Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن رشید فرخی در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت برداشت خرما در کشور خاطر نشان کرد: سال گذشته یک میلیون و 180 هزار تن خرما برداشت کردیم و در برخی استان‌ها وضعیت برداشت خوبی داریم.

وی با بیان اینکه 6 استان کشور خرماخیز هستند، اضافه کرد: استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، فارس و خوزستان خرماخیز هستند، اما متأسفانه امسال به دلیل کم آبی و شور شدن آب در خوزستان، به ویژه در شهرهای آبادان، خرمشهر و قسمت‌هایی از اهواز و همچنین بوشهر نگران آن هستیم که نخل‌های خرما خشک شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن ملی خرما در توضیح بیشتر این موضوع گفت: شوری آب به‌شدت روی نخل‌های خرما تأثیر گذاشته و نخل‌هایی که در مجاورت آب‌های شور قرار دارند، قریب به اتفاق در معرض خشک شدن هستند.

به گفته رشید فرخی حداقل یک‌سوم خرمای تولیدی در کشور در همین مناطق تولید می‌شود که در معرض نابودی قرار دارد.

وی تنها راهکار کوتاه‌مدت برای جلوگیری از خشک شدن نخلستان‌ها را استفاده از دستگاه‌های شیرین‌کن آب و آبیاری نوین عنوان کرد.

به گزارش فارس، ایران پس از مصر دومین تولیدکننده خرما در جهان محسوب می‌شود که بخش زیادی از تولید را در داخل مصرف کرده و بخشی را هم روانه بازارهای صادراتی می‌کند.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، در سه روز آینده احتمال بارش در استان وجود دارد.
عبدالرضا سید احمدی افزود: از تمامی کشاورزان استان درخواست می‌شود در این مدت محصول گندم خود را به مراکز سرپوشیده، سیلو‌های استاندارد و کارخانه‌های آرد تحویل کنند.
همچنین شرکت غله و خدمات بازرگانی به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز استاندارد تحویل دهند هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان هزینه حمل پرداخت می‌کند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت ۶۵۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: روزانه ۹۱ هزار تن گندم در استان برداشت می‌شود.
۲ هزار و ۷۵۰ دستگاه کمباین برداشت گندم در استان را انجام می‌دهند و نرخ فعالیت هر کمباین توافقی است.

دیگر خبرها

  • هشدار سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریای خلیج فارس
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • خوزستان آماده برای سیل احتمالی / نگرانی برای نابودی گندم‌ها
  • در انتظار روزهای خوب برای«زهره» اصلی ترین آبریز کشور
  • پیش بینی بارندگی در مناطقی از غرب و مرکز کشور
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • هشدار پلیس نسبت به استفاده از این دو وسیله تزیینی در خودروها
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم