Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@15:08:40 GMT

ساخت اسلحه ليزري غيرکشنده توسط چيني‌ها

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۱۶۴۵

ساخت اسلحه ليزري غيرکشنده توسط چيني‌ها

خبرگزاري آريا - سلاح‌هاي ليزري مجموعه فيلم‌هاي جنگ‌هاي ستاره‌اي توسط چيني‌ها به واقعيت تبديل شده‌اند.
براساس گزارش لايو‌ساينس،‌محققان چيني نوعي سلاح ليزري ابداع كرده‌اند كه مي‌تواند اهداف را از فاصله 800 متري به آتش بكشد. اما اين اسلحه جديد كه ZKZM-500 نام دارد، نسبت به نسخه سلاح‌هاي ليزري جنگ‌هاي ستاره‌اي تفاوت‌هايي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يكي از مهم‌ترين تفاوت‌ها شكل ظاهري اسلحه جديد است كه شكلي جعبه‌اي مانند دارد و بيشتر به يك اسلحه اسباب‌بازي بزرگ شباهت دارد تا سلاح‌هاي ليزري ظريف در جنگ‌هاي ستاره‌اي.
اين اسلحه كاليبر 15 ميليمتري وزني در حدود سه كيلوگرم دارد و مي‌تواند بيش از هزار گلوله ليزري پرتاب كند كه دوام هر پرتو شليك شده نيز دو ثانيه است. به گفته سازندگان اين سلاح، اسلحه پرتو ليزري بدون صدا و نامرئي ايجاد مي‌كند كه جذابيت آنها به اندازه شليك‌هاي ليزري جنگ‌هاي ستاره‌اي نيست.
اگرچه اين سلاح در دسته سلاح‌هاي غيرمرگبار دسته‌بندي شده‌است،‌ اما شليك آن مي‌تواند پوست و گوشت بدن انسان را به سرعت سوزانده و تبديل به ذغال كند. از اين اسلحه همچنين مي‌توان براي شليك از ميان شيشه يا به آتش كشيدن اهداف قابل اشتعال نيز استفاده كرد و از آنجايي كه شليك‌ها بدون صدا هستند،‌كسي متوجه آغاز حمله نخواهد شد و حتي يكي از سازندگان اسلحه به روزنامه مورنينگ پست چين گفته‌است استفاده از اين اسلحه كاملا تصادفي به نظر خواهد آمد.
دليل دسته بندي اين سلاح در گروه غيرمرگبار آن است كه مشابه سلاح‌هاي گلوله‌اي با هدف كشتن انسان طراحي و ساخته نشده‌است و در عين حال چندين‌بار شليك متوالي ليزر از اين اسلحه به سمت انسان مي‌تواند منجر به مرگ او شود.
يك سند دولتي چين اعلام كرده از چنين سلاحي مي‌توان براي به آتش كشيدن بنرهاي غيرقانوني در تظاهرات و يا به آتش كشيدن مو يا لباس حاضران در تظاهرات استفاده كرد. اين سلاح آماده توليد انبوه است اما سازنده آن،‌شركت ZKZM هنوز شركت قانوني توليد سلاحي را نيافته تا بتواند اسلحه‌هايش را با قيمتي كمتر از 15 هزار دلار توليد كند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۱۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های شمشیربازی انتخابی زون آسیا امروز یکشنبه با برگزاری رقابت های روز دوم در فجیره امارات پیگیری شد.

در این روز از مسابقات، ریحانه رضایی در اسلحه اپه بانوان به مصاف حریفان خود رفت. وی در مرحله گروهی صاحب ۴ برد شد و نتیجه دو دیدار را هم واگذار کرد اما موفق به صعود شد.

او در جدول ۱۶ نفره مسابقات مقابل «هانیل آبلا» از فیلیپین با نتیجه ۱۵ به ۶ باخت و از صعود بازماند. بدین ترتیب رضایی بدون کسب سهمیه به کار خود پایان داد.

رقابت های شمشیربازی انتخابی زون آسیا به منظور توزیع آخرین سهمیه های باقی مانده در قاره آسیا برگزار می شود. قهرمان هر اسلحه صاحب سهمیه می شود.

در چارچوب این مسابقات، روز گذشته محمد اسماعیلی در اسلحه اپه تا مرحله نیمه نهایی پیش رفت اما در نهایت موفق به کسب سهمیه نشد. زهرا کارگر هم در اسلحه فلوره موفق به صعود از دور گروهی نشد.

شمشیربازی ایران تا به امروز توسط تیم ملی اسلحه سابر مردان تنها سهمیه تیمی ورزش برای المپیک پاریس را کسب کرده است.

کد خبر 6090774

دیگر خبرها

  • دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند
  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها
  • ناکامی دو ملی‌پوش شمشیربازی در کسب سهمیه المپیک
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • توپ گوستاو، سلاح معجزه‌آسا نازی‌ها/ عکس
  • مامان بگو برای دین و کشور رفتم؛ دست راست اسلحه و دست دیگرم کتاب
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • عزت‌الله ضرغامی دست به اسلحه شد + فیلم | واکنش اطرافیان را ببینید
  • افشاگری خیابانی روی آنتن: چینی‌ها جا زدند!