Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: به روز کردن دانش هر مجموعه‌ای جزو اساسی‌ترین پایه‌های آن مجموعه است، بنابراین بخشنامه اعمال فقط یک مدرک تحصیلی بالاتر پس از استخدام باید اصلاح شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، محمد بیرانوندی با اشاره به لزوم تغییرات در قانون خدمات کشوری درخصوص اعمال مدرک تحصیلی کارکنان به سازمان‌های دولتی تنها یک بار بعد از استخدام گفت: به روز کردن دانش هر مجموعه‌ای جزو اساسی‌ترین پایه‌های آن مجموعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این وضعیت در دو قالب در کشور وجود داشت؛ مورد اول آموزش‌های ضمن خدمت بود که توسط ادارات و سازمان‌های دولتی برای بالا بردن دانش کارکنان تدارک دیده می‌شد و مورد دیگر نیز تحصیل در دانشگاه‌ها و ارائه مدرک توسط کارکنان به سازمان‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه در قانون برنامه پنج ساله چهارم توسعه هر یک کارکنانی که مدرک تحصیلی در هر مقطعی کسب می‌کرد، می‌توانست آن را به سازمان‌ها و ادارات مربوطه ارائه کند، افزود: اما مدیران دولتی توجیهی در این خصوص ارائه کردند مبنی بر اینکه مدرک تحصیلی نقطه آغازین ملاک است؛ بدین معنا که برای ورود یک فرد به شغل مورد نیاز دستگاه دولتی مدرک دیپلم نیاز است و بالاتر از آن مورد نیاز سازمان نیست؛ بنابراین لزومی برای ارتقای مدرک توسط فرد وجود ندارد.

این نماینده مجلس تأکید کرد: اعضای کمیسیون آموزش و نمایندگان ملت اعتقاد داشتند کارکنانی که زحمت کشیده و مدرک تحصیلی دریافت کردند، حتما توسط سازمان‌ها و ادارات لحاظ شود؛ زیرا حرف ملت نیز بر همین اساس است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید برای کسب علم و دانش حد و مرز قرار داد، خاطرنشان کرد: اگر کارکنانی برای بالا بردن مدارک تحصیلی خود تلاش کرده و درس می‌خوانند، سازمان‌های دولتی تلاش‌های آنها را بی پاسخ نگذارد. دولت نیز می‌تواند با آموزش‌های ضمن خدمت خلاءهای آموزشی را جبران کند و اگر کسی در این آموزش‌ها بتواند نمرات بالا کسب کند، در وضعیت استخدامی آن لحاظ شود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود

سخنگوی دولت گفت: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی بیان کرد: برای نظارت موثرتر بر بازار، لایحه اصلاحی وزارت دادگستری بر قانون تعزیرات حکومتی با قید دو فوریت مورد موافقت قرار گرفت تا هم فرآیند رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی را تسریع کند و هم ضمانت اجرای محکومیت‌ها و مجازات تعزیرات حکومتی را تقویت کند تا در نهایت نظارت موثرتر بر گران‌فروشی، احتکار و تخلفات دیگر انجام شود.

واردات خودرو دنبال می‌شود/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته وی افزود: هیئت وزیران به پیشنهاد بانک مرکزی موافقت کرد که سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول افزایش یابد تا حق امتیاز و حق رأی ایران حفظ شود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: پیش از این وزارت آموزش و پرورش، آیین‌نامه‌ای ارتقای مهارت‌آموزی در حوزه آموزش و پرورش ارائه کرده بود که تکالیف متعددی برای دستگاه‌های مختلف در بر داشت و همدلی مناسبی هم از سوی بخش‌های مختلف دولت دریافت کرد و این آیین‌نامه امروز در هیئت وزیران به تصویب رسید. امیدواریم با این اقدام، ارتباط آموزش با صنعت و اشتغال هرچه بیشتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • لایحه دو فوریتی اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به مجلس می‌رود
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • نوری قزلجه: تعطیلی روز شنبه برای کل کشور یکسان است اما پنج شنبه فقط برای برخی شرکت ها اعمال می شود
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟