Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی مشاجره بین دانشجو و یکی از پیمانکاران سلف سرویس دانشگاه شهرکرد، دانشگاه از دانشجوی مضروب حمایت و ممنوعیت ورود پیمانکار سلف سرویس را تا اطلاع ثانوی اعلام کرد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیه حسینی نسب؛ * یکی از حقوق طبیعی دانشجویان در محیط دانشگاهی این است که حق انتخاب غذا داشته باشند و متناسب با سلیقه خود، غذای مورد نظر خود را انتخاب کنند؛ اما متاسفانه کیفیت نامناسب غذا، عدم رعایت استانداردهای غذایی لازم و عدم تنوع غذایی در خیلی از دانشگاه‌ها، این حق انتخاب را از دانشجویان گرفته و این مسئله سبب نارضایتی عمومی در بخش تغذیه ای دانشگاه‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  بر همین اساس، بخشنامه ای جهت ارتقای کیفیت غذای دانشجویی، شامل پیوست‌های استاندارد‌ها و شاخص‌های الزامی مواد غذایی، آیین‌نامه بهداشتی غذای دانشجویی، فهرست تخلفات و جرایم شیوه آماده سازی مواد اولیه و پخت غذای دانشجویی جهت بالارفتن کیفیت پخت و حفظ ارزش غذایی مواد وجود دارد که با هدف صرفه جویی اقتصادی، بالابردن کیفیت غذای دانشجویی، افزایش ضریب بهداشت، یکنواختی در شیوه اجرا و بالابردن سطح اطلاعات پیمانکاران غذا و در نهایت رضایت‌مندی دانشجویان عزیز تدوین و ابلاغ شده است.   باخبر شدیم هفته گذشته در دانشگاه شهرکرد یکی از دانشجویان این دانشگاه به خاطر کیفیت بد غذای سلف اعتراض کرد که توسط کارکنان سلف‌سرویس مورد ضرب و شتم قرار گرفت.   هفته گذشته در دانشگاه شهرکرد یکی از دانشجویان دانشگاه به خاطر کیفیت بد غذا در سلف این دانشگاه اعتراض کرده بود که توسط کارکنان سلف‌سرویس مورد ضرب و شتم قرار گرفت.   ماجرا از این قرار بود که با اعتراض یکی از دانشجویان به کیفیت پایین غذای سلف، درگیری میان یک از پرسنل سلف دانشگاه و دانشجوی معترض پیش می‌آید و دانشجو مورد ضرب و شتم پرسنل سلف قرار می‌گیرد و بر اثر شدت جراحت وی به بیمارستان منتقل می شود.   شورای صنفی دانشگاه شهرکرد نیز با صدور بیانیه‌ای در این رابطه، روایت این ماجرا را این‌گونه اعلام می‌کند: پس از اهانت پیمانکار سلف به یکی از اعضای شورای صنفی و اهانت به دانشجویان در سلف و خاتمه ماجرا، دقایقی بعد با شورای صنفی تماس گرفته می‌شود و گزارش درگیری شدید فیزیکی در سلف داده می‌شود. پس از حضور مجدد شورای صنفی در سلف و دخالت حراست دانشگاه در این موضوع دانشجوی مصدوم به بیمارستان اعزام و کارگر خاطی توسط حراست دانشگاه شناسایی می‌شود.
دانشجوی مضروب: حق دانشجو ضایع نمی شود
دانشجوی مضروب در پیامی ضمن قدردانی از ابراز احساسات دانشجویان به وی اطلاع داد: «سلام و عرض ادب خدمت تمام دانشجویان عزیز خداروشکر کارهای درمان انجام شده و مشکل خاصی نیست. حق دانشجو ضایع نمیشه. عاجزانه تقاضا دارم هیچ‌گونه اعتراض و تجمعی نباشه. شکایت تنظیم شده و از راه قانونی حق واقعی دانشجو محقق میشه».

دانشگاه شهرکرد نیز درباره خبر درگیری در سلف دانشگاه توضیحاتی داد که متن توضیحات ارسال شده از سوی دفتر رئیس دانشگاه به رسانه‌ها، به شرح ذیل است:

در روز‌های گذشته، خبری مبنی بر رخداد درگیری در سلف سرویس دانشگاه شهرکرد در برخی از سایت‌ها و رسانه‌ها منتشرشد. دانشگاه شهرکرد جهت تنویر افکار عمومی و صیانت از مقام رفیع دانشجو و دانشگاه مطالب ذیل را در این باره اعلام می‌دارد:
در شامگاه پنج‌شنبه درگیری لفظی پیرامون کیفیت غذای ارائه شده، بین یکی از دانشجویان و پیمانکار طبخ و توزیع غذای سلف سرویس رخ می‌دهد. متاسفانه این درگیری لفظی منجر به درگیری فیزیکی پیمانکار با دانشجوی مربوطه و ایجاد جراحت در ناحیه کتف راست دانشجو می‌شود.
پرسنل معاونت دانشجویی و حراست دانشگاه به سرعت وارد عمل شده و به درگیری پایان بخشیده و اوضاع را به حالت عادی باز می‌گردانند.

بنا به دستور اکید رئیس دانشگاه جناب اقای دکتر سعید کریمی مبنی بر حفظ جایگا دانشجو و دانشگاه، اقدامات ذیل در این باره با قید فوریت صورت پذیرفت.

ورود پیمانکار خاطی تا اطلاع ثانوی به دانشگاه ممنوع اعلام شد. ورود پیمانکار خاطی تا اطلاع ثانوی به دانشگاه ممنوع اعلام شد  
به منظور احقاق حقوق دانشجوی مربوطه و به منظور جلوگیری از رخداد حوادث مشابه، شکایت حقوقی متقن و کاملی از پیمانکار به مراجع ذی صلاح تقدیم و پرداخت کلیه مطالبات پیمانکار، منوط به تائیدیه حقوق دانشجو شد.

در پایان اعلام می‌دارد دانشگاه شهرکرد، حراست از شأن، حرمت و جایگاه دانشجو و دانشگاه را همواره سرلوحه اقدامات خود قرار داده و در این باره از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ضرب و شتم دانشجو دانشگاه شهرکرد کیفیت غذای دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون شهدا عزم جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی رضاپور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در پیامی شهادت افتخارآمیز مدافع حرم اهل بیت(ع)، دانشجوی شهید والامقام بهروز واحدی، نخستین شهید مدافع حرم سال ۱۴۰۳ را تسلیت گفت.

در متن پیام رضاپور آمده است: خانواده معظم دانشجوی شهید والامقام بهروز واحدی شهادت اوج منتهای آرمان همه پیامبران و اولیاء خداست و شهدا مهاجران و دلاورمردانی از قبیله نورند که در نبرد با ظلمت به دشت روشنایی هجرت کردند تا چونان ستاره‌ای در آسمان تیره بدرخشند و هدایتگر همگان به سوی سعادت جاوید باشند.

در این پیام اضافه شده است: شهدای مدافع حرم از عقیده، ایمان و منافع ملی وطن دفاع می‌کنند و خون این شهدا گواهی بر این حقیقت است که رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی وابسته به استکبار به‌زودی به نقطه پایانی و افول نزدیک خواهند شد، چراکه خون شهدا عزم جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر خواهد کرد.

در متن پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر عنوان شده است: بی‌گمان عزت و عظمت روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل همین جانفشانی، ایثار، جهاد و شهادت است و نام این عزیزان بر تارک تاریخ خواهد درخشید. 
 
در این پیام مطرح شده است: اینجانب شهادت افتخارآمیز مدافع حرم اهل بیت (علیهم‌السلام)، سرباز سرافراز ولایت، دانشجوی شهید والامقام بهروز واحدی را به محضر فرمانده معظم کل قوا، ملت عزیز ایران، همرزمان، خانواده معزز و جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تسلیت عرض کرده، از درگاه خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده به معراج، همنشینی با سید الشهدا(ع) و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسئلت می‌‌کنم.

به گزارش آنا، دانشجو پاسدار بسیجی «بهروز واحدی» از نیرو‌های سپاه قدس و بسیجی حوزه شهید صدوقی ناحیه امام حسین (ع) کرج در راه دفاع از حریم اهل بیت(ع) و حضرت زینب کبری(س) و دانشجوی رشته تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر بامداد سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ همزمان با ۱۵ ماه مبارک رمضان براثر حمله هواپیما‌های رژیم صهیونیستی به منطقه دیرالزور سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انجام پایان‌نامه‌های ارزان‌قیمت و مشکلات دانشجویان
  • دانشکده داروسازی در کردستان در حال مقدمات تاسیس است
  • دانشجوی کانادایی حامی فلسطین راهی بیمارستان شد
  • اردوی جهادی نوروزی با بیش از ۹۰ دانشجو + تصاویر
  • خون شهدا عزم جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد
  • تجمع جوانان دانشجو و طلبه قم در محکومیت جنایات اسرائیل
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • اعلام جزئیات برگزاری آزمون فرهنگیان
  • تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم