Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهر اهواز از راه اندازی مرکز کنترل انرژی با عنوان «ECC» خبر داد و گفت: با ایجاد این مرکز در بخش اداری به نتایج بسیار خوب و مطلوبی رسیدیم.

به گزارش «ارنژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حسن کریمی؛ درباره راه اندازی سامانه «Ecc» در شهر اهواز، اظهار داشت: از دی ماه سال گذشته که مشخص شد مشکل کم آبی در کشور داریم و در پیش روی ما تابستان سختی قرار دارد، به فکر ایجاد سامانه ای برای مدیریت مصرف افتادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پیش بینی پیک مصرفی برای استان خوزستان تا ۸ هزار و ۷۰۰ مگاوات گفت و عنوان کرد: از مجموع این پیک، ۴هزار مگاوات آن بنا بود که از نیروگاه های برق‌آبی تامین شود که متاسفانه به علت کم آبی امسال نتوانستیم از این نیروگاه ها بهره ببریم.

کریمی با اشاره به اینکه باتوجه به شرایط بحرانی بایستی کاری فراتر از برنامه های جاری خود اعمال کنیم، اضافه کرد: از اسفندماه سال ۹۶ به فکر ایجاد یک مرکز کنترل انرژی افتادیم که نام این مرکز «ECC» است و برای اولین بار در اهواز راه اندازی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهر اهواز تصریح کرد: در اقدام اولیه، با استانداری خوزستان هماهنگ کردیم که زمان ساعت کاری اداره های استان را تغییر یابد و سپس در مرکز کنترل بسترنرم افزاری و سخت افزاری برای رصد کردن شبکه های مشترکین ایجاد کردیم.

وی افزود: با وجود سه هزار و ۵۰۰ کنتور هوشمند در استان، دو هزار تا از آنها مربوط به بخش اداری است که تمام دستگاه ها و سازمان‌های اداری با زیر بخش هایشان تحت کنترل این مرکز هستند.

کریمی از نوع کنترل سامانه گفت و بیان داشت: این سامانه از ساعت ۱۱ هر روز تا ساعت ۱۴ و پس از آن از ساعت ۲۰ تا ۲۴ بار مصرفی تمام مشترکینی که جامعه هدف ما هستند را رصد کرده و برای اپراتورها به نمایش می گذارد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شهر اهواز اقدام اول این مرکز را پایش سیستمی و آنلاین بودن مصرف مشترکین نام برد و عنوان کرد: با این وضعیت یک مرکز دیسپاچینگ در استان راه اندازی شد که پس از آن گروه هایی در مرکز برای ارتباط با مشترکین تشکیل و هر کدامشان جهت ماموریتی ایفای نقش دارند.

وی افزود: یکی از این گروه ها با مراجعه به مشترکین پر مصرف اخطار لازم جهت کاهش بار مصرفی را به آنها خواهند داد و دیگر گروهی هم جهت قطع برق مشترکین پرمصرفی که نسبت به اخطار تمیکن نمی کنند تشکیل شده است.

کریمی با بیان اینکه امسال اجازه نخواهیم داد مشترکین پرمصرف در استان موجب سلب آرامش و آسایش مردم را فراهم کنند، بیان داشت: ما در مراجعه به مشترکین هدف، از آنها خواستیم که یک نماینده تام الاختیار خود را در حوزه انرژی به ما معرفی کنند که پس از معرفی برای این نماینده یک کارت همیار انرژی صادر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شهر اهواز در ادامه از نقش همیار انرژی گفت و تصریح کرد: شماره تماس این همیار در سامانه ثبت می‌شود و این سامانه هرروز در زمان های مقرر به همیار پیامک ارسال کرده و بارمصرفی را به او اعلام می کند که در اینجا همیار انرژی هم در صورت سوالی، می تواند با سامانه ارتباط برقرار کرده و پاسخ خویش را دریافت کند.

وی از آغاز به‌کار این مرکز از ۱۹ خردادماه سال جاری گفت و افزود: با ایجاد این مرکز در بخش اداری به نتایج بسیار خوب و مطلوبی رسیدیم.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شهر اهواز با بیان اینکه تلاش می‌کنیم پیک مصرف برق اهواز از سال گذشته عبور نکند، ادامه داد: با اجرای این سامانه و مدیریت مصرف توانستیم ۱۷۵ مگاوات کاهش بار داشته ایم.

کریمی پیک بار شهر اهواز در سال گذشته را دو هزار و ۵۰۰ مگاوات خواند و گفت: در خوزستان پیک مصرفی قریب به ۶ هزارمگاوات است که این عدد مربوط به سیستم های سرمایشی می شود.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رفعتی نوایی ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با توجه به نیاز روز افزون استان خوزستان به منظور درمان نوزادانی که دچار بیماری و نیازمند بستری در بخش نوزادان هستند، بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان تحت عنوان ان‌آی‌سی‌یو (NICU) در بیمارستان طالقانی اهواز راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: بخش یادشده با برخورداری از ۱۲ تخت NICU، ۱۸ تخت نوزادان و همچنین با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین تجهیزات و حضور پزشکان متخصص، فوق تخصص و اعضای هیأت علمی دانشگاه، در یک فضای فیزیکی بسیار مناسب راه‌اندازی شده است.

رفعتی اظهار کرد: با راه‌اندازی بخش مذکور، بار مراجعات به سایر مراکز ارائه‌دهنده خدمات به نوزادان کاهش خواهد یافت که خدمتی دیگر در راستای ارائه مطلوب خدمات درمانی به مردم استان خوزستان است.

کد خبر 6098242

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • عبور موفق از پیک تابستان امسال نیازمند همراهی مردم کردستان
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • راه اندازی دو مرکز خرید در کهگیلویه/مراکز خرید شبانه روزی است
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • پاسخگویی به ۳۵۷ هزار تماس مشترکین آب و فاضلاب قم
  • پاسخگویی به پرسش‎های مشترکین در سامانه ملی انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات