Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- هيأتي از يک کشور عرب حاشيۀ خليج فارس به اسرائيل سفر کرد تا درباره خريد جنگنده‌هاي اف 35 مذاکره کند. ابوظبي هم براي خريد خانه‌اي مجاور مسجد الاقصي براي افتتاح يک مرکزي سعودي – اماراتي در اين خانه تلاش مي‌کند.
روزنامه اينترنتي القدس العربي در گزارشي به قلم "اشرف الهور" نوشت؛ "ادي کوهن"، نويسندۀ اسرائيلي و محقق مرکز "بگين – سادات" فاش کرد که يک هيأت نظامي از يک کشور عربي چندي پيش به تل‌آويو سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کوهن درصفحه توييتر خود نوشت: هيأتي از نيروي هوايي يک کشور عربي چندي پيش به اسرائيل سفر کرد تا از اطلاعات جنگنده اف 35 آگاه شود.
کوهن افزود: مقامات اسرائيلي به همراه يک گروه آمريکايي عالي‌رتبه اطلاعاتي درباره جنگنده 35 به هيأت عربي ميهمان ارائه کردند.
کوهن گفت: «ما (اسرائيل) هميشه آماده همکاري با عموزادگان عرب خودمان براي مقابله با دشمن مشترک خود "ايران" هستيم.»
اين نويسندۀ اسرائيلي نام کشور عربي را که هيأت نظامي خود را براي آگاهي از اطلاعات جنگنده پيشرفتۀ اف 35 ساخت آمريکا به اسرائيل فرستاد، فاش نکرد ولي از چند وقت پيش تاکنون هيأت‌هايي از عربستان سعودي، بحرين و امارات بارها و علناٌ براي عادي سازي روابط با اسرائيل راهي تل آويو شده اند.
اين سه کشور عربي همچنين ميزبان مقامات و هيأت‌هاي ورزشي اسرائيلي بودند و اين در حاليست که مسئولان فلسطيني در رده‌هاي مختلف بارها درباره تداوم اين سفرها (در راستاي سازش با اسرائيل) هشدار داده و اعلام کردند چنين سفرهايي زمينه را براي پايمال شدن اولويت «قضيه فلسطين» فراهم مي‌کند.
مسالۀ ديگر اينکه؛ منابعي خبري در قدس اعلام کردند: هدف امارات و عربستان براي خريد خانه‌اي مجاور مسجد الاقصي، افتتاح يک مرکز سعودي – اماراتي در آن است.
اين منابع که فعاليت‌هاي امارات و عربستان را در قدس پيگيري مي‌کنند، با تاکيد بر فاش نشدن نام خود افزودند: هدف امارات و عربستان از اين گونه فعاليت‌ها (خريد خانه‌هاي فلسطيني‌هاي ساکن قدس اشغالي) کنار زدن اداره اوقاف اسلامي قدس وابسته به وزارت اوقاف اردن و جانشين کردن خود به جاي اين اداره است.
منابع مذکور اعلام کردند: عربستان و امارات سرسختانه تلاش مي کنند که جاي پاي خود را در شهر قدس محکم کنند و جاي اردن را به عنوان قيّم و مسئول اداره امور مسجد الاقصي و اوقاف قدس بگيرند.
عربستان و امارات سعي مي‌کنند که نظام حاکم اردن را وادار به پذيرفتن طرح «معاملۀ قرن» کنند تا خود اداره امور مسجد الاقصي را به عهده بگيرند.
بنا بر اعلام اين منابع، انگيزه عربستان از اعطاي مجدد کمک‌هاي مالي به اردن «نزديک شدن اردن و ترکيه به يکديگر» و «نگراني از آغاز بهار عربي جديد و مهارنشدني در اردن» است.
شيخ "کمال الخطيب"، معاون رئيس جنبش اسلامي مناطق اشغالي 1948 نيز قبلاً فاش کرده بود، يک تاجرِ اماراتيِ مرتبط با "محمد بن زايد" وليعهد ابوظبي تلاش مي کند در منطقه قدس قديم (منطقه اي محصور در شهر قدس است که در اين منطقه حرم قدسي شامل "مسجد الاقصي و مسجد قبه الصخره" قرار دارد) خانه اي را در مجاورت مسجد الاقصي خريداري کند.
الخطيب افزود: اين تاجر اماراتي به ساکن يک خانۀ مجاور مسجد الاقصي 5 ميليون دلار را براي خريدن خانه‌اش پيشنهاد کرد و هنگامي که صاحب خانه با فروختن خانۀ خود مخالفت کرد، مبلغ پيشنهادي به 20 ميليون دلار رسيد.
"ران ادليست"، يکي از نويسندگان روزنامه اسرائيلي "معاريو" نيز نوشت: "جيسون گرينبلات"، نماينده رئيس جمهور آمريکا در مذاکرات بين‌المللي، "جرد کوشنر" داماد و مشاور ارشد ترامپ و "ديويد فريدمن" سفير آمريکا در سرزمين‌هاي اشغالي، به عنوان دلالان املاک در شهر قدس دست به کار شده‌اند و مذاکرات اجراي طرح معاملۀ قرن را مديريت مي‌کنند.
رابطه اعراب سازشکار و خيانتکار به آرمان فلسطين، علني‌تر از هميشه
ادليست افزود: اين سه مرد آمريکايي مي گويند که برخي از مسئولان عرب مساله مسجد الاقصي را پيگيري مي کنند. من هيچ نظري درباره کساني که عليه مسجد الاقصي توطئه مي کنند، ندارم و به اين باور رسيده ام که اين سه مرد آمريکايي هيچ فرصتي براي پيروزي ندارند و فقط دروغ مي گويند.
ران ادليست در ادامه خاطرنشان کرد: فشارهاي اقتصادي و امنيتي که اردن چندي پيش با آن روبرو شد، براي اجبار شاه اين کشور به پذيرفتن مساله «ابوديس، پايتخت فلسطين» (ابوديس شهري در حومه شرق بيت المقدس) بود.
به گفته ادليست، "مناخيم بگين" (نخست وزير وقت اسرائيل) در مذاکرات کمپ ديويد به "جيمي کارتر" رئيس جمهوري وقت آمريکا پيشنهاد کرد که پرچم عربستان براي کسب رضايت جهان عرب بر فراز مسجد الاقصي برافراشته شود.
مترجم: منوچهر مهدوي
137/120
بيشتر بخوانيد
القدس‌العربي: اهداف سفر هيات مغربي به اراضي‌اشغالي
دريچه اطمينان اعراب سازشکار؛ فرصت اسرائيل براي اجراي معامله‌قرن/ تحليل

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۰۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند

۴۵ هزار فلسطینی امروز در حالی نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند که نیروهای رژیم اشغالگر قدس از ورود ده‌ها جوان فلسطینی به مسجد جلوگیری کردند و تعدادی از آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی رژیم اسرائیل موانع آهنی در برابر درهای مسجد الاقصی قرار داده بودند تا مانع ورود ده‌ها جوان به صحن مسجد الاقصی شوند و برخی از آنها را دستگیر کردند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین اضافه کرد: اقدامات سرکوب، ضرب و شتم، و جلوگیری از ورود آزادانه مسلمانان به مسجد الاقصی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفت که همزمان به هزاران شهرک‌نشین صهیونیست اجازه داده شد برای انجام مراسم تلمودی که همزمان با عید پسح یهودیان است به مسجد الاقصی وارد شوند.

نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیل همزمان با آغاز جنگ علیه ساکنان غزه پس از عملیات «طوفان الاقصی» در هفتم اکتبر گذشته، تهاجمات و تجاوزات خود به مسجدالاقصی و فلسطینیان در کرانه باختری را افزایش داده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند
  • خواسته برخی اعراب از اسرائیل برای نابودی حماس محال است
  • معاریو: برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • برخی اعراب از اسرائیل خواسته‌اند حماس را نابود کند؛ اما این محال است
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح