Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@22:25:32 GMT

۴۸ ساعت تا دو نرخی شدن ارز

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۸۵۲۲۱

۴۸ ساعت تا دو نرخی شدن ارز

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بازار ثانویه ارز تا ۴۸ ساعت آینده آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به بازار ثانویه ارز اظهار کرد: طبق بررسی های انجام شده مشخص شد که با توجه به تقاضای بالای ارز، سیاست تک نرخی کردن ارز بازدهی لازم را نداشته است، از این رو دو نرخ در حوزه ارز ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد : دولت راهکار مشخص برای بازار دوم ارز در نظر نگرفت و به همین علت در ماه های اخیر اتفاقات نامناسبی در حوزه اقتصادی کشور روی داد.  تک نرخ شدن ارز میزان واردات را افزایش و میزان صادارت را کاهش داد، از این رو پیشنهاد این است که برای کالاهای اساسی و ضروری از جمله دارو، مواد اولیه و نهاده‌های دامی، ارز با عدد نرخ ترجیحی اختصاص یابد و بقیه کالاها از قیمت تعادلی برخوردار شوند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اگر این گونه نباشد حجم زیادی واردات رخ می‌دهد، ادامه داد: در سه ماه گذشته حدود ۲۷ میلیارد دلار تقاضای واردات در کشور وجود داشت، با توجه به اصرار مجلس، اخیرا دولت نرخ دوم ارز را قبول کرد و اعلام شدتا ۴۸ ساعت آینده بازار ثانویه ارز آغاز به کار می‌کند.

پور ابراهیمی با بیان اینکه نباید بازار غیر رسمی ارز را کتمان کرد، اضافه کرد: بانک مرکزی متولی بازار ارز است و باید از ابزارهای خود برای مدیریت آن استفاده کنند.

به گزارش ایمنا،  به طور خلاصه بازار ثانویه برای تامین ارز کالاهای نسبتا غیر ضروری شکل گرفته است. این مساله به خودی خود اهمیت چندانی ندارد، اما نوع طراحی این بازار به گونه‌ای است که جلوی رانت‌های متعددی را خواهد گرفت… علاوه بر این، صادر کننده کالاهای غیر نفتی نیز تشویق خواهد شد و دیگر لزومی به ارائه دلار با قیمت پایین و پرداخت یارانه به وارد کننده نخواهد بود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نرخ ارز اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۵۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱

شرکت ام‌جی موتورز طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱ را در نمایشگاه اتومبیل پکن ۲۰۲۴ میلادی معرفی کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شتاب این خودرو 1.91ثانیه از صفر به 100کیلومتر بر ساعت می‌رسد. EX 1 با الهام از جت‌های جنگنده همراه دو چتر نجات ساخته شده است.

ام جی موتور حداکثر سرعت خودرو 257 مایل بر ساعت دارد و طرح اولیه این خودرو برقی در راستای محصولات پرسرعت و نوآورانه شرکت است که قبلا تولید شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است
  • ساعت بازی ذوب آهن- نساجی تغییر کرد
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • چالشی به نام بازار گردانی
  • ببینید | اعتصاب و تعطیلی بازار طلای تهران صحت دارد؟
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • بازار دارو را مدیریت می‌کنیم
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • معرفی طرح اولیه هایپرخودروی برقی EXE ۱۸۱