Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-معاون رئیس‌جمهور سخنان رهبر معظم انقلاب را تأییدی بر ظرفیت‌های گردشگری داخلی خواند و گفت: ایران کمبودی به لحاظ گردشگری ندارد چون دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بی‌نظیر است.

علی‌اصغر مونسان  درباره تأثیر التهابات بازار ارز بر سفر گردشگران خارجی به ایران گفت: حتما اثری داشته است اما در حوزه بازار ارز مسافری و گردشگری به ویژه برای گردشگران ورودی تصمیم خاصی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته همه تلاش خودمان را به کار گرفتیم تا این اثرات کاهش داشته باشد.

وی با بیان اینکه تفاوت نرخ ارز نسبت به ریال باید تشویق کننده تورهای ورودی به ایران باشد، البته به شرط آنکه ما سازوکارهایش را دیده باشیم، افزود: گردشگران ورودی به کشور سرگردان هستند، آنها یا باید به بانک های منتخب مراجعه و ارزشان را براساس هر دلار 4200 تومان تبدیل به ریال کنند یا با توجه به اینکه اطلاعات نرخ ارز به گوششان می رسد شاید برای شان دشوار باشد چنین کاری را انجام دهند، بنابراین متاسفانه دلال ها در این حوزه حضور پیدا کردند، با گردشگران خارجی ارتباط می گیرند و این مسئله اثر منفی از ایران در ذهن گردشگران خارجی ایجاد می کند که اتفاق خوبی نیست.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درباره تأثیر نوسانات بازار ارز بر آمار سفرهای خارجی ایرانیان اظهار کرد: البته هنوز اظهارنظر درباره این مسئله زود است چون تا آمار به ما برسد، یک ماه تا یک ماه و نیم می گذرد بنابراین باید آمارها را بگیریم ببینیم چه اتفاق افتاده است اما حتما اثر خواهد داشت و خوشحال کننده خواهد بود که آمار گردشگری داخلی رونق بیشتری نسبت به گردشگری خارجی داشته باشد.

وی درباره توصیه رهبر معظم انقلاب در نماز عیدفطر به مردم برای کاهش سفرهای خارجی و برنامه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در تقویت گردشگری داخلی افزود: قبلا دائم نگاه ها روی جذب گردشگر خارجی بود، ایران بازار گردشگری بزرگی دارد و موجب رونق کشورهای همسایه شده است اما ما از سال گذشته موضوع گردشگری داخلی را خیلی جدی گرفتیم و کار کردیم که اوجش را در عید نوروز امسال دیدیم و 23 درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش گردشگری داشتیم.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: سخنان رهبر معظم انقلاب تأییدی بر ظرفیت های گردشگری داخلی است، ایران کمبودی به لحاظ گردشگری ندارد، دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بی نظیر است بنابراین به مردم ایران توصیه می کنیم که اگر اول کشور خودشان را ببینند و بعد به سفر خارجی بروند بهتر است تا آنکه بخواهند بازدید از ظرفیت هایی را که در داخل داریم با سفر به خارج پیگیری کنند.

خبرانلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۵۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون اول رئیس جمهور به مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌معاون اول رئیس جمهور در سفر به مازندران و بازدید از جاده چالوس گفت: طرح‌ نیمه تمام این بزرگراه از محل مولد سازی در سطح استان و همچنین اعتبار وزارت راه و شهرسازی تکمیل شود.

 محمد مخبر با بیان اینکه یکی از اهداف سفر شناسایی نقاط کور و حادثه خیز در این محور است افزود: تمامی برنامه‌های در ظرف یک هفته آینده برای رفع این معضل با حضور استاندار مازندران و وزیر راه و شهرسازی تدوین می‌شود.

در این سفر بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز مخبر را همراهی می کند.

سردار حسینی رئیس پلیس راه کشور نیز در حاشیه این بازدید گفت: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۵۷۰ نفر از هموطنان در جاده‌های کشور جان باختند که توصیه می‌شود رانندگان محترم با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و از سبقت‌های غیرمجاز بپرهیزند.

دیگر خبرها

  • پیام معاون رئیس‌جمهور برای درگذشت زهرا شجاعی
  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • حضور بیش از ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه صنعت نفت
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است +فیلم
  • حمله تل آویو به سخنان رئیس جمهور کلمبیا
  • از تنظیم بازار و کاهش تلفات رانندگی تا استقبال از گردشگری داخلی در نوروز ۱۴۰۳ تهران
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند
  • سفر معاون اول رئیس جمهور به مازندران
  • بازدید بیش از ۱۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از غار سهولان مهاباد
  • اجازه برداشت یکجانبه از میدان گازی آرش را نخواهیم داد