Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریمی قدوسی توجه به ذائقه مخاطب را عامل افزایش فروش بازی های بومی دانست و گفت: بازی سازان ایرانی برخلاف سالهای ۹۱ و ۹۲ به سفارش بنیاد بازی های رایانه ای و سایر نهادها بازی نمی سازند.

به گزارش خبرنگار شبستان، دهم تیرماه نشست خبری مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه در محل این بنیاد برگزار شد. حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد در این نشست با ارائه آمارهایی، از رشد فروش بازی های رایانه ای بومی در سال های گذشته و افق روشن پیش روی این عرصه خبرداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین بهانه و باهدف تبیین فرصت ها و چالش های پیش روی این حوزه با مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای گفتگو کردیم.

 

مهندس حسن کریمی قدوسی، در ابتدا درباره جایگاه بازی های رایانه ای بومی در سبد خرید علاقمندان بازی های رایانه ای به خبرنگار شبستان گفت: سهم بازی های رایانه ای بومی از بازار بازی های رایانه ای در سال 94 از 11 درصد به 14 درصد در سال 96 رسید که در واقع می توان گفت این سهم دو برابر شده است. تقریبا در سال 96، 54 میلیارد تومان فروش بازی های رایانه ای بومی در داخل کشور بوده است که این میزان در سال 94، 23 میلیارد تومان بوده است. این رقم بیانگر رشد خوب و قابل توجهی است.

 

مهندس کریمی قدوسی با بیان اینکه فروش بازی های رایانه ای بومی بیشتر از گذشته شده است، عنوان کرد: خوشبختانه ما نسبت به گذشته بازی های رایانه ای موفق تری داشتیم و این نوید یک آینده روشن را برای صنعت بازی سازی داخلی می دهد.

 

عامل موفقیت بازیسازان توجه به ذائقه مخاطب و پرهیز از سفازشی سازی است

وی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش فروش بازی های رایانه ای بومی نشانگر ارتقای کیفیت آنهاست، به شبستان اظهار داشت: شاید در این مسئله صرفا کیفیت دخیل نباشد. همه چیز کیفیت نیست. در فروش، کیفیت مهم است و ذائقه شناسی مخاطب نیز مسئله مهمی محسوب می شود. بازی سازان ما دریافته اند که مخاطب چه چیزی می خواهد و بازی هایی مطابق نیاز و سلیقه مخاطب ساخته اند.

 

مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای تصریح کرد: اگر به سال های 91 و 92 برگردیم، می بینیم بنیاد بازی های رایانه ای و سایر ارگان ها به بازی سازان بازی سفارشی می دادند. اگر این رویکرد پیش می رفت، هیچ وقت بازیساز به دنبال کشف ذائقه مخاطب نمی رفت. در حقیقت در آن زمان بازیساز برای ذائقه بنیاد بازی های رایانه ای یا فلان نهاد و ارگان بازی می ساخت و آن بازی ها هیچ وقت در کشور نمی فروخت.

 

مهندس کریمی قدوسی بیان کرد: امروز که بازار بازی های رایانه ای یک بازار رسمی و منطقی در داخل کشور شده است، بخش خصوصی خودش می رود تا ذائقه مخاطب را پیدا کند. ما هم به آنها زیرساخت می دهیم که بتوانند بهتر بازی بسازند.

 

هرچه کردیم رسانه ملی و شهرداری همکاری نمی کنند

وی در مورد نقش تبلیغات در فروش بازی های رایانه ای تصریح کرد: در حال حاضر بر روی بازی های رایانه ای ایرانی خیلی تبلیغات صورت نمی گیرد. یکی از چیزهایی که بنیاد بازی های رایانه ای دنبال آن است، مسئله تبلیغات است. ما می خواهیم صدا و سیما و شهرداری برای تبلیغات پای کار بیایند. مصوبه شورای عالی فضای مجازی سال 94 به صراحتا ذکر کرده است، تبلیغات بازی های ایرانی باید شامل تخفیفات موثر شود و تخفیفات باید با تایید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسط شهرداری و صدا و سیما اعمال شود. متاسفانه علیرغم این مصوبه، این تبلیغات و تخفیفات تا این لحظه وجود نداشته است و ما هیچ دستاوردی در این زمینه نداشتیم. علیرغم تلاشی که کردیم و مذاکراتی که داشتیم، نتوانستیم شهرداری و صدا و سیما را پای میز همکاری بیاوریم.

 

مدیرعامل بنیاد بازی های رایانه ای خاطرنشان کرد: با وجود اینکه امسال سال حمایت از کالای ایرانی است، هیچ اتفاقی در زمینه تبلیغات بازی های رایانه ای نیفتاد. با وجود جلسات و نامه نگاری هایی که با شهرداری و صدا و سیما داشتیم، هیچ نوع همکاری صورت نگرفت. عمق فاجعه این است که صدا و سیما از بازی های خارجی در برنامه های مختلف نام می برد و آنها را معرفی، مرور  و حتی نقد می کند اما وقتی می خواهد بازی ایرانی را تبلیغ کند باید هزینه دریافت کند. این یک بالانس عجیب و غریبی است. حداقل معرفی بازی های خارجی نباشد که فلان بازی استقبال خوبی در هفته گذشته داشته است. این یک ضد تبلیغ محسوب می شود.

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس دهه کرامت اقتصاد شیراز دولت ارزانی اوقات فراغت فقر جوانان بازی های بومی بنیاد بازی های رایانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز ۲۰۲۴» برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد ماجد، کمیسر سازمان جهانی تبلیغات در ایران گفت: این رویداد با نام «فارِس ابراهیم ابوحمد» به عنوان یکی از بزرگترین نسل آفرینان رسانه و تبلیغات در قرن بیستم، نام گذاری شده است. 

ماجد ادامه داد: جایزه «فارِس» در حوزه‌ مسئولیت اجتماعی و پرورش ستارگان آینده، بر معرفی افرادی تمرکز دارد که برای تعالی نسل بعدی و تمهید شرایط رشد استعدادهای جوان نقش ویژه‌ای ایفا کرده‌اند.

 کمیسر IAA در ایران افزود: این رویداد روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۴ تا ۱۸ در استیج اینوتکس و با حضور و سخنرانی اساتید برجسته‌ و چهره‌های شاخصی از کشورهای هلند، استرالیا، روسیه، چین، ترکیه، مالزی، لبنان و شماری از اعضای هیئت مدیره سازمان جهانی تبلیغات (IAA) برگزار می‌شود.

ماجد در ادامه با اشاره به سایر برنامه‌های سازمان جهانی تبلیغات در نمایشگاه اینوتکس گفت: به مناسبت ۵۰ سالگی حضور ایران در سازمان جهانی تبلیغات، اعضا و فعالان حوزه رسانه و ارتباطات بازار در سومین روز از برگزاری نمایشگاه اینوتکس گردهم می‌آیند تا به بررسی آخرین وضعیت فعالیت‌های این سازمان بپردازند.

وی تصریح کرد: نشست پنجاه سالگی سازمان جهانی تبلیغات (IAA) در ایران، علاوه بر استفاده از تجربیات اساتید و خبرگان بین‌المللی این حوزه، به بررسی شرایط و زمینه‌های رشد و پیشرفت نسل آینده از منظر اندیشمندان ایرانی می‌پردازد. 

ماجد ادامه داد: سازمان جهانی تبلیغات به عنوان نهاد بین المللی حوزه ارتباطات و بازار (MARCOM) از سال ۱۹۳۸ (۷ سال قبل از شکل گیری سازمان ملل متحد) به استانداردگذاری، نظم گ‌دهی، طراحی رگولاتوری و سلف رگولاتوری‌ها، آموزش، انتقال فناوری و تکثیر و انتقال دانش در عرصه بین‌المللی می‌پردازد و امروز با بیش از ۸۶ عضو جهانی، از بالاترین سطح تأثیرگذاری در بین متخصصان و جوانان حوزه رسانه، مارکتینگ، تبلیغات و توسعه بازار برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، «فارس ابوحمد» نیز که طی پنج دهه فعالیت حرفه‌ای در  سازمان جهانی تبلیغات (IAA)، چهار دوره قائم‌مقام و سه دوره پرزیدنت و دبیرکل این سازمان بوده است، به عنوان موثرترین حامی رشد و تعالی جوانان کشورهای کم‌برخوردار شناخته شده و بسیاری از بزرگان تبلیغات و رسانه در کشورهای آسیایی و اروپایی در زمره شاگردان او هستند.

 اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۵۰ مجموعه شرکت‌کننده و ۲۰ رویداد و بخش جانبی‌ خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کتاب پژوهشی «تبلیغ دینی در مسجد؛ رویکردی آسیب‌شناسانه»
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز ۲۰۲۴» برگزار می‌شود
  • ۲۰ اثر به اختتامیه رویداد بازی‌آرا رسید/ معرفی ظرفیت‌های خوب بازی‌های رایانه‌ای به سبد خانوار
  • بهترین سایت تبلیغات کسب و کار (لیست کامل سایت‌های زودبازده داخلی و خارجی)
  • فروش میلیاردی یک تئاتر در دو هفته
  • تبلیغات کاندیداها در رسانه ملی گلستان آغاز شد
  • اعلام آمار فروش سالن‌های دولتی تئاتر
  • بالاترین میانگین مخاطب از آن کدام فیلم است؟/ یک غیر کمدی پرفروش
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند