Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، عبدالحسین امینی معروف به علامه امینی در سال 1282 هجری شمسی در روستای سردها از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب آذربایجان شرقی به دنیا آمد .
میرزا احمد پدر علامه امینی از علمای نامدار در شهر سراب بود .
عبدالحسین قرآن مجید و نهج البلاغه امیر المومنین علی (ع) را نزد پدر آموخت و از سنین پایین بارها آنها را مطالعه و از همان سالها در سینه محفوظ داشت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علامه امینی در سن 14 سالگی در مدرسه طالبیه تبریز مشغول تحصیل شد و پس از 6 سال به نجف اشرف عزیمت کرد .
پس از ادامه تحصیل ، درجه اجتهاد وی مورد تایید علمای بزرگی همچون میرزا حسن نایینی و شیخ عبدالکریم حایری یزدی قرار گرفت .
وی پس از نوشتن چندین رساله و کتاب تالیف مهمترین و معروف ترین اثر خود الغدیر را در طول چهل سال تلاش مداوم آغاز کرد با این امید که این کتاب بزرگ او صف ها را در دنیای اسلام متحد سازد .
این مجموعه 20 جلدی طوری نوشته شده است که برخی از مخالفان سرسخت غدیر هم به حقانیت این موضوع اذعان کرده اند .
دکتر عصار العمار ، نویسنده و پژوهشگر عراقی می گوید :علامه امینی حدیث غدیرخم را در جان اهل تسنن دوباره زنده کرد ، من خودم سنی بودم بلکه وهابی بودم با مطالعه کتاب الغدیر شیعه شدم .
علامه جهت نگارش و پژوهش این اثر به ، هند ، مصر ، ترکیه ، سوریه و عراق سفرها کرد و پس از 40 سال تلاش مداوم کتاب الغدیر یا همان برکه را به پژوهشگران خود هدیه کرد .
علامه امینی 17 سال آخر عمر خود را در کتابخانه بزرگ خود گذراند ، این کتابخانه مزین به نام امیر المومنین علی (ع) است و در نزدیکی حرم علوی قرار دارد .
علامه این کتابخانه را حدود 67 سال پیش تاسیس کرده و در آن 63 هزار جلد کتاب موجود است که با خط خود علامه فهرست بندی و ثبت شده است .
سرانجام علامه امینی ، پس از تحمل بیماری طولانی ، قبل از ظهر روز جمعه 12 تیرماه 1349 هجری شمسی ، پس از 70 سال خدمت به اسلام و اثبات حقانیت شیعه به دیدار حضرت حق شتافت .
پیکر این دانشمند پر تلاش بر دستان هزاران تن از مردم و علما تشییع و پس از انتقال به نجف اشرف در کتابخانه خود به خاک سپرده شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: علامه امینی شهرستان سراب امیرالمومنین علی غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، به گفته میثم محمدی سرپرست نویسندگان: این کتاب به مدت یک سال و نیم و با تلاش ۱۲ نویسنده از گروه جهادی نادیان و با هدایت محمد حسین فاعظی کارشناس مسائل فلسطین نوشته شده است.
در این کتاب تلاش شده به دور از مسائل سیاسی، واقعیات و جزئیات زندگی مردم فلسطین در محاصره و زندگی شخصیت ها‌ی فلسطینی در قالب داستان‌های کوتاه روایت شود.

دیگر خبرها

  • رادان: مردم افتخار کنید رئیس‌جمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است/ بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند/ ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • عرضه «بحر المحبه فی اسرار الموده» در نمایشگاه کتاب