Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر فدراسیون کاراته گفت: رشته کاراته در بازی های المپیک ماندنی است و باید سهمیه پنجم کاراته کاهای جوان ایران را به نگین آلتونی بدهند.

محسن آشوری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به سطح بالای مسابقات کاراته انتخابی المپیک جوانان در کرواسی، توضیح داد: این مسابقات آخرین مرحله انتخابی ها برای کسب جواز حضور کاراته کاها در المپیک جوانان ۲۰۱۸ بوینس آیرس بود که به همین خاطر مبارزات در همه اوزان سطح بسیار بالایی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تیم دختران و پسران ایران تنها با یک هدف در این مسابقات حضور داشتند که آن هم کسب هر شش سهمیه المپیک بود.

او افزود: با شش کاراته کا (سه نماینده دختران و سه نماینده پسران) عازم این مسابقات شدیم که خدا را شکر توانستیم با یک عملکرد خوب چهار سهمیه را به صورت قطعی کسب کنیم. همچنین نگین آلتونی نیز شانس کسب پنجمین سهمیه برای ایران را دارد که باید دید این سهمیه را به ما می دهند یا نه.

مدیر تیم های ملی کاراته در پاسخ به این سوال که چند درصد احتمال دارد این سهمیه را به ایران بدهند؟ توضیح داد: طبق تعرفه ای که از قبل ارائه کرده اند باید این سهمیه را به ایران بدهند. با توجه به مدال آسیا و عملکردی که التونی داشته، می تواند سهمیه پنجم ایران را کسب کند مگر اینکه مسئولان تغییر رویه بدهند.

او در پاسخ به این سوال، چرا در مسابقات بلغارستان عملکرد کاراته کاهای ایران ضعیف بود؟ تصریح کرد: اصلی ترین مشکل کمبود فاصله زمانی بین دو مسابقه بود. بعد از مسابقات ژاپن فاصله چندان زیادی برای ریکاوری نداشتیم و عازم بلغارستان شدیم. البته بعد از نتیجه ضعیفی که گرفتیم به همه گفته بودم کاراته کاهای ایران توانایی بالایی دارند و باید صبر کرد اما هیچکس این صحبتم را قبول نداشت. الان خوشحالم که به کاراته کاها اعتماد داشتم و الان ثمره این اعتماد را گرفتم.

آشوری با بیان اینکه مهران بهنام فر سرمربی تیم پسران نیز از نتایج کسب شده راضی است، توضیح داد: هر دو سرمربی تیم دختران و پسران زحمات زیادی کشیده اند و من این را می دانم. خوشحالم که چنین نتیجه خوبی کسب شد. این عزیزان نیز از نتایج کسب شده خوشحال هستند چون مزد زحمات خود را گرفتند.

دبیر فدراسیون کاراته در خصوص فعالیت سمانه خوشقدم به عنوان سرمربی در تیم ملی دانشجویان و جوانان گفت: این مسئله مشکلی به وجود نمی آورد و برای جلوگیری از هر مشکلی برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته است. حتی فکر می کنم این مسئله می تواند در رشد تیم های دانشجویان و جوانان تاثیر مثبت نیز داشته باشد.

محسن آشوری در مورد خبرهای چند روز اخیر مبنی بر احتمال حذف کاراته از المپیک، گفت: این صحبت ها درست نیست. کاراته نه تنها از رشته های اصلی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است بلکه طبق تصمیمات گرفته شده، در المپیک ۲۰۲۴ فرانسه نیز از اصلی ترین رشته ها است. فدراسیون ایران نیز از الان برای المپیک ۲۰۲۴ برنامه ریزی انجام داده تا نتایج خوبی برای کاراته ایران کسب شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام كاراته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه در المپیک 2020 توکیو کاروان ورزش ایران با 66 ورزشکار شرکت کرده بود، اما قطعا در المپیک 2024 پاریس کاهش چشمگیری در این زمینه وجود خواهد داشت. البته دلیل اصلی این اتفاق غیبت تیم‌های ملی والیبال و بسکتبال هستند که هر کدام با 12 بازیکن در مجموع 24 نفر را به کاروان ورزشی ایران اضافه کرده بودند.

با اینکه هنوز تیم ملی والیبال امید اندکی برای کسب سهمیه المپیک دارد، کمیته ملی المپیک در پیش بینی‌های خود روی این تیم برای گرفتن مجوز حضور در المپیک حساب باز نکرده است. 

مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک بعد از جلسه امروز هیئت اجرایی در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: "ما سه دستور جلسه داشتیم و ابتدا گزارشی از  بازی‌های المپیک اعلام شد و مقرر  شد ارائه بسته‌های حمایتی به فدراسیون‌ها ادامه داشته باشد و رشته‌های دوومیدانی، تیروکمان، تنیس روی میز و سنگنوردی که دنبال سهمیه هستند، حمایت شوند. حتی والیبال ساحلی و والیبال هم دنبال سهمیه هستند. جودو و شنا و بدمینتون هم دنبال وایلد کارت هستند. امیدوارم بیش از ۳۵ سهمیه به دست آوریم."

تاکنون سهمیه‌های قطعی ورزش ایران به عدد 30 هم نرسیده و باید دید طی یکی، دو ماه آینده کسب سهمیه‌ها تا چه عددی پیش خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • پنجمی جوانان هاکی روی یخ ایران در قهرمانی آسیا
  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران پنجم شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • تیم هاکی روی یک جوانان ایران پنجم شد
  • ایران در المپیک پاریس چند ورزشکار دارد
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه