Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-25@06:05:20 GMT

این ماسک میوه ای دشمن لکه های پوستی است

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۱۰۹۴

این ماسک میوه ای دشمن لکه های پوستی است

رکنا: برای پیشگیری از سرطان پوست و لکه های پوستی این ماسک معجزه می کند.

 همه ما خیار را نه فقط به دلیل خوشمزه و آبدار بودنش، بلکه به دلیل فواید و خواص فراوان آن دوست داریم. خیار میوه‌ای است از سرزمین هند که ۹۵ درصد ساختار آن از آب تشکیل شده‌است. همچنین مقادیر متفاوتی از عناصر مختلف مثل کلسیم، آهن، فسفر، سدیم، پتاسیم و انواعی از ویتامین‌های گروه B.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن جای گرفته‌اند. خوردن خیار می‌تواند تا حد زیادی آب مورد نیاز سلول‌های بدن را تأمین کند، اما استفاده موضعی از بافت این میوه هم برای درمان انواعی از مشکلات پوست کاربرد دارد. در این گزارش با انواعی از ماسک‌های موثری که با این میوه به آسانی تهیه می‌شوند، آشنا می‌شوید.

فواید ماسک خیار

از نظر علمی، مهم‌ترین فایده خیار برای پوست، آبرسانی توسط آن است. به همین دلیل تمامی ماسک‌هایی که با خیار تهیه می‌کنید، در درجه اول به آبرسانی و جوانسازی پوست شما کمک می‌کنند؛ بنابراین لکه‌های ناشی از آفتاب سوختگی‌ها، خشکی پوست در اثر شرایط آب و هوایی و چین و چروک‌های پوستی ناشی از کم آبی سلول‌ها با این ماسک‌ها درمان می‌شوند. به تازگی محققان دریافته‌اند که استفاده از خیار موجب کوچکتر شدن منافذ پوست هم می‌شود. چرا که آبرسانی پوست موجب یکپارچه شدن سلول‌های بافت پوششی پوست می‌شود. به همین دلیل منافذ پوستی، فرورفتگی‌ها و چروک‌ها هم با فرآیند آبرسانی بهبود می‌یابند. از طرفی افزودن خیار به ماست، باعث افزایش قدرت لایه‌برداری و پاکسازی پوست می‌شود و بدین ترتیب سلول‌های مرده جای خود را به سلول‌های جوان می‌دهند. این فرآیند برای درمان جای جوش‌ها و زخم‌ها موثر است.

فرآیند آبرسانی پوست

ماسک ماست و خیار روزانه

اصلی‌ترین و مهم‌ترین دلیل شناخته شده سرطان پوست، قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش موجود در نور خورشید است. برای محافظت از پوست در برابر این اشعه، تنها استفاده از کرم‌های ضد آفتاب کافی نیست. بلکه آبرسانی روزانه و استفاده از مواد آنتی‌اکسیدان هم اهمیت فراوان دارد. ماسک ماست و خیار برترین ماسک آبرسان و پاک‌کننده است که به سادگی تهیه می‌شود.

مقداری خیار رنده شده را با یک یا دو قاشق ماست کم‌چرب ترکیب کنید. با کمک یک برس تمیز این ماسک را روی پوست پخش کرده و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی پوست بماند. سپس با آب سرد آبکشی کنید. اگر استفاده هر روزه از این ماسک برایتان سخت است، از قطعات حلقه شده خیار روی پوست استفاده کنید. استفاده از ماسک‌های خیار به خصوص در روز‌های گرم تابستان، اهمیت بسیاری دارد.

ماسک ماست و خیار

ماسک ماست و خیار با عسل

عسل یکی از بهترین مواد ترمیم‌کننده و انرژی‌بخش پوست است. اگر پوستتان به صورت ژنتیکی خشک است یا در اثر استفاده از دارو‌ها یا تحت تأثیر شرایط آب و هوایی خشک و پوسته پوسته شده، عسل یکی از بهترین درمان‌ها برای شماست. ترکیب این ماده با خیار و ماست، یک ماسک عالی برای تأمین نیاز‌های متفاوت پوست است. می‌توانید برای تهیه این ماسک از این روش کمک بگیرید:

مقداری خیار رنده شده

۱ قاشق ماست کم چرب

۱ قاشق عسل طبیعی

این مواد را به خوبی ترکیب کرده و با یک برس نرم و تمیز روی پوست پخش کنید. پس از ۲۰ دقیقه با آب سرد آبکشی کنید. توجه داشته باشید از این ماسک در اطراف چشم‌ها استفاده نکنید.

ماسک خیار و عسل

ماسک خیار برای جوش صورت

همان طور که گفته شد، آبرسانی پوست با کمک خیار می‌تواند به درمان ناهماهنگی‌های پوست کمک کند. در اثر آبرسانی مداوم پوست با ماسک‌های خیار، سلول‌های پوششی پوست به صورت یکپارچه و سازمان‌یافته در کنار هم قرار می‌گیرند. جای جوش‌ها که معمولاً به صورت حفره‌ها و فرورفتگی‌های کوچک روی پوست ظاهر می‌شوند در اثر آبرسانی و ترمیم شدن بافت از بین می‌روند. نکته مهم در مورد درمان جای جوش‌ها با ماسک‌ها و کرم‌ها، تداوم در استفاده از آنهاست. برای تهیه ماسک ماست و خیار برای جوش صورت به شیوه زیر عمل کنید:

مقداری خیار رنده شده

۱ قاشق ماست

۱ قاشق روغن زیتون

۱ قاشق آبلیمو

این مواد را به خوبی ترکیب کنید و با یک برس نرم روی پوست و به خصوص جای جوش‌ها پخش کنید. پس از ۲۰ دقیقه پوست صورت را با آب سرد آبکشی کنید. اگر هنوز جوش‌های فعال دارید و پوست شما هنوز مستعد بروز جوش است، روغن زیتون را از دستور بالا حذف کنید.

ماسک خیار

ماسک خیار و گلیسیرین

ماسک خیار و گلیسیرین یکی از بهترین ماسک‌های مناسب پوست خشک است. آبرسانی بافت پوستی که در اثر شرایط اقلیمی خشک و سرد کم‌آب شده یا درمان چین و چروک‌ها با کمک این ماسک بسیار موثر است. گلیسیرین باعث می‌شود پوست مدت زمان بیشتری مولکول‌های آب را در خود نگه دارد و بدین ترتیب میزان رطوبت پوست را بالا می‌برد. اگر به خشکی پوست مبتلا هستید، برای تهیه ماسک ماست و خیار و گلیسرین به شکل زیر عمل کنید:

مقداری خیار رنده شده

۱ قاشق ماست کم چرب

۱ قاشق گلیسرین گیاهی

۱ قاشق گلاب

مواد را به خوبی ترکیب کنید تا خمیر یکنواختی تشکیل شود. سپس با یک برس نرم روی پوست پخش و پس از ۲۰ دقیقه با آب ولرم آبکشی کنید. همچنین می‌توانید از گلیسیرین و گلاب یک ترکیب نرم‌کننده و آبرسان روزانه بسازید.

ماسک خیار و گلیسیرین

ماسک ماست و خیار برای لک صورت

لکه‌های پوستی انواع مختلفی دارند و به دلایل متعددی و متفاوتی بروز می‌کنند. مثلاً لکه‌های ناشی از آفتاب سوختگی، لکه‌های ناشی از کهولت سن، لکه‌های حاملگی، کک‌مک‌ها، لکه‌های ناشی از جای جوش و بسیاری موارد دیگر. آبرسانی پوست با مواد طبیعی، قدرت تقسیم سلولی و ترمیم این بافت را بالا می‌برد؛ بنابراین با افزایش قدرت ترمیم پوست، بسیاری از این لکه‌ها، به جز لکه‌های مادرزادی و ژنتیکی درمان می‌شوند. همانطور که قبلاً توضیح داده شد، خیار یکی از بهترین مواد طبیعی برای آبرسانی پوست است. برای تهیه ماسک ماست و خیار برای لکه‌های پوستی به روش زیر عمل کنید:

مقداری خیار رنده شده

۱ قاشق ماست کم چرب

۱ قاشق آبلیمو

۱ قاشق گلاب

مواد را به خوبی ترکیب کرده و با یک برس نرم روی لکه‌ها بمالید. پس از ۲۰ دقیقه آبکشی کنید. برای درمان لکه‌ها با کمک ماسک خیار، حداقل دوبار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

لکه های پوستی

استفاده از ماسک‌های خیار را برای بهبود آفتاب سوختگی‌ها و افزایش قدرت ترمیم‌کنندگی پوست جدی بگیرید. با درمان به موقع لکه‌های پوستی ناشی از آفتاب سوختگی، گام موثری در پیشگیری از سرطان پوست برداشته‌اید. می‌توانید سوالات و پیشنهادات خود را در خصوص تهیه و استفاده از ماسک‌های خیار با ما در میان بگذارید.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت پوست سرطان ماسک پیشگیری معجزه ماسک خیار عکس رکنا دختر وحید گردن ازدواج قتل من حوادث ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم

پیمان داوری دولت‌آبادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان برنامه‌های این واحد دانشگاهی در حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان در سال 1403 اظهار کرد: راه‌اندازی خط تولید توربین‌های کوچک مقیاس، خط تولید شناور‌های کوچک، خط تولید دیوار‌های سبک بتنی و بلوک‌های ژِئوپلیمری، توسعه گلخانه‌های تولید بذر و تولید دام‌های اصلاح نژاد شده در دستور کار امسال واحد دهاقان است.

وی در تشریح برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان در حوزه مهارت و کارآفرینی در سال جاری عنوان کرد: مجوز‌های تأسیس مدرسه عالی مهارتی پرورش دام و صنایع تبدیلی از اصفهان و تهران اخذ شده که امسال راه‌اندازی می‌شود. هنرستان مکاترونیک و تربیت‌بدنی نیز با اخذ موافقت استان در انتظار صدور مجوز از تهران بوده که با دریافت مجوز، این مدارس راه‌اندازی خواهند شد.

 امسال ۲۰۰ هزار قطعه زالو تولید می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان افزود: با توجه به کیفیت بالای حبوبات تولیدشده در منطقه در حوزه بسته‌بندی حبوبات و دریافت سیب سلامت اقدامات خوبی صورت گرفته و در شرف دریافت مجوز هستیم. در زمینه تولید چیپس میوه و پاپریکا دو واحد تولیدی در دانشگاه مستقر شده‌اند که تولیدات آنها در سال جاری با برند دانشگاه استانداردسازی، بسته‌بندی و به بازار عرضه خواهند شد. در بخش دام، برنامه‌ریزی برای تولید زالو انجام گرفته و امسال ۲۰۰ هزار قطعه زالو تولید می‌شود.

داوری گفت:‌ اکنون ۱۲ هسته و چهار واحد فناور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان مشغول به کار هستند. از واحد‌های مستقر، یک شرکت در حوزه تولید بذر هیبرید، یک شرکت در حوزه کشت بافت گیاهی و تولید گیاهان خوراکی شناسنامه‌دار، یک شرکت در حوزه توسعه نرم افزار و یک شرکت در حوزه بتن فعال بوده؛ هسته‌های فناور مستقر، عمدتا در حوزه آموزشی فعال هستند. به‌تازگی یک هسته در حوزه هوش مصنوعی و یک هسته در حوزه تولید توربین‌های کوچک مقیاس و یک هسته در حوزه غربالگری زالو‌های ایرانی و یک هسته در زمینه ساخت شناور‌های کوچک در واحد مستقر شده‌اند.

وی بیان کرد:‌ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، سرای نوآوری مستقر نیست؛ اما با توجه به حجم بالای تولیدات گلخانه‌ای در این منطقه، راه‌اندازی سرای نوآوری فروش محصولات کشاورزی از پیشنهادهای این واحد دانشگاهی بوده که هنوز در این باره اقدامی صورت نگرفته است.

در کشت‌بافت گیاهی سیب زمینی به ارقام تولید ۱۵۰ هزار نشا و تولید ۵۰۰ هزار غده سیب زمینی شناسنامه‌دار رسیدیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با اشاره به دستاوردهای این واحد دانشگاهی در سال گذشته عنوان کرد:‌ تولیدات دانش‌بنیان واحد دهاقان در سال گذشته در حوزه مهندسی کشاورزی و در زمینه تولید بذر هیبرید و کشت بافت بوده در زمینه تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون بذر در سال نزدیک شده‌ایم و درباره کشت بافت گیاهی سیب زمینی به ارقام تولید ۱۵۰ هزار نشا، تولید ۵۰۰ هزار غده سیب زمینی شناسنامه‌دار در انواع بانبا، جلی، آگریا، اسپریت، کولومبا و سانته رسیده‌ایم. 

داوری با تأکید بر توسعه زیست بوم فناوری در کشور توضیح داد:‌ در همه دنیا با ظرفیت‌های به مراتب کمتر از ایران، زیست بوم فناوری به عنوان یک حوزه رو به رشد در حال توسعه است. زیست بوم فناوری به استفاده از فناوری برای حل مسایل مربوط به محیط زیست و توسعه پایدار اشاره دارد و این مهم بر بستر فرهنگی صحیح شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ این حوزه شامل استفاده از فناوری‌های مختلف مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، بیوتکنولوژی، انرژی‌های تجدیدپذیر و سایر فناوری‌ها برای حفظ و مدیریت بهتر منابع طبیعی، کاهش آلودگی، توسعه کشاورزی پایدار و مدیریت هوشمند شهری می‌شود. رکن اصلی زیست بوم فناوری، منابع انسانی بوده؛ اگر در اصلاح سیاست‌های کلی، فکر عاجلی نشود، منابع انسانی پیش‌ران این زیست بوم را رفته رفته از دست می‌دهیم. نیاز به اختراع مجدد چرخ نیست، فقط کافی است به اطراف خود نگاه کنیم تا راه را بازیابیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • رشد انفجاری موها با مصرف این ماده غذایی
  • بررسی نقش روتین پوستی در سلامت پوست
  • روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)
  • کاهش قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • تحت چه شرایطی می‌توان معامله را فسخ کرد؟
  • داوری: در تولید بذر هیبرید خیار به رقم ۱۰ میلیون عدد در سال نزدیک شده‌ایم
  • نحوه صحیح استفاده از انواع محصولات مراقبت پوست برای حفظ شادابی و سلامت
  • ۶ دمنوش عالی برای داشتن پوستی شفاف