Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیر شبکه رادیویی ایران از تولید و پخش مجله طنز رادیویی از پنجشنبه 14 تیرماه متناسب با نیاز مخاطب با نگاهی انتقادی به موضوعات اجتماعی روز خبر داد.

محمد جعفر محمدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهارکرد: یکی از برنامه های جدید ما ساخت مجله ای رادیویی است که در آن فضای یک تحریریه شبیه سازی شده که متشکل از سردبیر، روزنامه نگاران، خبرنگاران و سایر عوامل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این برنامه 45 دقیقه ای پنجشنبه ها ساعت 19 روی آنتن می رود ، اجرای آن را علی زراندوز بر عهده دارد و 9 نویسنده روی تولید محتوایی این مجله طنز رادیویی با تهیه کنندگی احسان زارع کار می کنند.

**صبح جمعه با شما همچنان با مردم
مدیر شبکه رادیویی ایران درباره برنامه های تابستانی این شبکه عنوان کرد: رادیو ایران چندین برنامه ویژه برای تابستان 97 دارد که الزاما همه این برنامه ها جدید نیست و بازتولید هم داریم.
محمدزاده با اشاره به راه اندازی یک مسابقه طنز در برنامه «صبح جمعه با شما» گفت: قرار است یک مسابقه در برنامه «صبح جمعه با شما» اجرا شود که خود مخاطبان آن را رقم می زنند.
وی گفت: گزیده و گلچین برنامه صبح جمعه با شما، عصر جمعه ها و در طول هفته منتخبی 10 دقیقه ای را برای این علاقمندان روی آنتن می رود.

**تغییر رویکرد باشگاه ستاره ها
وی با اشاره به برنامه «باشگاه ستاره ها» که پیش از این هم از شبکه پخش می شد، توضیح داد: عنوان این برنامه باقی می ماند اما در فصل تابستان رویکرد آن تغییر می کند.
محمدزاده گفت: رویکرد این برنامه تعاملی بوده و قرار است در آن با چهره های حوزه های مختلف گفت و گو شود ، پخش آن هم به پنج شنبه ها منتقل می شود.
وی افزود: برنامه طنز کوتاه «خندونک» نیز هر روز صبح از رادیو ایران پخش خواهد شد.

**تالار آیینه مملو از فرهنگ و اندیشه
محمد زاده با اشاره به برنامه های گروه فرهنگ و اندیشه شبکه رادیویی ایران گفت: در برنامه «تالار آیینه» که روزهای یکشنبه و سه شنبه پخش می شود ،کتابهایی پیرامون مدیریت اوقات فراغت، همچنین رمان ها و داستان های برگزیده معرفی می شود.
به گفته وی همچنین «فرهنگ مردم» به معرفی بازی های محلی می پردازد ودر «کافه هنر» درباره ی کلاس های فرهنگی ،برنامه های فرهنگسراها در تابستان ،کتابخوانی و مکان های گردشگری صحبت می شود.
مدیر شبکه رادیویی ایران گفت: برنامه روزانه «نیشدارو» با موضوع چگونگی گذراندن اوقات فراغت شوخی می کند و به ترویج فرهنگ صحیح استفاده این اوقات می پردازد و در «حوض نقره» نیز فیلم های فاخر ایرانی معرفی می شود.
محمدزاده افزود: در برنامه های «راه شب » موضوعات کتابخوانی ،گردشگری داخلی ، معرفی اماکن فرهنگی ،موزه ها جهت بازدید و کنکاش مخاطبین و اوقات فراغت مطرح می شود.
وی با اشاره به برنامه های گروه جامعه این شبکه رادیویی،گفت: در برنامه «ردپای حادثه» پرونده ای درخصوص اوقات فراغت تشکیل شده و در «ایران را بشنویم» با مسئولان حوزه اوقات فراغت گفتگو خواهد شد.

**میزبان؛ میزبان کارشناسان مدارس فوتبال
مدیر رادیو ایران گفت: برنامه «میزبان» که توسط گروه دانش و اقتصاد تهیه می شود، با حضور کارشناسان میزگردی درباره مدارس فوتبال برگزار می کند.
وی افزود: دو برنامه «نمودار» و «خاص باشید» به موضوع کارآفرینی و کارگاه های آموزشی تفریحی می پردازد و موضوع کلاس های ایده پردازی و طرح مهارت آموزی نیز در برنامه روزانه «رهاورد» مطرح می شود.
به گفته وی «سیاره آبی» برنامه تخصصی محیط زیست به طبیعت گردی مسئولانه و «راهی به آبادی» به معرفی جاذبه های گردشگری روستایی به دانش آموزان می پردازد.
محمد زاده در پایان به برنامه ایرانشهر اشاره کرد و گفت: ایرانشهر از برنامه های فاخر و ارزشمند عصرگاهی رادیو ایران است که بانقش آفرینی «کمال همنشین» هر روز عصر به مدت دو ساعت ارتباطی صمیمی با مخاطبین بر قرار می کند.
به گفته وی ایرانشهر مطابق برنامه ریزی های انجام شده برنامه ای تعاملی است و هر روز به یکی از نقاط کشور سفر می کند و صدای رادیو ایران را به گوشه و کنار کشور می رساند.
فراهنگ**3009** 1701

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي برنامه ها تابستان راديو ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۸۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات مجلس، به روایت رادیو گفت وگو

رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر شبکه رادیویی گفت و گو در گفت و گو خبرگزاری صدا و سیما، با تاکید بر اینکه انتخابات، مهمترین نماد مردم‌سالاری و مردمی سازی حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران است، گفت: هرچه حضور مردمی در این عرصه بیش‌تر باشد، کارآمدی و تقویت بنیاد‌های اقتدار ملی نیز پرمغز‌تر خواهد بود و در این بین سهم رسانه برای بازتاب این حضور همگانی حائز اهمیت است.

کوچک زاده با بیان اینکه یک روز پیش از برگزاری انتخابات جدول پخش رادیو گفتگو هم بیشتر از روز‌های قبل به افزایش شور و شعور مردم در مشارکت سیاسی خواهد پرداخت، افزود: ویژه برنامه «صدای انتخابات» تلاش دارد، در این ساعت‌های پایانی به بینش افزایی سیاسی مردم در جامعه کمک کند این برنامه یک روز قبل از انتخابات ساعت ۱۶ به روی آنتن می‌رود.

وی در ادامه معرفی برنامه‌های این شبکه رادیویی افزود: ویژه برنامه «ایران سربلند» همزمان با مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت، از ساعت ۸ صبح آغاز و تا پایان ساعت رسمی رای گیری ادامه خواهد داشت.

مدیر رادیو گفت و گو تاکید کرد: این انتخابات از جمله آزمون‌های مردم‌سالارانه کشورمان است که برای تقویت قدرت و منافع ملی، به سمت افزایش مشارکت متمرکز خواهد بود، برنامه ایران سربلند با هدف انعکاس حضور مردم و اطلاع رسانی از آخرین اخبار و دستورالعمل‌های انتخابات به گفتگو با کارشناسان و خبرگان حوزه سیاست می‌پردازد.

کوچک زاده تصریح کرد: در این بستر، گروه‌های مرجع واجد رسالتی مهم هستند تا با هدایت و راهبری افکار عمومی جامعه موجب تقویت نقش مردم در نظام حکمرانی شوند. این جریانات می‌توانند با تبیین جمهوریت نظام و روشنگری در برابر هجوم رسانه‌ای معاند که منافع و امنیت ملی را هدف قرار داده اند، ضمن تهییج عمومی برای مشارکت در انتخابات، زمینه هرگونه نفوذ رسانه‌ای و جنگ شناختی دشمن در جامعه را کاهش دهند، از این روز فضای رسانه‌ای مناسب برای بیان این دیدگاه‌ها را در رادیو گفتگو فراهم کردیم.

مدیر رادیو گفت و گو ارتباط با تمامی ۲۲ حوزه انتخاباتی در ۱۵ استان را مهمترین بخش این ویژه برنامه توصیف و خاطرنشان کرد: گزارشگران این شبکه رادیویی در محل شورای نگهبان و وزارت کشور مستقر خواهند بود تا ضمن اطلاع رسانی آخرین اخبار، ارتباط مستمر با فرآیند اخذ رای گیری داشته باشند.

وی با یادآوری نقش مردم در حفظ و بقا نظام حکمرانی کشور گفت: انتخاب شعار محوری در سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب گواه روشنی بر این نقش تعیین کننده دارد، قطعا از مهمترین موارد مورد توجه در این فرایند، توجه به مطالبات عمومی مردم و دغدغه‌هایی است که ملت به ان توجه دارد، طبعا با توجه به جایگاه مجلس شورای اسلامی در قاموس جمهوری اسلامی و قانون اساسی، انتظارات مردمی از این نمایندگان نیز بالاست. چرا که مجلس شورای اسلامی از طریق وضع قانون و نظارت برای اجرای ان و همچنین بهره گیری از ظرفیت‌های نظارت بر دولت و سایر قوای عمومی و تخصصی کشور، می‌تواند زمینه برطرفی بسیاری از چالش‌های موجود را فراهم نماید رادیو گفتگو در نظر دارد در ادامه فرآیند شروع به کار مجلس دوازدهم به مطالبه گری و شفاف سازی نقش نماینده‌های مجلس در این خصوص و بیان دیدگاه‌های کارشناسان برای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) بپردازد.

گفتنی است؛ جدول پخش رادیو گفت و گو در فاصله بین دو مرحله برگزاری انتخابات با برنامه‌های متنوعی از جمله آقای مکعبی، مربع سه ضلعی، امواج شبهه و ساعت بیست و چهار و یک دقیقه سعی در بالابردن سواد رسانه‌ای مردم نسبت به وجوه رسانه‌ای انتخابات در جنگ ترکیبی بر علیه نظام جمهوری اسلامی دارد و با برنامه‌هایی مثل پارلمان، نگاه نو و گفتگوی سیاسی جنبه‌های مختلف یک انتخابات سالم و استاندارد‌های یک مجلس قوی را به مخاطبان خود ارائه کرده است.

علاقه مندان می‌توانند رادیو گفت و گو را علاوه بر موج FM ردیف ۱۰۳.۵ مگاهرتز، از طریق برنامه کاربردی ایران صدا بر روی گوشی‌های تلفن همراه خود نیز شنونده باشند و از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ با برنامه‌های این شبکه رادیویی ارتباط برقرار کنند.

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی دختران و زنان را محور خانواده و دارای نقش موثر اجتماعی می‌داند
  • «نگو نگفتی» از شبکه نسیم
  • دور دوم انتخابات مجلس، به روایت رادیو گفت وگو
  • «نگو نگفتی» در شبکه نسیم
  • زاکانی: شما دختران آینده ایران را می‌سازید / رییسی: معتقدیم زنان هم باید محور خانواده باشند و هم در عرصه اجتماعی نقش‌آفرین باشند
  • برنامه «هشت صبح» از رادیو اقتصاد
  • انعکاس صدای انتخابات در رادیو
  • معرفی برنامه‌های رادیو برای دور دوم انتخابات
  • برنامه های رادیو برای دور دوم انتخابات معرفی شد
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد