Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید ابوالفضل موسوی نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در مورد بحران آب در کشورگفت: در اینکه آب نیست شکی نیست و در اینکه چندسالی است ما سیر نزولی داشته ایم نیز شکی نیست ‌‌و این در حالی است که همه ما به آب نیاز داریم.

عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با عصر ایران ادامه داد: خیلی از مشاغل استان های یزد، اصفهان ،چهارمحال بختیاری و‌خوزستان متکی بر کشاورزی است و همه آب خواه هستند، در دوره ای ما سد تاسیس می کردیم و آب جمع می کردیم اما در حال حاضر موضوع آب بین حوزه ای نیز منتفی شده است

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: ما یک مرکز بارش داریم که سمت زاگرس است و استان‌های چهارمحال بختیاری و قسمتی از لرستان را شامل می شود و سرچشمه رودخانه های کرخه و کارون نیز هست و اگر بخواهیم این آب را توزیع کنیم چون منشا آن این استان‌ها است لذا صاحبان خاص خود را دارد و اگر برفرض مثال بخواهیم از این آب برای استان ها چون یزد و کرمان استفاده کنیم باید با تصمیم حاکمیت باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: در حال حاضر ما حتی در بحث آب آشامیدنی نیز مشکل داریم چراکه مردم ما عادت کرده اند که خودشان را صاحب آبهای جاری بدانند، یا حتی مردم اصفهان می گویند در زمانی که شیخ بهایی نحوه توزیع آب را مشخص کرده است ما حق‌آبه داریم این مالکیت مردم بر آب به این دلیل است که آب مایع حیات است و اگر نباشد بدترین بحران ها ایجاد می شود.

موسوی با اشاره به حساسیت مردم در مورد آب گفت:در طی  ۴الی ۵ ماه اخیر بیش از ده بار انتقال آب بین حوزه ای از زاینده رود توسط مردم قطع شده است، در مسیری که آب به سمت یزد می آید 10 بار به این آب تعرض شده است و‌آخرین بار آن هفته گذشته بود که سه حوزچه را شکسته بودند و آخرین بار حتی با بیل مکانیکی اقدام به شکستن این حوزچه ها کرده بودند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ امنیت در این بخش به عهده وزارت کشور گفت: طول لوله انتقال بیش از صد کیلومتر است و نیروی انتظامی اذعان کرد که نمی تواند برای حفاظت از این مسیر نیرو بگذارد.

موسوی ادامه داد:در حال حاضر که آمریکا در حال دشمنی آشکار با ماست تلاش دارد در هر زمینه ای ورود پیدا کنند،بعضا عامل می فرستند که آنها تخریب را داشته باشند و شاید اصلا خود مردم مطلع نباشد.

موسوی با بیان اینکه در روزهای آینده بحران کم آبی تشدید می شود گفت:ما در بازدیدی که به اتفاق کمیسیون عمران از استان خوزستان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که آب آنها نصف شده است این در حالی است که نصف مشاغل آنها وابسته به آب است و با این بحران این افراد عملا بیکار می شوند یا کشاورزان شرق اصفهان چون آب کشت بهاره شان را اختصاص ندادند عملا آنها در حال حاضر بیکار هستند .

وی با تاکید بر توزیع عادلانه آب در استان های دچار بحران کم آبی توسط دولت گفت:دولت باید بحث انتقال آب هم از آبهای ژرف و هم از دریا را که در حال کار مطالعاتی آن است هر چه سریعتر انجام دهد و اتاق فکری را تشکیل دهند و بررسی کنند آیا مشکل ما بحث اقلیم خشک است یا مسئله چیز دیگری است

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آب یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبال نماینده آموزش برای کودکانمان است

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: بچه‌هایی وجود دارند که در خانه و ورزشگاه به فوتبال علاقه دارند و آن را می‌بینند، زمانی که ما فوتبال را از طریق رسانه‌ها به نمایش می‌گذاریم نماینده آموزش و تحصیلات مردم ما است و فکر می‌کنم که مردم ما برخی برخوردها را دوست نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ژوزه مورایس عصر امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در کنفرانس خبری قبل از تقابل تیم‌های فوتبال سپاهان و استقلال خوزستان در چارچوب دیدار هفته بیست‌وششم لیگ برتر ایران اظهار کرد: بازی فردا بازی بسیار حساسی خواهد بود؛ مقابل تیمی که برای بقا در لیگ‌برتر تلاش خواهد کرد و زمانی که چنین شرایطی باشد آن باشگاه انگیزه، تلاش و هدف دوبرابر خواهد داشت.

وی افزود: به‌صورت کلی مهم نیست که توهین به بانوان یا آقایان باشد و هر نوع توهین به هر شخصی خلاف ارزش‌های انسانی است و ما باید به‌عنوان انسان همدیگر را درک کنیم، درک و دوستی ارزش‌های بالای ورزش است و توهین هیچ کجای دنیا چه به خانم و چه به آقا پذیرفته نیست.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان عنوان کرد: راجع بازی فردا همان‌گونه که قبلاً هم صحبت کردم کاملاً آماده شدیم و نتیجه بستگی به بازی فردا دارد و نمی‌خوام پیش‌بینی کنم راجع به آینده خیلی فکر می‌کنم به هر حال هرکس راجع به آینده خودش برنامه‌هایی دارد؛ سعی می‌کنم آینده را مثبت ببینم و من به آینده فکر می‌کنم، اما چیزی نیست که بخواهم در لحظه به آن فکر کنم؛ آدمی نیستم که بخواهم برنامه چندساله‌ای داشته باشم، آینده را کاملاً فوق‌العاده می‌بینم مانند بهشت.

مورایس تصریح کرد: برای بازی فردا آماده شده‌ایم و ذهنیت بازیکنان‌مان را آماده کردیم، هر بازی نسبت به بازی قبل متفاوت و هر حریفی نیز متفاوت است، هر تیمی قدرت و کیفیت خود را دارد و ما باید آماده بشویم چرا که بازی‌ها اصلاً آسان نیستند و ما بیشتر از هر چیزی باید به حریفان خود احترام بگذاریم و همه می‌دانند بعضی وقت‌ها مواردی نظیر صنعت‌نفت رخ می‌دهد و ما باید این موضوعات را بپذیریم و گذر کنیم.

وی ادامه داد: همه ما باید با مسئولیت و تمرکز کامل پیش برویم و این فصل از یک زمانی به بعد عجیب شد مانند نتیجه دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان، می‌دانیم که آن‌ها یکی از تیم‌های خوب هستند و برای بقا می‌جنگند؛ این فصل در برخی بازی‌ها عملکرد خوبی نداشتیم، این صحبت‌ها مختص به استقلال خوزستان نیست و با نگاهی به دیگر بازی‌ها می‌توان متوجه بود که لیگ کمی عجیب است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان بیان کرد: چیزی را که من در ایران آن را بسیار تحسین می‌کنم، اهمیت دادن آن‌ها به بعضی از جنبه‌های اخلاقی است؛ بچه‌هایی وجود دارند که در خانه و ورزشگاه به فوتبال علاقه دارند و آن را می‌بینند، زمانی که ما فوتبال را از طریق رسانه‌ها به نمایش می‌گذاریم نماینده آموزش و تحصیلات مردم ما است و فکر می‌کنم که مردم ما این نوع برخوردها را دوست نداشته باشند و فکر می‌کنم این‌ها به دور از اخلاقیات است.

کد خبر 750924

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۲ میلیون واحد خون در سال گذشته
  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • تشکیل ۱۰۰ فقره پرونده تخلفات انتخاباتی دور اول در مازندران
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • آغاز عملیات آبرسانی به روستای کم رضوان بندر لنگه
  • در صحن شورای شهر همدان چه گذشت؟
  • فوتبال نماینده آموزش برای کودکانمان است
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • مطالعه یک ماده مغذی، مسیری برای درمان اختلالات مغزی!