Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: 12 تیرماه 1367، ناو آمریکایی وینسنس یک فروند هواپیمای مسافربری ‏ایران را در خلیج فارس هدف قرار داد و همه 290 سرنشین آن را به شهادت رساند.

حجم ویدیو: 39.01M | مدت زمان ویدیو: 00:03:13

 12 تیرماه 1367، ناو آمریکایی وینسنس یک فروند هواپیمای مسافربری ‌ایران را در خلیج فارس هدف قرار داد و همه 290 سرنشین آن را به شهادت رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعت 10 صبح هواپیمای جمهوری اسلامی ایران پرواز655 با 15دقیقه تأخیر در ساعت 10:05 از برج مراقبت فرودگاه بندرعباس تقاضای پرواز کرد، مدت پرواز تا دوبی 30 دقیقه و حداکثر ۱۴ هزارپا تعیین شد. در ساعت 10:17 دقیقه، هواپیمای ایرباس 300 به پرواز درآمد. دقایق نخستین پرواز و مراحل اوج‌‌گیری تا ارتفاع 12 هزارپایی مطابق طرح پرواز انجام شد و خلبان به طور پیوسته با برج مراقبت فرودگاه بندرعباس و مرکز کنترل راه‌های هوایی ایران و امارات تماس داشت.

در خلیج فارس ناوجنگی آمریکایی وینسنس که در تاریخ هفتم خرداد از بندر سان دیه گو وارد خلیج‌ فارس شده بود، به قصد یک ماجراجویی هوایی به آب‌های مرزی ایران نزدیک شد. ایچنرمارک قلب Heart این رزم‌ناو به شمار می‌رفت. وظیفه اصلی آن، کشف هدف‌های پرنده،اعم از موشک، هواپیما و پردازش اطلاعات، تعقیب صدها هدف به طور همزمان و کنترل آتش آن‌ها بود، هم‌چنین این رزم‌ناو به موشک‌های‌ زمین به هوا با برد 408 کیلومتر نیز مجهز بود. چند لحظه پیش از ورود هواپیمای ایرباس 300 به منطقه کنترل هوایی امارات، در محلی به نام مولبیت، خلبان به مرکز کنترل هوایی کشور اطلاع داد که قصد دارد به 14هزارپایی بالا برود.

ساعت 10:22دقیقه ناو وینسنس که خود را به بهترین و نزدیکترین موقعیت رسانده بود، به دستور ناخدا ویلیام راجرز، فرمانده ناو، موشک استاندارد 2 به سوی پرواز 655 شلیک کرد. ناگهان هواپیما از صفحه رادارهای زمینی محو شده و در طوفانی از دود و آتش به پهنه آب‌های نیلگون خلیج‌ فارس فرو رفت.

با عدم اطلاع از سرنوشت هواپیما، برج مراقبت فرودگاه بندرعباس، در تماس با دبی، پیگیر سرنوشت پرواز 655 شد ولی آن‌ها اظهار بی‌اطلاعی کردند. بلافاصله ستاد تأمین استان هرمزگان وضعیت اضطراری اعلام و فعالیت خود را آغاز کرد

بلافاصله پس از این جنایت Crime هولناک، مقامات آمریکایی اعلام کردند که یک فروند هواپیمای اف-14 ایران را مورد هدف قرار داده‌‌اند. پس از روشن شدن نوع هواپیما، آمریکایی‌ها سعی کردند تا به نحوی وانمود کنند که در این مورد مرتکب اشتباه شده‌‌اند، اما شواهد بعدی، این نظر آنان را کاملاً مردود جلوه داد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اولین عکس از قاتل وحید مرادی در زندان / سعید قاتل حرفه ای بود! + تصاویر

عاطفه 16 ساله به حجله مرد 31 ساله رفت / پری از من مدل خیابانی ساخت!

قاتل وحید مرادی در زندان کیست؟! + فیلم جسد در پزشکی قانونی

خواننده رپر جوان به قتل رسید + عکس

قتل مهوش 18 ساله توسط خواستگاری که پلیس بود! +تصویر

ازدواج جنجالی دختر 11 ساله با تاجر 41 ساله / همه خشمگین شدند + عکس

بی حیایی فوتبالیست ایرانی با زنان غریبه همسرش را عاصی کرد!

انتشار عکسی بی شرمانه از ابوبکر البغدادی در حلقه زنان رقصنده + عکس

دختر چشم آبی 14 سال بیشتر نداشت که اسماعیل سراغش رفت!

قتل 2 کودک گرسنه توسط مادر در یک قدمی لاکچری های میلیاردر شهر! + عکس های باورنکردنی

مردی جلوی چشمان بچه ها خواست کله زنش را از ته ببرد!

آخرین فیلم از وحید مرادی قبل از کشته شدن در زندان کرج + تصویر

اولین فیلم از جسد وحید مرادی در پزشکی قانونی + جزییات

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت قلب Heart جنایت Crime اخبار حوادث ایران خلیج فارس فیلم ناو آمریکایی هواپیمای مسافربری ویدیو ها عکس رکنا دختر ازدواج وحید گردن من حوادث قتل ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌ های بیمه خودرو رکورد ۴۷ ساله را زد

تین نیوز

داده های جدید نشان داد که هزینه های بیمه خودرو ۲۰.۶ درصد نسبت به سال قبل در فوریه افزایش یافته است که با افزایش ژانویه به عنوان بیشترین افزایش از دسامبر ۱۹۷۶ مطابقت دارد که هزینه ها ۲۲.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، از آنجایی که قیمت خودرو در اثر افزایش دوران همه گیری کاهش یافته است، بیمه هزینه مالکیت خودرو را برای بسیاری از آمریکایی ها به لبه پرتگاه رسانده است. بر اساس داده ها به صورت سالانه، هزینه های بیمه وسایل نقلیه موتوری ۱۷.۴ درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت که بیشترین افزایش از زمان افزایش ۲۸.۷ درصدی در سال ۱۹۷۶ است.

شوک برچسبی که به بسیاری از رانندگان آمریکایی وارد شده است ناشی از افزایش تصادفات، شدت تصادفات و عوامل جغرافیایی است که با هم ترکیب می شوند تا هزینه ها را افزایش دهند.

رانندگان عادات بد را در جاده ها طی قرنطینه های همه گیر ایجاد کردند که به رفتار فعلی کمک می کند. به عنوان مثال، همانطور که نیویورک تایمز در اوایل سال جاری گزارش داد، محققان در نوادا دریافتند در همه گیری، رانندگان سرعت بیشتری داشتند، استفاده از کمربند ایمنی کاهش یافته بود و دستگیری های رانندگی برای شرب الکل نزدیک به بالاترین حد تاریخی بود.

در سال ۲۰۲۱، در اوج همه گیری، تلفات جاده ای با ۱۰.۵ درصد افزایش به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۰۵ رسیده است و این در حالی است که اکثر آمریکایی ها در خانه مانده اند. نتایج نشان داد که تلفات در سال ۲۰۲۲ تنها ۰.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است.

افزایش حق بیمه خودرو تا حد زیادی به دلیل افزایش سرسام آور قیمت قطعات خودرو و افزایش تعداد و شدت خسارت ها بوده است. کمبود تکنسین هایی که پیچیده ترین تعمیرات را انجام دهند نیز هزینه ها را افزایش داده است. قیمت خودروهای جدید از سال ۲۰۱۹ بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است که منجر به افزایش قیمت قطعات شده است. علاوه بر این، خودروهای جدیدتر دارای فناوری بیشتری هستند

در حالی که نرخ خدمات برای خودروهای برقی پایین تر است اما خودروهای برقی «میزان بسیار بالاتری» از هزینه ها دارند، وقتی صحبت از تعمیرات بدنه یا ساختاری به میان می آید، خودروهای برقی همچنین به راه حل های فنی پیشرفته تری نیاز دارند و به تکنسین های متخصص بیشتری نیاز دارند.

بر اساس گزارش یاهو فایننس، محل زندگی شما نیز عامل مهمی در هزینه ای که برای بیمه وسیله نقلیه خود می پردازید دارد؛ آب وهوای بد باعث می شود رانندگان هزینه های حق بیمه ای را بیش از میانگین ملی بپردازند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز پروازهای اراک _ مشهد پس از وقفه یک‌ساله
  • بازگشت به خط پرواز یک فروند هواپیمای MD شرکت هواپیمایی کاسپین
  • آمریکا ۳۰ شهروند خود را از هائیتی خارج کرد
  • بازآماد انواع هواپیمای شکاری از مهمترین اقدامات پایگاه شهیدلشگری است
  • هزینه‌ های بیمه خودرو رکورد ۴۷ ساله را زد
  • آمادگی ۱۵۵ فروند هواپیمای مسافربری در سفرهای نوروزی
  • حال و هوای گلزار شهدای روستای توآباد در روز‌های پایانی سال + تصاویر
  • حضور غافلگیرکننده هواپیمای مافوق صوت در رودخانه (فیلم)
  • پرواز موفقیت‌آمیز تاکسی‌پرنده در چین!
  • رونمایی از فیش حقوقی عجیب کارگران معدن!