Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ یک کارگر ساده بود و برای تامین هزینه‌های زندگی به سختی کار می‌کرد، ولی آرزو‌های بزرگی‌تر در سر داشت.

آقای سوری به صورت اتفاقی به سمت حرفه شیرینی فروشی کشیده شد، سال‌ها پیش زمانی که تصمیم برای اجاره یک باب مغازه برای شروع حرفه نجاری داشت، توانست مغازه یک شیرینی فروش را برای شروع کار خود اجاره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردی که مغازه را از او اجاره کرده بود برای پخت سری جدید شیرینی چند روز از آقای سوری وقت خواست تا بعد از پخت شیرنی‌ها مغازه را به تحویل دهد.

آقای سوری هم قبول کرد و در این چند روز در کنار مرد شیرینی فروش به تماشای تهیه شیرینی نشست و کم کم به این حرفه علاقه‌مند شد و تصمیم گرفت حرفه مرد شیرینی فروش را ادامه دهد.

سوری، کارآفرین موفق لرستانی در مورد آرزوهایش گفت:در آن زمان این آرزو را داشتم که به یک مقطع و جایگاهی برسم که درآمد خوبی داشته باشم تا در زندگی خود محتاج کسی نباشم.

وی بعد از چند سال با صبر و تلاش فراوان توانست یک مغازه کوچک شیرینی فروشی که با قرض و وام اجاره کرده بود به کارگاهی بزرگ برای تهیه انواع شیرینی تبدیل کند و آرزوهای خود را به واقعیت تبدیل کند.

وی با پشتکار و اراده ای مثال زدنی، برای رسیدن به آرزوهایش تلاش کرد تا با گام هایی استوار مسیر را برای رسیدن به آنچه در سر دارد هموار کند.

آقای سوری گفت: اولین مغازه‌ای که ما برای شروع کار شیرینی پزی داشتیم، داخل یک زیرزمین بود. در همان زیرزمین کوچک شیرینی تولید می‌کردیم و به فروش می‌رساندیم.

وی افزود: ابتدای کار ما تنها ۴ نفر بودیم که در شیرینی فروشی فعالیت داشتیم و سرمایه اولیه ما زیر ۵ میلیون تومان بود. ولی در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم، ایجاد شغل کرده ایم.

یکی از کسانی که در این کارگاه کار می‌کرد گفت: ۵ سال است که در این کارگاه کار می‌کنم و خیلی از کارم راضی هستم.

این کارآفرین توانسته علاوه بر توزیع کیک و شیرینی واحد تولیدی خودش در شهرستان‌های استان لرستان، محصولاتش را به دیگر استان‌ها ارسال کند.

آقای سوری گفت:ما در شهر خرم آباد سه شعبه با برند خودمان دایر کرده‌ایم و در ۲ زمینه فعالیت داریم، یکی در بخش صنفی است که محصولات تولیدی ما در شعبه‌های موجود در شهر عرضه می‌شود.

وی در ادامه گفت: بخش دوم، بخش صنعتی ما است که در این قسمت تهیه کیک داریم که به صورت بسته بندی، در سطح کشور محصولاتمان را توزیع می‌کنیم. در حال حاضر در ۴ استان کشور دفتر فروش دایر کرده ایم و به حمد الله فروش خیلی خوبی هم داریم.

یکی از شیرینی پز‌های این کارگاه در مورد محصولاتشان گفت: دسر خورشیدی، نمونه‌ای از شیرینی‌های ماست که در این کارگاه تولید می‌شود و نمونه آن در کشور یافت نمی‌شود.

وی افزود: برای تهیه این شیرینی، از روغن محلی استفاده می‌کنیم و طعم و کیفیت خوب این دسر باعث شده است که روز به روز علاقه‌مندان به آن بیشتر و بیشتر شود.

تولید شیرینی آردی، سوغات استان لرستان

یکی دیگر از محصولاتی که مخصوص این کارگاه است شیرینی آردی است که جز سوغات خرم آباد است.

اسدی، مسئول کنترل کیفی محصولات در این کارگاه شیرینی پزی گفت: شیرینی آردی ان کارگاه دارای پروانه ساخت و استاندارد است و بدون هیچ مواد نگهدارنده‌ای، تولید و عرضه می‌شود.

حالا دیگه آقای سوری هدفش فراتر از آرزوهاش است و در فکر ایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان استان لرستان است.

آقای سوری دراین باره گفت: اگر مسئولین ما را حمایت کنند، ما می‌توانیم ایجاد شغل بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: ما اگر بتوانیم ماشین آلاتمان را به روز کنیم و حمایت تسهیلات بانکی را داشته باشیم، می‌توانیم نیروی بیشتری را جذب کنیم و در استان‌های بیشتری مرکز فروش ایجاد کنیم و به دنبال آن اشتغالزایی بیشتری داشته باشم.

موفقیت تنها نصیب کسانی می‌شود که صبر و تلاش می‌کنند.

گزارش از سعیده دریکوند

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان در مراسم زنگ کارگری که به مناسبت هفته کارگر در کارخانه شیر پگاه لرستان برگزار شد گفت: تأمین اجتماعی استان در سال گذشته اقدامات سازنده‌ای در راستای ادامه کار و تولید انجام داده است.
به گفته وی بخشودگی جرائم بخش قابل توجهی از کارفرمایان استان و تقسیط بدهی بسیاری از کارفرمایان کارگاه‌های مدیون استان بخشی از اقدامات تأمین اجتماعی انجام شده در راستای امنیت شغلی کارگران و تداوم حیات واحد‌های تولیدی و صنعتی استان است.
منوچهر گودرزی گفت: یکی از اقدامات خوبی که در راستای آرامش و آسایش کارگران و تسهیل دردسترسی آنان به خدمات بیمه‌ای آنها انجام شد غیرحضوری کردن تعداد زیادی از خدمات و سرویس‌های کوتاه مدت است.
گودرزی با اشاره به اینکه بیش از ۱۹ هزار کارگاه در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارد، گفت: ۱۳۸ هزار کارگر در قالب بیمه شده اجباری در این کارگاه‌ها فعالیت و از خدمات بیمه‌ای تأمین اجتماعی بهره می‌برند.
 در این مراسم از تعدادی از کارگران نمونه کارخانه شیر لرستان قدر دانی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۷ اردیبهشت‌ به نام روز جهانی گز اصفهان ثبت شد
  • ۷ اردیبهشت‌ به نام گز اصفهان شیرین و جهانی شد
  • بهره مندی ۱۳۸ هزار کارگر در لرستان از پوشش بیمه تأمین اجتماعی
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • فعالیت بزرگترین واحدِ تولید شویندهِ جنوبشرق با همت کارآفرینِ کرمانی
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • اعلام جزئیات اعزام زائران لرستانی حج عمره به سرزمین وحی
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز