Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان_استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با پدیده قاچاق نیازمند انگیزه قوی و انسجام همه جانبه است، لذا بایستی راهبرد منجسم با مشارکت همه دستگاههای اثرگذار اتخاذ شود تا ضمن حمایت از تولید داخلی؛ مبادله اقلام را به صورت نظام مند و ساماندهی شده در دستور کار قرار دهد.

به گزارش قدس آنلاین؛ به نقل از روابط عمومی استانداری ، سید دانیال محبی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با تاکید بر تشکیل کارگروه تخصصی ویژه در این امر گفت: لازم است کارگروه تخصصی ویژه ذیل همین کمیسیون و با عضویت اعضایی که تأثیر مستقیم دارند؛ تشکیل شود تا بدون جانبداری و با برنامه ریزی همه لایه ها و سطوح کار را بررسی و کارشناسی و به یک راهبرد عملیاتی مستمر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار با تأکید بر اینکه ساماندهی واردات دام از مبادی ورودی استان یک ضرورت است؛ خاطرنشان کرد: نظام مندی و قانون مندی لازمه امر واردات دام به کشور است لذا در بخش ساماندهی واردات دام بایستی تیمی متشکل از دستگاههای متناظر انتخاب شوند که از لحاظ سلامت کاری و برنامه ریزی نسبت به دیگران بهتر باشند.

محبی با اشاره به قاچاق سوخت گفت: با توجه به خشکسالیهای اخیر و تنگناهای معیشتی مرزنشینان هدف از اختصاص سهمیه سوخت ارتقاء وضعیت معیشتی بخشی از افراد جامعه است که در تنگنای معیشتی قرار دارند.

نماینده عالی دولت در استان ایجاد نظام هوشمند و یکپارچه برای بهره مندی همه مرزنشینان و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی را امری ضروری دانست و افزود: ما مسئولان باید برای عموم مردم نقشی مثبت و اثرگذار داشته باشیم به گونه ای که هریک از شهروندان که مستحق تر است بیشتر از این مزایا برخوردار شود. استاندار در پایان تصریح کرد: سوخت برای مردم یک نعمت است باید تلاش کنیم این نعمت به کسانی که استحقاق دارند برسد نه اینکه مزایای آن به کام عده ای سوءاستفاده گر باشد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار نیز در این جلسه گفت: با توجه به نوسان نرخ ارز و مسائل پیش آمده در امر واردات کالا ، با رویکرد جدید در ذیل کمیسیون قاچاق کالا ؛کمیته هایی تشکیل می شود تا بر امر قاچاق کالا از جمله سوخت و دام نظارت ویژه داشته باشند.

مرعشی افزود: لازم است با کسانی که با سوء استفاده از موقعیت خود حق عموم مردم را تضییع و به صورت شبکه ای و سازمان یافته مبادرت به قاچاق سوخت می کنند به طورجدی برخورد شود. وی در خصوص ازدحام خودروها در برخی جایگاههای شهر زاهدان گفت: بخشی از این امر مربوط به قاچاق و بخشی نیز به صورت حبابی می باشد به گونه ای که عده ای از مردم با نگرانی از افزایش قیمت بنزین اقدام به ذخیره سازی آن می کنند.

معاون استاندار در پایان ضمن تکذیب شایعه گرانی سوخت و دعوت مردم به اجتناب از ذخیره بنزین خاطرنشان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت ، تعدادی از کارتهای سوخت که از سوی مالکان آن سوء استفاده می شد ، مسدود شده است.

خالقی دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان نیز در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از روند اقدامات کنترلی انجام شده توسط این کمیسیون پرداخت و گفت: با توجه به اقدامات دولت در راستای قانون مند کردن صادرات و واردات در سالهای اخیر بالغ بر ۵۰ درصد کاهش قاچاق داشته ایم که این حاصل تلاش همه ی دستگاه های متولی است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استاندار سیستان وبلوچستان زاهدان قاچاق دام قاچاق کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۵۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۹۰ هزار و ۳۱۹ لیتر انواع سوخت قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد و ۷۷۳ میلیون ریال در گمرگ پرویزخان شهرستان قصرشیرین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران انتظامی قصرشیرین در گشت زنی‌های هدفمند خود حوالی گمرک پرویزخان و سطح حوزه شهرستان، موفق به شناسایی تعدادی وسایل نقلیه حامل سوخت قاچاق و محل دپو آن‌ها شدند.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته از وسایل نقلیه توقیفی و همچنین محل‌های دپو، ۹۰ هزار و ۳۱۹ لیتر انواع سوخت قاچاق از جمله بنزین و گازوئیل کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ارزش محموله‌های سوختی قاچاق کشف شده را طبق نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد و ۷۷۳ میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا چهار نفر نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار حاجیان برخورد با پدیده قاچاق به ویژه سوخت و افراد قاچاقچی را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه در سال جاری عنوان کرد.

کد خبر 750847

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • کشف یک میلیارد تومان دخانیات قاچاق در جنوب تهران
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • هشدار ستاد مبارزه با قاچاق کالا به صاحبان مالها
  • کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • انتفاد از کاهش سهمیه سوخت کشاورزان
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین