدمت به فوتسال است به فکر منافع شخصي خودش نباشد و فقط به فکر منافع فوتسال ايران باشد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۳۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، پرواز با وسیله نقلیه شخصی هم اکنون به سرعت در حال پیشرفت است زیرا فناوری های جدیدی توسعه یافته اند. مرحله بعدی صنعت پروازهای شخصی به زودی آغاز می شود که شامل تولید نسخه ای از این نوع هواپیما است.

در سال ۲۰۱۶ میلادی هنگامیکه «فهرست جهانی هواپیماهای برقی عمود پرواز» (World eVTOL Aircraft Directory) اعلام شد، فقط تعداد کمی هواپیمای برقی با این مشخصات ثبت شده بودند. اکنون ۸ سال از آن تاریخ گذشته و بیش از هزار طرح اولیه هواپیمای برقی عمود پرواز ثبت شده اند.

بسیاری از هواپیماهای جدید قرار است در ۳۶ ماه آینده عرضه شوند اما به نظر می رسد شرکت Pivotal Helix زودتر از بقیه بازار را تصاحب کند. این شرکت قصد دارد به زودی ارسال محموله های نخستین هواپیمای برقی عمودپرواز تجاری خود را آغاز کند.

نخستین مرحله تحویل هواپیماهای برقی عمودپرواز این شرکت در ماه جولای سال جاری انجام می شود. البته فروش تجاری محصولات این شرکت از اکتبر ۲۰۲۳ میلادی آغاز شده و آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا ۴ هواپیما و همراه ۲ شبیه ساز پرواز را سفارش داد که در فوریه ۲۰۲۴ میلادی تحویل شدند.

این آزمایشگاه هم اکنون مشغول ارزیابی پتانسیل هواپیمای برقی عمود پرواز مذکور برای طیف وسیعی ازماموریت ها از جمله نظارت، عملیات نیروهای مخصوص، تامین ذخایر برای مناطق دور افتاده و عملیات های نجات است.

این یکی از طرح های مربوط به خودروهای عمودپرواز است که تحت بررسی آزمایشگاه تحقیقاتی نیروی هوایی آمریکا قرار دارند. شرکت مذکور بخشی از نقشه مسیر توسعه محصول خود را منتشر کرده که شامل یک نسخه ۲ نفره از هواپیمای عمود پرواز هلیکس با ۱۲ پروانه (به جای هلیکس ۸ پروانه ای در حال تولید) و یک نسخه با قابلیت حمل بار ۴۵۰ بار یا فرد به طور خودران است.

هواپیمای برقی عمود پرواز این شرکت با بهای ۱۹۰ هزار دلار، نسبت به هلی کوپترهای معمول ارزان تر است.

کد خبر 6096273 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • اقامتگاه‌های ارزان و اقتصادی در آبادان
  • وحید شمسایی: موانع فرزندآوری باید رفع شود
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود
  • موانع فرزندآوری باید رفع شود/ زوج‌های جوان و مجرد‌ها باید در مسیر رونق بخشی به خانواده قرار بگیرند
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شوند؟
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت؛ سکه ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • آغاز فروش هواپیمای برقی عمود پرواز ارزان تر از هلی کوپتر
  • فوتسال آسیا باید مجسمه وحید شمسایی را بسازد
  • میوه‌های نوبرانه ارزان می‌شود