Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-02@19:42:46 GMT

آنکارا: حضورمان در عفرین ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۸۶۷۹۳

آنکارا: حضورمان در عفرین ادامه دارد

سخنگوی وزارت‌ خارجه ترکیه اعلام کرد حضور این کشور در عفرین با هدف رشد و توسعه این منطقه برای مدتی ادامه خواهد داشت. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از سیریانیوز، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در اظهارات مطبوعاتی گفت، در عفرین سوریه اوضاع به حالت عادی خود بازگشته است. اما حضور ترکیه در این منطقه به منظور "انجام اقدامات در راستای رشد و توسعه" آن برای مدتی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ضمن اشاره به "محبوبیت ترکیه در نزد مردم عفرین"، افزود، بیش از ۱۴۰ هزار تن از ساکنان عفرین به منازل خود بازگشتند.

این مقام مسؤول ادامه داد، ترکیه به صورت تدریجی تحویل اداره برخی از امور را به شورای محلی آغاز کرده که مردم عفرین آن را تاسیس کردند. این شورا متشکل از ساکنان محلی یعنی کردها، ترکمان‌ها و اعراب است.

ارتش ترکیه با همکاری شورشیان "ارتش آزاد" سوریه پس از هفته‌ها عملیات نظامی بر روستا‌ها و شهرک‌های عفرین در ۱۸ مارس کنترل یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حضور ترکیه در عفرین ساکنان عفرین رشد و توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۶۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در آنکارا گفت: ترکیه نیز به پرونده جاری (نسل‌کشی اشغالگران قدس) در دیوان بین‌ المللی دادگستری (ICJ) که توسط آفریقای جنوبی گشوده شده، خواهد پیوست.

وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت: در دیدارهایی که در راستای سفرش به شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی انجام داد، برخی کشورها درباره پرونده نسل‌ کشی آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل اعلام کردند که آماده موضع‌ گیری در این زمینه هستند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون تنها کشورهای نیکاراگوئه و کلمبیا درباره این پرونده موضع ملموسی اتخاذ کرده‌اند، تصریح کرد: ما نیز امروز نتایج ارزیابی‌ های خود را به رئیس جمهورمان ارائه کردیم و مایلم برای اولین بار مطابق با تصمیم سیاسی اتخاذ شده در اینجا اعلام کنم. ما به عنوان کشور ترکیه تصمیم گرفتیم به پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری مطرح کرده است، بپیوندیم.

هاکان فیدان افزود: امیدواریم با این گام، روند پیش روی دیوان بین المللی دادگستری در مسیر درست پیش برود. همانطور که قبلا بیان کردم، کار ما روی این برنامه برای مدت بسیار طولانی ادامه دارد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: پس از اتخاذ این تصمیم سیاسی توسط رئیس جمهور و پس از اعلام آن به تمام دنیا، کار حقوقی خود را تکمیل خواهیم کرد. در همین حال، ما به همکاری با همه کشورهای دوست و متحد ادامه خواهیم داد تا در مورد این موضوع چه کارهای بیشتری می‌ توان انجام داد و کدام کشورها می‌ توانند بیشتر مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • ترکیه تمام روابط تجاری با تل‌آویو را تعلیق کرد
  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • سیل و آب‌گرفتگی در خیابان‌های آنکارا + فیلم
  • بارش سیل آسا در پایتخت ترکیه
  • رسانه عبری: باکو میانجی بالقوه تل‌آویو و آنکارا است
  • جزئیات گفت‌وگوی هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • چین میزبان رایزنی نمایندگان فتح و حماس