Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@14:27:53 GMT

پله برقی که فقیر‌ها را ثروتمند می‌کند!+تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۸۵۳۸۷

پله برقی که فقیر‌ها را ثروتمند می‌کند!+تصاویر

در زمان فردی به نام پابلو اسکوبار که یکی از مجرم‌ترین افراد شهر بود، شهر تا روی تپه‌های اطراف آن هم کشیده شد و همین موضوع باعث رشد بی رویه کنترل نشده‌ی جمعیت و به وجود آمدن قارچ گونه‌ی خانه شد، خانه‌هایی که حتی از بیسیک‌ترین و ابتدایی‌ترین امکانات زندگی مثل برق، آب، سیستم حمل و نقل و لوله کشی بی بهره بودند و علاوه بر این، پلیسی هم برای کنترل منطقه وجود نداشت و همه‌ی این‌ها باعث پایین آمدن کیفیت زندگی شد تا اینکه یک اتفاق همه چیز را تغییر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۱۱ پله برقی شهری غول پیکری در منطقه‌ی کومونا نصب شد. پله برقی عجیبی که به صورت زیگزاگی ساخته شده بود و در جا‌هایی ارتفاع آن حتی به ۳۸۴ متر می‌رسد! اجرا شدن خلاقیت‌هایی از این دست به مدلین کمک کرد تا اشتغال زایی در آن بیشتر شود جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۲، مدلین در فهرست شهر‌هایی هم تراز نیویورک قرار گرفت که توانسته اند کاری خلاقانه و متفاوت انجام دهند، کاری که هم خلاقانه باشد و هم در جهت نفع عمومی باشد.
 

بیشتر بخوانید:عجیب و غریب‌ترین وسایل نقلیه دنیا که تاکنون ساخته شده اند+ تصاویر


این پله برقی نه تنها کار مردم را راحت‌تر کرده است و باعث شده تا رفت و آمد به سختی قبل نباشد، بلکه باعث شد تا نرخ بیکاری هم کمتر شود چرا که گردشگران زیادی به مدلین و منطقه‌ی کومونا سفر می‌کنندتا این سازه‌ی غول پیکر و جالب را که در نوع خود منحصر بفرد است از نزدیک ببینند.

این پله برقی نه تنها کار مردم را راحت‌تر کرده است و باعث شده تا رفت و آمد به سختی قبل نباشد، بلکه باعث شد تا نرخ بیکاری هم کمتر شود چرا که گردشگران زیادی به مدلین و منطقه‌ی کومونا سفر می‌کنندتا این سازه‌ی غول پیکر و جالب را که در نوع خود منحصر بفرد است از نزدیک ببینند.
پله برقی کومونا باعث شده تا بسیاری از افراد مجرم دست از کار‌های بد خود بردارند چرا که احساس کرده اند که به آن‌ها و محل زندگی شان اهمیت داده می‌شود و می‌توانند منتظر تغییرات بیشتری در آینده‌ی کومونا باشند.

 

پله برقی کومونا باعث شده تا بسیاری از افراد مجرم دست از کار‌های بد خود بردارند چرا که احساس کرده اند که به آن‌ها و محل زندگی شان اهمیت داده می‌شود و می‌توانند منتظر تغییرات بیشتری در آینده‌ی کومونا باشند.
 

از طرفی افتتاح پلهبرقی کومونا به شهروندانی که به خاطر وجود پله‌های زیاد و خسته کننده خودشان را ایزوله کرده بودند و به قسمت‌های دیگر شهر رفت و آمد نمی‌کردند کمک کرد تا از این گرفتگی بیرون بیایند و بتوانند راحت‌تر جابه جا شوند.

علاه بر این، آن دسته از شهروندان کومونا که محل کارشان در مرکز شهر است و مجبور بودند هر روز به آن جا رفت و آمد کنند، از این به بعد زمان کمتری را برای رفت و آمد صرف می‌کنند در کنار این، فرصت‌های بیشتری برای دسترسی به شغل‌های بهتری که در مرکز شهر هستند به وجود می‌آید و کمک می‌کند تا مرز بین کارمندان فقیر و پولدار کم شود.
 

سال‌های سال بود که جمعیت ۱۲۰۰۰ نفری منطقه‌ی کومونای ۱۳ که بر روی تپه زندگی می‌کردند، برای رفت و آمد مجبور بودند تا صد‌ها پله‌ی بزرگ را بالا و پایین کنند که تقریبا معادل پله‌های یک ساختمان ۲۸ طبقه بود!
 

مسیری که حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشید آن‌ها فقط از طریق این پله‌ها می‌توانستند از مرکز شهر خودشان را به خانه هایشان در بالای تپه برسانند. بعد از کار خلاقانه‌ای ای که مسئولان شهر انجام دادند، این مسیر ۳۰ دقیقه‌ای به ۵ دقیقه کاهش پیدا کرد.



منبع:مشرق

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۵۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک

تین نیوز

شهردار اراک گفت: پیگیر تخصیص اتوبوس و تاکسی برقی برای این شهر هستم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، علیرضا محمودی در دیدار و نشست با معاون توسعه حمل و نقل وزارت صمت، اظهار کرد: به کارگیری اتوبوس ها و تاکسی های برقی، گامی مهم در راستای کاهش آلودگی هوای شهر اراک است.

محمودی افزود: پیگیر تخصیص اتوبوس و تاکسی برقی برای این شهر هستیم.

در این نشست مشترک که با حضور نادر قلی ابراهیمی نماینده منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، علی اکبر اسدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با معاونت توسعه حمل و نقل وزارت صمت و نماینده معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور برگزار شد، پیرامون قول مساعد وزیر صمت در خصوص به کارگیری اتوبوس و تاکسی های برقی ویژه کلان شهر اراک گفت وگو شد.

در این جلسه روش ها و مدل های مختلف تخصیص و به کارگیری خودروهای برقی با توجه به ضرورت کاهش و کنترل آلودگی هوا ناشی از ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده در سطح شهر اراک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافقات اولیه در این زمینه حاصل شد.

همچنین مقرر شد، شهرداری اراک با هماهنگی استانداری مرکزی با بررسی مدل های مختلف، مدل بهینه اقتصادی به کارگیری خودروهای برقی را با توجه به شرایط و ملاحظات محلی احصاء و در ادامه مذاکرات بعدی با بانک های عامل و شرکت های خودروساز به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز و سفارش ساخت و تحویل خودروها انجام گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اوکراین میدانی برای آزمودن نظم جهانی آینده است
  • کشف جسد دست و پابسته زن ثروتمند در کمد | خدمتکار خانه دستگیر شد
  • شرط میلیون دلاری منچستر یونایتد برای نگه داشتن تن هاخ | یا صعود کن یا فقیر شو!
  • اختصاص اتوبوس و تاکسی برقی برای کلان شهر اراک
  • سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند و در حال پیشرفت است
  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران
  • انتقال موفقیت‌آمیز نمک‌گیر برقی ۶۰ تنی در نفت و گاز مارون
  • جزئیات تازه از جنایت در برج ۲۰ طبقه کوهک / قتل مرد ثروتمند با ۳۷ ضربه چاقو
  • جزئیات تازه از جنایت در برج ۲۰ طبقه کوهک در غرب تهران / قتل مرد ثروتمند با ۳۷ ضربه چاقو
  • پتار ؛ از پر جمعیت ترین محله های فقیر نشین جهان(+عکس)