Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت علوم از آمادگی دانشگاه‌های داخل برای جذب دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور خبر داد و گفت: با توجه به شرایط تحریم و مشکلات ارزی ایجاد شده برای دانشجویان، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ما آماده پذیرش دانشجویان، اساتید و محققان ایرانی خارج از کشور هستند.

آبه گزارش ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی در حاشیه دومین نشست معاونین آموزشی دانشگاه‌های سطح یک و دو کشور که امروز در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد به نقش دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای برون رفت از شرایط تحریم و حل مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: امروز ما در شرایط تحریم یا در آستانه تحریم قرار داریم و دانشگاه‌ها و آموزش عالی نیز جدا از سایر ارکان نظام نیستند، بنابراین باید بتوانیم با ارائه راهکارهای کوتاه و بلند مدت بتوانیم کمکی در جهت بهبود وضعیت فعلی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: ما باید بدانیم در شرایط فعلی چگونه می‌توانیم از توانمندی‌های موجود استفاده نماییم، چرا که شرایط تحریم ممکن است مشکلاتی را برای دانشگاه‌ها ایجاد کند، اما از طرف دیگر امکانات بسیار خوبی در مراکز آموزش عالی وجود دارد که می‌توان با هم‌افزایی این امکانات فیزیکی، کاربردی و حتی در حوزه منابع انسانی بسیاری از مشکلات و نیازهای خود را برطرف کرد.

حمایت وزارت علوم نیز از جابجایی نیروهای هیات علمی در دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزارت علوم، خاطرنشان کرد: در راستای هم‌افزایی از دانشگاه‌ها می‌توانیم از منابع انسانی یکدیگر استفاده کنیم، چرا که برخی دانشگاه‌ها نیروهای انسانی در قالب هیات علمی دارند که می‌توانند این پتانسیل را در اختیار دانشگاه‌های دیگر قرار بدهند و وزارت علوم نیز از جابجایی نیروهای هیات علمی در دانشگاه‌ها حمایت می‌کند.

دکتر شریعتی افزود: در حال حاضر حدود 800 تا 900 هزار دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند که 100 هزار نفر از این افراد در دوره دکتری تحصیل می‌کنند، بنابراین باید شرایطی فراهم شود که براساس آن پایان‌نامه‌های دکتری، قابلیت تجاری‌سازی داشته باشند، چرا که دولت در شرایط فعلی بیش از گذشته نیازمند همراهی ما در حوزه‌های مختلف اجتماعی‌، اقتصادی،‌ فرهنگی و غیره... است.

وی همچنین در خصوص راهکار بلند مدت دانشگاهیان برای حل معضلات فعلی جامعه نیز گفت: تربیت دانشجوی کارآفرین و ماهر یکی از برنامه‌های بلند مدتی است که دانشگاه‌ها می‌توانند در بلندمدت مشکلات جامعه در حوزه اشتغال را رفع کنند.

به گفته وی، عزم جدی همه ارکان نظام آموزش عالی این است که با فشارهای ناشی از تحریم مقابله کنند و با توجه به فشارهای خارجی تعاملات، بین‌المللی خود را تقویت نمایند، چرا که نقش دیپلماتی علمی در این زمینه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید در درون خود دفاتر کاریابی ایجاد کنند، افزود: ما در معاونت آموزشی وزارت علوم نیز دفتر ارتباط با مهارت‌افزایی را برای پشتیبانی از دانشگاه‌ها و رفع اشکالات اجرای طرح مهارت‌افزایی ایجاد خواهیم کرد.

دکتر شریعتی در پایان از آمادگی دانشگاه‌های داخل کشور برای جذب دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور خبر داد و گفت: با توجه به شرایط تحریم و مشکلات ارزی که ممکن است دانشجویان با آن مواجه شوند، ما تدابیر لازم را برای انتقال این دانشجویان در دانشگاه‌های خوب کشور اندیشیده‌ایم و همینطور اساتید و محققان خارج از کشور نیز می‌توانند برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی به دانشگاه‌های داخل کشور مراجعه کنند و شرایط انتقال این افراد فراهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تحريم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۰۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با همتای خود ضمن اشاره به اهمیت جمهوری بلاروس در سیاست خارجی  جمهوری اسلامی ایران گفت: دو کشور در مورد مسائل مهم منطقه ای و جهانی دارای دیدگاه مشترک بوده و همواره از اقدامات و مواضع یکدیگر حمایت می کنند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با  اشاره به موضوع فلسطین به عنوان یک مسئله مهم جهانی  گفت: رژیم صهیونیستی علاوه بر نسل کشی و ارتکاب جنایت جنگی در یک اقدام تروریستی با حمله به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه کنوانسیون های بین المللی را زیر پا گذاشته و متعاقبا پاسخ ایران به این رژیم مطابق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد بود. 

وزیر دفاع ادامه داد: انتظار ما از کشورهای دوست و مستقل این است که نقض آشکار قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم نمایند. 

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به ظرفیت های متنوع و مختلف دو کشور در حوزه های نظامی و دفاعی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و ارتقای این همکاری ها تاکید نمود. 

در این دیدار دو طرف همچنین بر ظرفیت های موجود و همکاری دو جانبه بر ضرورت اجرای موافقت نامه های دفاعی و تخصصی تاکید نمودند. 

وزیر دفاع بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به حمله ظالمانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران این اقدام را زیر پا گذاشتن حقوق بین‌المللی توصیف و پاسخ محدود جمهوری اسلامی ایران به اقدام این رژیم را که متضمن مدیریت تنش و عدم گسترش آن بود را عاقلانه و مدبرانه توصیف کرد. 

وی در این دیدار اظهار داشت: با وجود فشار و تحریم کشورهای غربی علیه این کشور "مینسک" آمادگی خود را جهت توسعه و تقویت همکاری های دو جانبه در حوزه های مختلف اعلام می نماید.

دیگر خبرها

  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • وزیر علوم: پلیس آمریکا آزادی را در برخورد با دانشجویان معترض لگدمال کرد
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • آمادگی بلاروس برای همکاری با ایران باوجود تحریم‌های غرب
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد