Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان در نامه ای به دخترش به مناسبت گذشت یک سال از زندانی انفرادی او در زندان مصر، از همه آزادگان جهان خواست، برای آزادی دخترش وارد عمل شوند.
­به نوشته روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به روز می شود، شیخ یوسف القرضاوی در نامه ای برای دخترش به مناسبت گذشت یک سال از بازداشت و زندانی انفرادی او چنین نوشت: به دخترم علا القرضاوی که یک سال کامل از زندانی انفرادی او در یکی از بدترین زندان های جهان می گذرد! در طول این مدت به بدترین شکل ممکن با دخترم رفتار و او را از ساده ترین حقوق خود محروم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزار و اذیت و تحقیر او ادامه دارد و این نوعی قتل عمد تدریجی به شمار می رود.
یک سال گذشت و ما منتظریم شاید وجدانی به حرکت درآید، یا خوابیده ای بیدار شود، یا زندانی ای آزاد شود، یا مرده ای زنده شود!
یک سال گذشت و دخترم از خانه، فرزندان و خانواده اش دور افتاده است، آن هم در سلولی انفرادی و تنگ و تاریک که از کم ترین حقوق خود در آن محروم است و عمدا در همه امور تحت فشار قرار می گیرد. چرا؟ زیرا دختر القرضاوی است و تابعیت قطری دارد؟ پس باید از القرضاوی و قطر انتقام گرفته شود.
القرضاوی در این نامه درناکی که آن را در پایگاه فیسبوک و توئیتر منتشر کرده است، افزود: دخترم بار دیگر در یک قفص شیشه ای که صدایی از آن بیرون نمی رود و صدایی داخل آن نمی شود قرار داده خواهد شد و قاضی هم بدون این که فرصتی برای اعتراض به وکیل مدافع او بدهد، بازداشت او را 45 روز دیگر تمدید خواهد کرد، در حالی که سازمان عفو بین الملل و کارگروه وابسته به شورای حقوق بشر بازداشت علا و همسرش حسام را غیر قانونی خوانده و خواستار آزادی فوری آن دو شده اند.
وی نوشت: من تعجب می کنم چطور کشورهای مستبد، نهادهای اجتماعی و قوانین آن را به ابزاری برای ظلم و ستم و تحریف قوانین تبدیل می کنند و به جای آن که چتری برای حمایت از مظلوم باشند، به تازیانه ای در دست ظالم تبدیل می شوند؟
القرضاوی خطاب به دخترش نوشت: دخترم! تصویر و یاد تو از ذهن من خارج نمی شود و از خداوند می خواهم تو را از قوم ستمکار نجات دهد.
القرضاوی در این نامه از همه انسان های آزاده در جهان کمک خواسته است تا برای نجات دخترش و ده ها هزار زندانی که به گفته او مظلومانه زندانی شده اند، وارد عمل شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: یوسف القرضاوی مصر آزادگان جهان زندان انفرادی توئیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۹۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: امکان دستیابی به توافق ضعیف است/ وارد رفح می‌شویم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از آسوشیتدپرس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر پیش‌شرط حماس مبنی بر توقف کامل جنگ را رد کرد و به‌این‌ترتیب، امید خانواده‌های اسرای اسرائیلی برای حصول توافق را به باد فنا داد.

وی در تازه‌ترین اظهارات خود، با تکرار ادعای قدیمی، گفت: این فکر که قبل از رسیدن به همه اهدافمان، جنگ را متوقف می‌کنیم، اصلاً قابل‌بحث نیست. با توافق یا بدون توافق، ما وارد رفح می‌شویم و گردان‌های حماس را نابود می‌کنیم تا به پیروزی کامل برسیم.

کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی هم گزارش داد که نتانیاهو، در دیدار با خانواده‌های اسرای اسرائیلی گفته است که در حال حاضر شانس دستیابی به توافق آتش‌بس بعید به نظر می‌رسد.

او مدعی شده است که «امکان دستیابی به یک سند تبادل اُسرا ضعیف است و ما عقب‌نشینی مطلق از نوار غزه را نمی‌پذیریم. تخلیه جمعیت از رفح در حال حاضر آغاز شده است و ورود به این منطقه به‌زودی انجام خواهد شد.»

به گزارش آنا، اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح می‌شود که پیشنهاد تل‌آویو برای به سرانجام رساندن توافق تبادل اسرا، تعویق یا تعلیق حمله به رفح است و اصلاً بحث انصراف از این تصمیم را پیش نمی‌کشد.

در سوی مقابل، حماس هرگونه توافق آزادی اسرا را به دائمی شدن آتش‌بس و خروج نظامیان صهیونیست از غزه موکول کرده است.

در همین راستا، رسانه صهیونیستی «ماکور ریشون» گزارش داد که «یحیی السنوار» (رهبر حماس در غزه) توافقی را که منجر به توقف جنگ و خروج اشغالگران از غزه نشود، نمی‌پذیرد.

 روز گذشته، هیئتی از حماس برای بررسی پاسخ اسرائیل به طرح آتش‌بس ارائه‌شده از سوی قطر و مصر به قاهره رفت.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در توافق جدید آزادی ۳۳ گروگان زنده و آتش‌بس در نوار غزه پیشنهاد شده است. گفته می‌شود که هیئت حماس پس از رایزنی‌های روز دوشنبه، قاهره را ترک کرده است و با پاسخ مکتوب بازمی‌گردد.

آمریکا و انگلیس تلاش می‌کنند که پاسخ اسرائیل به پیشنهاد آتش‌بس را سخاوتمندانه جا بزنند.

«دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس، درباره پیشنهاد ارائه‌شده به حماس گفت که «به ازای آزادی گروگان‌های اسرائیلی، آتش‌بس ۴۰ روزه و آزادی هزاران اسیر فلسطینی» اجرا خواهد شد.

در همین حال، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در تماسی تلفنی با رهبران مصر و قطر، از اهرم فشار استفاده کرد و از آنها خواست «برای آزادی گروگان‌های نزد حماس تمام تلاششان را به کار ببرند» و این موضوع را «تنها مانع» امدادرسانی به غیرنظامیان در نوار غزه خواند.

تا دیروز، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر به عنوان یکی از کشور‌های میانجی توافق، درباره حصول آتش‌بس خوش‌بین بود.

او در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد که به میزبانی عربستان برگزار شد، گفته بود: قاهره در خصوص آتش‌بسی جدید میان حماس و اسرائیل خوش‌بین است. اگر راهکار دودولتی را اجرا کنیم، تفکر مقاومت و سلاح ادامه نخواهد یافت.

هم‌زمان، رسانه‌های صهیونیستی مدعی شده‌اند که «هرزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم اسرائیل، آخرین جزئیات طرح حمله به رفح و برپایی اردوگاه پناه‌جویان در مرکز نوار غزه را نهایی کرده است.

«ینت نیوز» از تجمع تانک‌های اسرائیلی در مرز غزه و آمادگی آنها برای ورود به باریکه در صورت گرفتن چراغ سبز برای شروع تهاجم زمینی در رفح خبر داده است.

این رسانه به نقل از ارتش رژیم اشغالگر نوشت که از منظر حصول توافق تبادل اسرا یا آغاز تهاجم زمینی به رفح، ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده، تکلیف مشخص می‌شود.
 
این‌طور برآورد می‏‎شود که رژیم اسرائیل از گزینه «حمله قریب‌الوقوع به رفح» به‌عنوان اهرمی برای ترغیب حماس به قبول تازه‌ترین پیشنهاد آتش‌بس که همین حالا مشغول بررسی آن است، استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکار خود را فراهم کردند
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی معلمان نیکوکار برای آزادی همکارشان
  • معلمان نیکوکار زمینه آزادی همکارشان را فراهم کردند
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • هدیه متفاوت به معلم
  • آزادی سرکارگر یزدی با کمک اهالی دوشنبه‌های رهایی
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • نتانیاهو: امکان دستیابی به توافق ضعیف است/ وارد رفح می‌شویم
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر