Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- مديرعامل سازمان منطقه آزاد تجاري - صنعتي ماکو گفت: به زودي زمينه سفر بدون رواديد اتباع خارجي به اين منطقه فراهم مي شود تا وضعيت معيشتي ساکنان بهبود يابد و منطقه در مسير توسعه قرار گيرد.

به گزارش ايرنا غلامرضا سليماني روز سه شنبه در حاشيه بازديد از پايانه مرزي بازرگان با همراهي رييس پليس اطلاعات و امنيت عمومي ناجا و در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين طرح با هدف رونق اقتصادي، جذب سرمايه گذار و تسهيل ورود گردشگران خارجي اجرا مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با تاکيد بر اينکه به زودي برخي از مشکلات گمرک بازرگان نيز با پيگيري هاي سردار غلامرضا رضاييان فر، رييس پليس اطلاعات و امنيت عمومي ناجا برطرف مي شود، افزود: برنامه ريزي مدوني براي تسهيل ورود اتباع خارجي به منطقه وجود دارد.
سليماني اضافه کرد: مطالعاتي در خصوص ثبت ديجيتالي ورود اتباع خارجي بدون درج مهر گذرنامه ايراني به منظور صيانت از امنيت خارجي ها در برابر فشارهاي آمريکا انجام شده است.
وي افزود: در اين روش ويزا بر روي گذرنامه اتباع کشورهاي همسايه درج نمي شود و فشارهاي آمريکا براي منع سفر به ايران به دليل آنچه که آن را مسايل امنيتي و سياسي مي خوانند، خنثي مي شود.
وي با اشاره به اينکه براي توسعه گردشگري و سرمايه گذاري در منطقه آزاد ماکو تسهيلاتي نيز به اتباع خارجي اعطا مي شود، افزود: امنيت سرمايه گذاري و فراهم کردن زيرساخت ها از جمله اين تسهيلات به شمار مي رود.
به گزارش ايرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافيايي شامل شهرستان هاي ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزي بازرگان بوده و اين منطقه در منتهي اليه شمال غرب کشور واقع شده است.
مساحت آن حدود پنج هزار کيلومترمربع و جمعيت منطقه بر اساس نتايج سرشماري عمومي نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترين منطقه آزاد کشور داراي 140 کيلومتر مرز مشترک با کشور جمهوري آذربايجان و 130 کيلومتر مرز مشترک با کشور ترکيه است.
3072/7132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه از آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی خبر داد و ‌گفت که همزمان؛ برخی اتباع ایرانی زندانی در پاکستان نیز در آستانه آزادی هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ‌کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در جریان سفر رئیس قوه قضائیه به استان هرمزگان، 28 ‌تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رأفت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند. 

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرایند میان دو کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • وزیر کشور: بازگشت ۱.۵ میلیون اتباع خارجی به کشور‌های خود/ اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • تسریع در جمع آوری اتباع غیرمجاز در خراسان جنوبی
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • غریب‌آبادی: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند