Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید موید علویان، رییس شبکه هپاتیت ایران گفت: شرکت‌های دارویی تولیدات خود را کاهش داده‌اند و این محرز است و باید از وزارت بهداشت پرسید که آیا خط تولید دارو در کشور کاهش یافته یا تعطیل شده است؟ و برای آن چه راه‌حلی دارد.

ایران آنلاین / سید موید علویان در پاسخ به این سوال که آیا همچنان کمبود واکسن و داروی هپاتیت در بازار وجود دارد یا خیر، بیان داشت: هنوز هم کمبود ایمنوگلوبولین ضدهپاتیت B، در بازار محسوس است و صد در صد حل نشده‌ است، اما نگرانی جدی در خصوص تامین داروهای هپاتیت در ماه‌های آینده در کشور وجود دارد، چرا که بر حسب اطلاعات موجود دچار کمبود دارو خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه گفت: تولید داروها در کشور کم شده که ممکن است، بدلیل مشکلات ارزی، قیمت‌گذاری یا مشکلات مربوط به نقدینگی شرکت‌های دارویی باشد. همانطور که کمبود واکسن ایمنوگلوبولین ضد هپاتیت B را پیش‌بینی کردم و درست بود الان هم تاکید می‌کنم که در ۶ ماه آینده دچار کمبود داروهای درمان هپاتیت BوC خواهیم شد. وزارت بهداشت باید از الان فکری به حال این مساله کند، چراکه خط تولید شرکت‌های دارویی پایین آمده است و این تذکر با توجه به اطلاعاتی است که به ما رسیده است.

او افزود: پیش بینی می‌کنم تا شش ماه آینده دچار کمبود داروهای مربوط به بیماری‌های هپاتیت بی و سی شویم و وزارت بهداشت باید فکری به حال این مساله کند. شرکت‌های دارویی خط تولید خود را کاهش داده‌اند و این محرز است باید از وزارت بهداشت پرسید که آیا خط تولید دارو در کشور کاهش یافته یا تعطیل شده است یا خیر و برای آن چه راه‌حلی دارند.

علویان در ادامه در رابطه با ابتلای نوزادان به هپاتیت B، بیان داشت: از زمانی که ایمنوگلوبولین ضد هپاتیت B، در زمان تولد نوزادان به آنها تزریق شد، روند انتقال شکسته شد. بهورزان، ماماها و متخصصان عمومی از طریق واکسن‌هایی که در کشور وجود داشت از ابتلای نوزادان به هپاتیت جلوگیری کردند و راه انتقال متوقف شد به همین خاطر بیماری هپاتیت در افراد زیر ۲۴ سال بسیار نادر است.

او در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر زنان باردار بین ۳۰ تا ۵۰ سال سن دارند و متبلایان به هپاتیت بی نیز در سنین بالای ۲۴ سال و در سن باروری هستند، بنابراین در صورت ابتلا باید به نوزادان خود این واکسن را تزریق کنند.

علویان در رابطه با آمار تعداد مبتلایان به هپاتیت در کشور بیان داشت: ۶۰ درصد مبتلایان به هپاتیت ناشناخته هستند و باید شناسایی شوند، همچنین آمار تخمینی افراد مبتلا بر اساس اعداد و رقم حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار مبتلا به هپاتیت است./ ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۷۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند

شرکت آسترازنکا می‌گوید به دلیل مازاد واکسن‌های کرونا، این محموله‌های خود را از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شرکت انگلیسی ـ سوئدی آسترازنکا می‌گوید به دلیل مازاد واکسن‌های کووید19 این محموله‌های خود را از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند.

این شرکت اعلام کرده که از زمان آغاز همه‌گیری کرونا چندین نسخه به‌روز شده از واکسن‌هایی که برای مقابله با ویروس کرونا ساخته شده از سوی شرکت‌های مختلف راهی بازار شده و همین مسئله موجب پدید آمدن مازاد واکسن‌ برای بیماری کرونا شده است.

اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون

براساس گزارش گاردین، در 7 می، آژانس دارویی اروپا اطلاعیه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه این واکسن دیگر مجاز به استفاده نیست. AstraZeneca در بیانیه‌ای گفت که این تصمیم به این دلیل گرفته شده است که در حال حاضر انواع واکسن‌های جدیدتری در دسترس هستند که برای هدف قرار دادن انواع کووید-19 سازگار شده‌اند.

با وجود این، چند روز پیش در پی شکایت دسته‌جمعی گروهی از شهروندان بریتانیایی، این شرکت اعتراف کرده بود که موارد نادری از واکسن‌های کرونای شرکت آسترازنکا به ایجاد لخته خون و مرگ بیماران منجر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • بدقولی بیمه‌ها؛ کمبود دارو در بازار
  • افتتاح نیروگاه پنج مگاواتی در تبریز
  • افتتاح نیروگاه ۵ مگاواتی در تبریز
  • تخصیص میزان واقعی ارز دارو تابع چه شرایطی است؟
  • ادغام ادویه و داروی گیاهی برای تجربه یک طعم تازه
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان