Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

مدیر ساماندهی عرصه و اماکن فرودگاهی با اشاره به جانمایی 34 هکتار از اراضی فرودگاهی استان‌های مختلف کشور در لایه حدنگار کشور، از انجام تمام مراحل قانونی و دریافت 200 فقره سند تک‌برگ متعلق به 12 هزار هکتار از مساحت جانمایی شده خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حسین رفیعی بابیان اینکه سال 95 جانمایی اراضی فرودگاهی کشور در لایه کاداستر آغازشده است، می‌گوید: در طول سال 95 و اوایل سال 96 توانستیم 95 درصد اراضی فرودگاهی کشور را شامل نزدیک به 34 هزار هکتار بدون صرف هزینه، جانمایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سال 96 نیز دریافت سند و مستندسازی اراضی را شروع کردیم و تمام مراحل قانونی را پشت سر گذاشتیم. تاکنون توانسته‌ایم برای 12 هزار هکتار زمین به تعداد 200 فقره سند تک‌برگ دریافت کنیم.

مدیر ساماندهی عرصه و اماکن فرودگاهی می‌افزاید: در جانمایی و دریافت اسناد اراضی با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم ولی با پیگیری‌های مستمر و بی‌وقفه و همدلی مدیران شرکت باوجود کمبود نیروی انسانی توانستیم به اذعان رئیس و معاون سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور پیشتاز در مستندسازی اراضی بافاصله زیاد از دستگاه‌های دیگر شویم.

وی بابیان اینکه فرودگاه‌های خراسان جنوبی پیشتاز در مستندسازی اراضی هستند، می‌گوید: سال گذشته برای تمام اراضی فرودگاه‌های بیرجند و طبس سند تک‌برگ دریافت شد.

رفیعی می‌افزاید: تاکنون برای حدود 100 هکتار از اراضی این فرودگاه سند تک‌برگ دریافت شده است.

مدیر ساماندهی عرصه و اماکن فرودگاهی با اشاره به اینکه بخشی از اراضی فرودگاه‌های کشور دولتی هستند، می‌گوید: دریافت سند برای اراضی دولتی با شناسایی راهکارهای قانونی  و استفاده از ظرفیت‌های قانونی ذی‌ربط با تمام مشکلات و محدودیت‌های موجود مسیر خود را طی می‌کند ولی امسال در نظر داریم به تطبیق قوانین و مقررات مربوط نسبت به تملک اراضی که دارای دعاوی قضایی نیز هستند، بپردازیم.

رفیعی با اشاره به اینکه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکتی خودگردان و درآمد- هزینه است، تاکید می‌کند: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران باید با شناسایی دارایی‌های خود به برنامه‌ریزی برای کسب درآمد و مدیریت هزینه‌ها بپردازد و باید بتواند به بهترین شکل از دارایی‌های خود استفاده و از آن صیانت کند.

وی بابیان اینکه اراضی، مهم‌ترین و ماندگارترین دارایی مادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است، می‌گوید: مستندسازی اراضی و دریافت اسناد آن‌ها می‌تواند نقش تسهیل‌کننده در افزایش درآمد شرکت ایفا کند.

رفیعی از برنامه‌ریزی برای شناسایی اماکن فرودگاهی نیز خبر می‌دهد و می‌افزاید: برنامه اصلی مدیریت عرصه و اماکن فرودگاهی در سال جاری علاوه بر جانمایی پنج درصد باقی‌مانده اراضی تا پایان تابستان و تملک بخشی از اراضی در اختیار، ادامه روند امور مستندسازی املاک فرودگاهی است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حسين رفيعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۶۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد

رئیس جهاد کشاورزی مازندران از اجرای تجهیز و نوسازی ۶۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان بین ۲۱۰ هزار هکتار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، بابک مؤمنی عصر امروز_یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در برنامه زنده رادیویی «رادیو سراسری گفت‌وگو» با اشاره به اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری این استان اظهار کرد: بزرگترین طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری مازندران در شهرستان آمل در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تجهیز اراضی با محوریت اراضی شالیزاری در حال اجراست و متوسط مالکیت اراضی شالیزاری ۰.۷ هکتار است، تاکید کرد: تجهیزات و امکانات در اختیار این مزارع قرار ندارد و ابعاد قطعات مهندسی شده و هندسی نیست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به حرکت کشاورزی به سمت اقتصادی و هوشمندانه، باید اراضی کشاورزی ما اقتصادی و مهندسی شده باشد، اظهار داشت: این طرح با الگوگیری از کشور ژاپن در ایران اجرا شد و یک نظام تحویل و مدیریت آب با محوریت آب و آبیاری و زهکشی اراضی در هر یک از قطعات اجرایی شد که مصرف نهاده‌ها را مدیریت بهینه می‌کند و انقلابی در مدیریت مزارع به‌وجود می‌آورد.

مؤمنی این طرح را زیرساختی و مهم دانست و گفت: از ۲۱۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان ۶۰ هزار هکتار تاکنون تجهیز و نوسازی شد و سرعت اجرای این پروژه با توجه به محدودیت منابع کند است و باید با جدیت و شتاب بیشتری دنبال شود.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه و ارتقا این طرح هستیم که بتوانیم سامانه‌های کم فشار آبیاری و انتقال آب با لوله را هم در این طرح اجرا کنیم، تصریح کرد: آب‌بندان را در بالادست مزارع و در پایین دست مزارع نیز بازچرخانی آب را داریم تا منجر به کاهش تلفات آب را داشته باشیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه با توجه به اینکه انتقال آب و زهکشی اراضی در مزارع سنتی اراضی شالیزاری وجود نداشت طرح تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری به صورت کامل و با همه ملحقات طرح در روستای نوایی محله فریدون‌کنار اجرایی شد، خاطرنشان کرد: این طرح به عنوان یک پایلوت ملی است تا در جایگاه یک کار ترویجی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 750896

دیگر خبرها

  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • ۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال یکپارچه سازی می شود
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد
  • اهدای اسناد مالکیت منازل و اراضی مردم قشم بعد از 50 سال