Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@16:08:54 GMT

کردهای سوریه هم سرنوشت با معارضین

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۸۵۲۳۹

کردهای سوریه هم سرنوشت با معارضین

به گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، رفتارشناسی ترامپ در دو سال گذشته نشان می دهد که دو مقوله اقتصاد و تجارت برایش بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد از این رو هر آنچه را برای دولت و جامعه آمریکا هزینه بر تلقی می کند، یا حذف می کند و یا با هزینه دیگران به مدیریت آن مبادرت می کند.

مثال واضح و روشن این رویکرد خروج از پیمان ها و نهادهای بین المللی مانند معاهده آب و هوایی پاریس و همچنین یونسکو و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از یکسو و مشارکت در منازعات منطقه ای با دریافت تمهیدات و تضمین های دلاری لازم از دیگرسو است.

بر این اساس به نظر می رسد ترامپ با هیچ کس و هیچ چیز جز دلار و تامین منافع خود هیچ دوستی و دشمنی استراتژیکی ندارد. تاملی در تحولات یک سال گذشته منطقه با شفافیت کامل موید این مساله است، چنانکه در سوریه و علی رغم اصرار اساسی در تامین و تجهیز مخالفان بشاراسد اعم از داخلی و خارجی که با هدف حذف بشار اسد و حکومتش صورت می پذیرفت، معارضه دست آموز خود را طی روزهای اخیر رها کرد و رسما اعلام داشت دیگر نباید چشم داشتی به کمک های آمریکا داشته باشند و به همین خاطر هم، نتیجه در جنوب سوریه این شد که احتمال مقاومت تروریست ها در مقابل ارتش سوریه متمایل به صفر شده است و تروریست های جنوبی از دو راه تسلیم شدن یا اصرار برمقاومت، ترجیح داده اند مسیر دوم را انتخاب کنند و در تلاش هستند تا در قالب مذاکره با روسیه و با وساطت اردن تضمین های لازم برای زندگی در زیر پرچم و حاکمیت سوریه را دریافت کنند و لامحاله سلاح بر زمین بگذارند. طرفه انکه در شرایط جدید و برخلاف گذشته کوچکترین سخنی از انتقال مسلحین به دیگر مناطق سوریه در میان نیست.

مبتنی بر این نگاه به نظر می رسد کردهای شمال سوریه نیز در سایه بررسی رفتار ترامپ از یک سو مرور تجربه همه پرسی در کردستان عراق از دیگر سو و بلاخره بی پناهیشان در مقابل ترک ها از سویه سوم به این نتیجه رسیده باشند که روزگار سیاه تروریست های سوری در انتظار آنها است و آمریکا به زودی ایشان را موضوع معامله خویش قرار خواهد داد.

به همین خاطر در شرایط موجود و در سایه این تجربیات است که از ناحیه جماعت کرد موسوم به قسد دیگر مساله کنفدرالیسم نه تنها مطرح نمی شود بلکه این جماعت اصرار دارند به منظور حفظ و بقا خود، زیست در زیر سایه حاکمیت بشار اسد و پرچم سوریه را برگزینند و البته به دریافت مختصر امتیازاتی مانند بهرمندی از تدریس زبان کردی در مدارسشان و ... رضایت دهند.

آمریکای عهد اوباما به کردهای سوریه وعده کرده بود چنانچه علیه اسد وارد جنگ شوند و در عین حال موفق شوند به دریای مدیترانه برسند، از موجودیت آنها در قالب یک دولت کردی و مستقل از سوریه دفاع خواهد کرد امری که در عهد ترامپ خلافش هیچگاه مورد تصریح قرارنگرفت و این در حالی بود که از همان ابتدا کاملا روشن بود که این وعده و آن خیال پردازی با وجود دو مانع جدی یعنی ارتش های سوریه و ترکیه مواجه خواهد شد البته در این میان تلاش کردها در مواجهه با داعش مزید علت شد و تحلیل و تضعیف توان نیروهای کرد را شدیدا موجب شد که حاصل آن تنها و تنها بهره مندی از سرزمین سوخته ای به نام رقه از یکسو و مردمی کاملا خسته از بی برنامگی و باصطلاح دلزده از دویدن در تاریکی در سایه حکومت خیالی کردی بود.

اینک و در شرایطی که انتظار پیروزی قریب الوقوع ارتش سوریه در جبهه های جنوبی دور از ذهن نمی نماید به نظر می رسد جماعت قسد دومین گروهی باشند که در سوریه از حمایت امریکا بی بهره خواهند شد.

کردها از آن جهت که اخیرا خود را ناباورانه به عنوان یک کالا بر روی میز معامله ترک ها و ترامپ تجربه کردند به نظر می رسد اجازه تکرار به این تجربه را نخواهند داد به ویژه آنکه بیش از چند ماه محدود از همه پرسی استقلال کردستان و چند روز کوتاه از معامله بر سر تروریست های سوری در جنوب سوریه نمی گذرد.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۵۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • وطن من| سایه خوش
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»