Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24- رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: آب آلوده می تواند منشاء برخی بیماری های میکروبی مانند وبا باشد. هر سال شاهد مواردی از ابتلا به این نوع بیماری ها در برخی نقاط کشور هستیم و کم آبی و ضعف نظارت می تواند این مشکل را افزایش دهد.

 احمد جنیدی از اعلام اسامی بیماری های ناشی از آب آلوده و مناطق درگیر آن خودداری کرد و گفت: به طور کلی چند بیماری میکروبی و ویروسی در سال به واسطه آب آلوده اتفاق می‌افتد که امسال نیز شاهد ‏همان موارد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته درباره ویروس‌های موجود در آب نسبت به سال‌های گذشته چند مورد افزایش بیماری داشتیم که شاید ‏مواردی مثل کم آبی، نظارت‌های ناکافی از حوزه وزارت نیرو و غیره را بتوان از جمله موارد موثر بر این افزایش بیماری دانست.‏
مسعود مردانی، فوق تخصص بیماری های عفونی نیز در این مورد به خبرنگار سلامت ایرنا گفت: مهمترین بیماری های ناشی از آب آلوده وبا، التور، اسهال حاد عفونی و عفونت های انگلی است و مهمترین راه پیشگیری از این بیماری ها نیز رعایت بهداشت فردی، پرهیز از مصرف آب های غیر مطمئن و شست و شوی مداوم دست با آب و صابون معرفی کرد.
جنیدی درباره کنترل آلودگی هوا در استان‌های جنوبی مثل خوزستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: منشاء اصلی آلودگی‌های هوا در خوزستان ‏خارج از کشور و کشورهایی مثل عربستان است. البته قسمتی از این آلودگی هوا که منشا داخلی دارد به علت خشکسالی‌های اخیر ‏اتفاق افتاده است.‏
رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: متأسفانه گزارش‌های خوبی درباره آلودگی هوا از استان‌های جنوبی نداریم. در گزارش‌های سازمان ‏محیط زیست که به دست ما می‌رسید در برخی موارد آلودگی هوا تا چندین برابر حد مجاز می‌رسد.‏
رئیس مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت با بیان اینکه کارشناسان بهداشت می‌توانند نظرات مشاوره‌ای خود را به سازمان ‏محیط زیست در زمینه کنترل آلودگی هوا ارائه کنند، گفت: متاسفانه سازمان محیط زیست برای مشاوره و روش‌های کنترلی آلودگی ‏هوا در استان‌های جنوبی از نیروهایی که دانشگاه‌های علوم پزشکی تربیت می‌کنند، استفاده نمی‌کند.
وی اضافه کرد: در ‏دانشگاه‌های علوم پزشکی، دوره‌های دکترای بهداشت محیط، فوق لیسانس بهداشت هوا و غیره برگزار می‌شود. باید توجه کرد که با ‏افزایش ریزگردها در استان‌های جنوبی، بیماری‌های تنفسی و قلبی افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز درگیر می شوند.

خبرانلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۹۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،کارشناس اداره کل دامپزشکی استان خراسان و مدرس کلاس گفت: کلاس آموزشی بهداشت، پرورش و بیماری‌های کرم ابریشم با حضور جمعی از نوغانداران در محل جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور برگزار شد.

دکتر شریعتی گفت: بیماری‌های کرم ابریشم درمان بخصوصی ندارند و پیشگیری نقش کلیدی و اساسی در پرورش کرم ابریشم دارد.

وی گفت: باید تلاش کرد شرایط بهداشتی مانند تمیز کردن و ضدعفونی سالن پرورش قبل از ورود تخم‌ها همچنین نور، تهویه، حرارت، و رطوبت لازم و کافی در زمان پرورش مهیا شود.

وی همچنین نکات مهم در پرورش کرم ابریشم را خواب کرم و تغذیه مناسب عنوان کرد و افزود: برای تغذیه از برگ‌های خیس، باران خورده، شبنم دار، خاک آلود، پژمرده و خشبی قویا خودداری شود.

 

دیگر خبرها

  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • افزایش شمار شهدای غزه به مرز ۳۴ هزار نفر
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • افزایش حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویی
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور