Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@15:57:40 GMT

کارت تلفن همگانی در بیجار سه برابر گران شد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۸۷۷۹۸

کارت تلفن همگانی در بیجار سه برابر گران شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، با وجود اینکه مبلغ شارژ این کارت های تلفن 50 هزار ریال است ولی بخاطر اینکه کم شده قیمتش نیز تا سه برابر افزایش یافته . در برخی مغازه های سطح شهر بیجار تا 150 هزار ریال فروخته می شود.
این نوع کارت ها بیشتر از سوی سربازان و زندانیان که امکان استفاده از گوشی تلفن همراه در محل خدمت و یا ندامتگاه ها را ندارند استفاده می شود که غالبا افرادی کم درآمد هستند و با یک کارت حداقل چند بار می توانند با اعضای خانواده هایشان در دیگر نقاط ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارت تلفن همگانی با شارژ 45 هزار ریال به قیمت مصوب و تعیین شده 50 هزار ریال از سوی شرکت مخابرات ایران تولید و در فروشگاه ها و همچنین کیوسک های عرضه مطبوعات و تنقلات عرضه می شود ولی این روزها کم شدن این کارت ها، فرصت سوء استفاده را به برخی ها داده تا کارت های موجود را تا سه برابر قیمت مصوب به فروش برسانند.
عدم نظارت دقیق بر عرضه و تقاضای این کالا و شاید کم کاری دستگاه های مسئول باعث شده سربازان و زندانیان برای برقراری ارتباط تلفنی با خانواده هایشان بیشترین هزینه را بپردازند.
یک سرباز وظیفه که در شهر بیجار خدمت مقدس سربازی را می گذراند، گفت: در محل خدمت، داشتن تلفن همراه ممنوع است و سرپیچی از این دستور مجازاتی از جمله بازداشت موقت و اضافه خدمت را برای سربازان در پی دارد.
داودپور می گوید: در این شرایط برای برقراری ارتباط با خانواده حداقل 2 تا 3 کارت تلفن می خرم و از طریق دستگاه های تلفن کارتی سطح شهر یا محل خدمت با خانواده ام تماس می گیریم.
وی افزود: این روزها کارت تلفن همگانی در بیجار کمتر می توان پیدا کرد و برای خرید کارت همه کیوسک های فروش مطبوعات و تنقلات شهر را گشته ام ولی جواب همه نداریم، بود.
این سرباز وظیفه تاکید کرد: با زحمت و جستجوی زیاد بالاخره یکی از کیوسک ها حاضر شد در قبال 120 هزار ریال کارت 50 هزار ریالی به من بفروشد من هم چون نیاز داشتم بی درنگ وجه را پرداختم و کارت را خریدم.
کیوسک‌ های عرضه مطبوعات و تنقلات بیجار تنها مراکز فروش کارت تلفن همگانی در این شهر هستند ولی آنها هم در چند هفته اخیر این کالا را برای فروش در اختیار نداشتند.
مسئول یک کیوسک از کم شدن کارت‌ های تلفن همگانی در بازار یا بالا بودن قیمت خرید آن انتقاد کرد و گفت: از اسفند سال گذشته تاکنون، کارت تلفن کمیاب شده و بسیاری از عرضه کنندگان عمده کارت نیز قیمت فروش را 50درصد افزایش داده اند.
احمدی افزود: با توجه به نیاز مردم به تهیه کارت تلفن همگانی، با بیش از 20 مرکز فروش عمده کارت تلفن تماس گرفته ام اما یا از عرضه خودداری کرده یا برای فروش هر کارت مبلغ 98 هزار ریال طلب می کنند.
یکی دیگر از کیوسک داران می گوید: بیش از سه ماه است کارت تلفن برای فروش ندارم در حالیکه روزانه چندین مشتری برای خرید این کارت ها مراجعه می کند.
امانی به موضوع تمایل نداشتن دکه داران برای فروش کارت تلفن همگانی اشاره کرد و گفت: در مواردی که کارت تلفن 50 هزار ریالی را 90 هزار ریال فروختیم با جریمه‌های سنگین تعزیرات حکومتی مواجه شدیم بنابراین خرید و فروش این کارت ها برای مان صرفه اقتصادی ندارد.
برخی از افراد، کم بودن تعداد فروشنده ها و همچنین کارت های تلفن همگانی و همچنین افزایش شبکه تلفن همراه و عرضه با قیمت نازل سیم کارت را از دلایل اصلی کم شدن کارت تلفن در شهرهایی مثل بیجار می دانند که همین امر باعث افزایش سه برابری قیمت آن شده است.
کم شدن و گرانی این کارت های تلفن در شرایطی است که برخی اماکن از جمله پادگان ها و زندان ها تنها وسیله ارتباطی همین تلفن های کارتی است.
زندان ها و اماکن نظامی از جمله مکان هایی است که ورود گوشی همراه به انجا ممنوع است لذا افرادی که در این اماکن هستند لاجرم برای برقراری ارتباط باید از طریق کارت تلفن اقدام کنند که در این شرایط باید هزینه بیشتری بپردازند.
رئیس مخابرات بیجار در خصوص علت کم شدن کارت های تلفن همگانی گفت: تولید و توزیع کارت های تلفن همگانی توسط شرکت های خصوص انجام می گیرد و مسئولیت قیمت گذاری و فروش آن به مخابرات ارتباطی ندارد.
محمد باشوکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مخابرات ایران خدمات گسترده ایی در خصوص ارتباطات ایجاد کرده که برای نمونه می توان به اهدای سیم کارت های رایگان و ارزان قیمت اشاره کرد.
شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 تلفن خرید و فروش زندان سیم کارت گرانی جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۷۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز

مراسم‌های فرش قرمز هالیوود همواره تداعی گر ثروت، تجمل و لباس‌های حیرت انگیز بوده اند. سلبریتی ها، استایلیست‌ها و طراحان لباس سخت تلاش می‌کنند تا استایلی فراموش نشدنی بسازند که نه تنها نگاه‌ها را به سمت خود بچرخاند، بلکه برای سال‌های پیش رو ترندساز شود.

به گزارش روزیاتو، در ادامه با گران قیمت‌ترین استایل‌هایی که زنان هالیوودی با آن‌ها روی فرش قرمز حاضر شدند، آشنا خواهیم شد. فهرست زیر از کم به زیاد مرتب شده است.

۱۰- گوئینت پالترو در مراسم اسکار سال ۲۰۱۲ – ارزش تخمینی: یک میلیون دلار

گوئینت پالترو در سال ۲۰۱۲ با استایلی به یاد ماندنی در مراسم اسکار حاضر شد. او لباس سفید رنگی از برند تام فورد به تن کرده بود که چشم‌ها را به خود خیره ساخت.

او از جواهراتی هم استفاده کرده بود که جلوه‌ی درخشان تری به استایل او داده بود. او دستبندی از برند Anna Hu Haute Joaillerie به دست کرده بود که از ۲،۳۶۸ الماس درست شده بود. این اکسسوری که قیمت آن یک میلیون دلار قیمت داست، درخشش بیشتری به ظاهر پالترو داده بود.

۹- بلیک لایولی در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۸ – ارزش تخمینی: ۲ میلیون دلار

بلیک لایولی در مراسم کت گالای سال ۲۰۱۸ با لباسی خیره کننده از برند ورساچه حضور پیدا کرد. دوخت این لباس که گلدوزی‌های ظریف و دنباله‌ای آبشاری داشت، ۶۰۰ ساعت زمان برده بود. لایولی این لباس را به همراه جواهراتی از برند Lorraine Schwartz، از جمله یک جفت گوشواره‌ی زمرد به ارزش ۲ میلیون دلار به تن کرده بود.

۸- ریانا در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۵ – ارزش تخمینی: ۳/۹۷ میلیون دلار

لباس به یادماندنی ریانا از برند Guo Pei در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۵ به یک پدیده‌ی فرهنگی تبدیل شد. این لباس زرد رنگ پرزرق و برق که دنباله‌ی حجیمی و گلدوزی‌های ظریفی داشت، توجه میلیون‌ها نفر در دنیا را به خود جلب کرد. گفته می‌شد این لباس ۳/۹۷ میلیون دلار قیمت داشت.

۷- جنیفر لوپز در مراسم مت گالای سال ۲۰۱۹ – ارزش تخمینی: ۹ میلیون دلار

جنیفر لوپز در سال ۲۰۱۹ در مراسم مت گالا با لباسی فراموش نشدنی شرکت کرد که از مهره‌های براق ظریفی درست شده بود. او این لباس را به همراه اکسسوری‌های لوکسی از جمله یک سربند جواهرکاری شده و گردنبندی به ارزش ۸/۸ میلیون دلار به تن کرده بود.

۶- آن هاتاوی در مراسم اسکار سال ۲۰۱۱ – ارزش تخمینی: ۱۰/۱ میلیون دلار

آن هاتاوی در مراسم اسکار سال ۲۰۱۱ با لباس قرمز رنگی از برند ولنتینو حاضر شد که قیمت آن ۱۰۶،۰۷۵ دلار تخمین زده شده است. او گردنبند الماسی از برند تیفانی هم به قیمت ۱۰ میلیون دلار به گردن انداخته بود.

۵- ایمی آدامز در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۴ – ارزش تخمینی: ۱۰/۶ میلیون دلار

ایمی آدامز در مراسم گلدن گلوب سال ۲۰۱۴ با لباسی از برند ولنتینو حاضر شد که از تور ظریفی درست شده بود و یقه‌ی باز آن گردبند الماس او را به رخ می‌کشید.

۴- بیانسه در مراسم گرمی سال ۲۰۱۷ – ارزش تخمینی: ۱۲ میلیون دلار

بیانسه در سال ۲۰۱۷ با لباس پرزرق و برقی از برند Peter Dundas در مراسم گرمی حضور پیدا کرد. اما در حقیقت، آن گردبند الماس ۱۲ میلیون دلاری اش از برند Lorraine Schwartz بود که نگاه‌ها را به خود خیره ساخت. او انگشتر‌های الماسی هم در دستانش داشت.

۳- کیت بلانشت در مراسم اسکار سال ۲۰۱۴ – ارزش تخمینی: ۱۸ میلیون دلار

کیت بلاتشت در مراسم اسکار سال ۲۰۱۴ با لباسی از برد Armani Privé حضور پیدا کرد که به صد‌ها کریستال سواروسکی مزین بود. او این لباس را به همراه یک جفت گوشواره‌ی الماس به تن کرده بود.

۲- لیدی گاگا در مراسم اسکار سال ۲۰۱۹ – ارزش تخمینی: ۳۰ میلیون دلار

لیدی گاگا در سال ۲۰۱۹ با لباسی از برند الکساندر مک کویین و گردنبندی از برند تیفانی حضور پیدا کرد که یکی از بزرگ‌ترین الماس‌های زرد دنیا را دارد. این گردنبند ۳۰ میلیون دلاری استایل لیدی گاگا را به خوبی تکمیل کرده بود.

۱- کری آندروود در مراسم گرمی سال ۲۰۱۳ – ارزش تخمینی: ۴۱ میلیون دلار

کری آندروود، خواننده‌ی مشهور آمریکایی در مراسم گرمی سال ۲۰۱۳ با لباسی از برند روبرتو کاوالی حضور پیدا کرد که گلدوزی‌های ظریفی داشت. او یکی گردنبند الماس نیز به قیمت ۳۱ میلیون دلار به گردن انداخته بود.

دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • قیمت فیلترشکن گران‌تر از اینترنت! گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی است!
  • (تصاویر) ماشین‌های گران‌قیمت غرق در گل‌ولای سیل دبی!
  • فیلترشکن گران‌تر از اینترنت؛ گردش مالی فیلترشکن‌ها برابر با یک اپراتور ایرانی
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • گران‌قیمت‌ترین نقل و انتقالات بازیکنان تهاجمی در تاریخ فوتبال / نیمار در صدر