Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا-کوهنوردي 10 روز قبل حسن روحاني، رئيس جمهوري به دليل فضاي ملتهب جامعه سوژه کنايه مردم و سياسيون قرار گرفت و بسياري آن را نشانه بي توجهي رئيس جمهوري به مشکلات مردم دانستند.

کار آن قدر بالا گرفت که سايت مجموعه تفريحي توچال، خبر و تصاوير حضور روحاني و هيئت همراهش در اين مجموعه را از روي خروجي سايتش، حذف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اکنون يکي از کوهنوردان قديمي اين مسير که اتفاقا آن روز نيز ساعتي شاهد و همراه کوه پيمايي رئيس دولت بوده، روايتي متفاوت از حضور روحاني ارائه داده است، روايتي از آن روي سکه حضور رئيس جمهور در توچال!
حجت اسماعيلي، رئيس هيات اجرايي حزب توسعه ايران اسلامي در ياداشتي که در اختيار ايرنا قرار داده، آورده است:
بيش از يازده سال است که تقريبا هر هفته جمعه‌ها يا پنج‌شنبه‌ها از مسير توچال، کوه‌نوردي مي‌کنم. از سالها قبل، تيمي بوديم مرکب از فعالين سياسي هر دو جناح کشور، مانند آقايان سعيدي کيا، غفوري فرد، رسولي، زبردست، ميرلوحي و ... که با محوريت مهندس خرم عزيز، سنت حسنه کوه نوردي را به جا مي‌آورديم. در اين سالها، غالبا آقاي روحاني را در کوهنوردي‌ها مي‌ديديم و به لطف حضور بزرگاني در جمع ما، امکان گپ‌وگفت و همکلامي‌هايي با ايشان حاصل مي‌شد. بعد از جلوس آقاي روحاني بر مرکب رياست جمهوري که معمولاً راکبانش مشمول مواجهه با خوش استقبالي و بد بدرقگي در حاکميت بوده‌اند، ايشان را ديگر در کوه نديده بودم تا پنج شنبه هفته قبل. در اين روز که به سبب مشغله‌هاي شخصي و گرفتاري‌هاي اجرائي و شايد دچار شدن به آفت پيري دل همراهان قديم، همچون سالهاي اخير، تنهايي به دل کوه زده بودم، آقاي روحاني را در ايستگاه دوم توچال ديدم. همچنان خوش تيپ و سرحال، اما به وضوح پيرتر و تکيده‌تر از قبل. لباسش را با رنگ محاسنش ست کرده بود، با کمترين خدم و حشم، به‌گونه‌اي که مردم عادي بدون هيچ محدوديت و ممانعتي با ايشان مراوده و گفتگو مي‌کردند. به رسم آشنايي سابق در کوه‌پيمايي و قرابت سياسي في مابين و به حکم عرض احترام به رئيس‌جمهور کشورم، عرض ادبي کردم و در باب برجام و لزوم حفظ آن، اوضاع اقتصادي کشور و انتقاد از ناهماهنگي تيم اقتصادي دولت ولزوم استمرار طرح تحول سلامت که وزير توانمند مجري آن نيز همراهشان بود،چند جمله اي با رييس‌جمهورسخن گفتم و ايشان نيز با بزرگواري گوش دادند و در پاسخ، جملاتي بيان کردند.
اما غرض از نگاشتن اين مطلب،فخرفروشي به هم کلامي با رئيس جمهور و طمع بهره‎مندي از قبل آن نيست. چون اين رئيس‌جمهور خود را تاييد شده بلافصل هيچ معصومي نمي‌داند، که هيچ، تازه متهم است و همراهي با او احتمالا هزينه نيز دارد.ولي من چون قبلا خطر همکلامي و همراهي با افرادي خطرناکتر از ايشان، مانند سيد خندان خاتمي عزيز و ... را داشته‌ام، ديگر ابائي از بيان اين هم‌کلامي ندارم. بلکه مقصود، ذکر چند نکته کوتاه ذيل است، که بعنوان يک ناظر کوه‌پيمايي هفته قبل آقاي روحاني، بيان آن را در پاسخ به افرادي که اين روزها، حتي چند ساعت کوه‌پيمايي وي در جمع مردم را نيز، سوژه‌اي براي تخريب دولت قرار مي‌دهند، وظيفه خود مي‌دانم:
1-آقاي رئيس جمهور و تيم همراهش انصافا بدون هيچ تشريفات خاصي يا زحمتي براي مردم در کوه حضور پيدا کرده بودند.
2-تيم کم تعداد حفاظت همراه وي، بسيار خوش برخورد، مودب و داراي رفتاري محترمانه با مردم بودندکه اين رويه، يقيناً موثرتر از هر تدبير امنيتي و سلاحي براي براي حفاظت است.
3-رفتار آقاي رئيس جمهور با مردم، بسيار صميمانه و همراه با تواضع بود و به همه‌ي حرف‌ها گوش مي‌داد و اگر کسي درخواست گرفتن عکس داشت، مي‌پذيرفت و جالب اينکه گاها عکاس نيز آقاي واعظي بود که حتي بدون گريم نيز چهره دلنشيني داشت.
4-نديدم محافظي مانع نزديکي و حتي سلفي گرفتن مردم با رئيس جمهور شود. اين نزديکي و محبت مردم به منتخب خود، در شرايطي که مردم براي گذران زندگي روزمره خود با مشکلات عديده‌اي مواجهند، برايم جالب توجه بود و حکايت از تيزبيني و اشراف مردم نسبت به عوامل اصلي دخيل در پيش آمد مشکلات دارد.
5-آقاي رئيس جمهور ساعت 6 صبح به کوه آمده بودند و حدودا ساعت 8 ايستگاه دوتوچال بودند و چون با تله کابين برگشتند، قاعدتاً ساعت 9مي‌توانستند در دفتر خود حضور داشته باشند.
6-کار تله کابين نيز به روال عادي بدون هيچ تغييري يا محدوديت براي مردم ادامه داشت. چنان همه چيز عادي و معمولي بود که آقاي سعيدي کيا که به روال معمول زود آمده بود و در حال برگشت، رئيس جمهور را ديده بود نتوانست او را براي صعود همراهي کند.
7-از همه مهمتر،برخلاف روال معمول اين روزها که مردم دچار مشکلات، بعد از ديدن مسئولي، بعضاً اخم مي‌کنند و زيرلب شکوه‌اي مي‌گويند،خدا را شاهد مي‌گيرم تا جايي که من ديدم و شنيدم، حتي يک نفر از مردم عادي ملاقات کننده رييس جمهور در کوه،حتي در غياب، درشتگويي نداشتند و مطلبي غي Zeinab:
ر از همراهي و درک موقعيت وي و بيان جملاتي همچون:`اين بنده خدا هم تلاشش را مي‌کند و گرفتار است` به زبان نمي‌آوردند. اين نکته به شخصه برايم بسيار جالب بود.
8-در اين ميان، نکته عجيب آن است که عده‌اي به ورزش کردن و کوه رفتن رئيس جمهور نيز ايراد گرفته و انتقاد مي‌کنند. بدون شک رئيس جمهورفعلي ودولت ويهم مانند اسلاف خود، قابل انتقاد و نقد هستند و کاستي‌هايي نيزدارند. طبيعي است که حتي اين کاستي‌ها در روزهايي که مردم از نظر اقتصادي در تنگنا هستند، بيشتر هم به چشم بيايد. اما اينکه عده اي مي‌گويند چرا رئيس جمهور به کوه مي‌رود و ورزش مي‌کند، احتمالا به اين دليل است که چون ورزش موجب سلامتي است و عقل سالم در بدن سالم است، پس پيام روشنشان اين است که آقاي روحاني! ورزش نکن تا سلامت نباشي که مبادا بتواني تصميمات درست بگيري. چرا که در اين صورت، نفع فردي وگروهي ما که در گرو آشفتگي شرايط است، به خطر ميافتد. زبان حال اينان در يک کلام اين است که: آقاي رئيس جمهور! لطفا نه از برجام دفاع کن نه از حقوق مردم نه از آزادي شبکه هاي اجتماعي. اصلا آقاي رئيس جمهور لطفا راه نرو و هيچ حرکتي نکن! چون ما به تجربه دريافته‌ايم که تحرکاتت، نوعاً در جهت دفاع از حقوق ملت است، لذا ما حتي راه رفتنت را نيز بر نمي‌تابيم.
**اداره کل اخبار چندرسانه اي**ايرناپلاس**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات

رئیس‌جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دانست و بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

ایت الله رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نایب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نایب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

کد خبر 749690

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی: کاهش قیمت دلار در چند روز اخیر به دلیل تزریق است اما این روش جواب نمی دهد / دولت از مردم عذرخواهی کند
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر