Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@02:57:34 GMT

رکورد مصرف برق ایران شکست

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۱۹۶۵

بنابر اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصرف لحظه ای برق کشور ساعت 16 و 38 دقیقه دیروز با عبور از 56 هزار مگاوات ، رکورد جدیدی در تاریخ مصرف برق کشور ثبت کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، پیش از این، هشتم مرداد پارسال با ثبت مصرف لحظه ای 55 هزار و 443 مگاوات، بیشترین میزان مصرف برق در تاریخ کشور رقم خورده بود که دیروز بیش از 1200 مگاوات، از رکورد قبلی پیشی گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شدت مصرف برق از ساعت 14 تا 17 دیروز موجب شد تا بخش های زیادی از کشور از جمله تهران، سمنان، اصفهان، بندرعباس، کرج و ... با قطعی های پراکنده و چندساعته برق مواجه شوند.
شرکت توزیع نیروی برق تهران با صدور اطلاعیه‌ای با توجه به روند افزایشی موج گرما در روزهای آینده ، از مشترکان بخش خانگی خواسته 10 درصد در مصرف برق خود صرفه جویی کنند تا قطعی های برق رخ ندهد .
در این اطلاعیه با اشاره به زمان اوج مصرف انرژی در ساعات 12 تا 17 و20 تا 23 تاکید شده ، شهروندان کولرهای آبی منازل خود را بر روی دور کند قرار دهند و ترموستات کولرهای گازی بین 23 تا 25 درجه سانتی‌گراد تنظیم شود . از استفاده از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو ، ماشین لباسشویی ، ظرف شویی و جاروبرقی هم در این ساعات خودداری شود .
شرکت توزیع نیروی برق تهران همچنین به سازمان ها و ارگان‌هایی که برنامه های صرفه جویی در مصرف برق را رعایت نکنند هشدار داده برق آنها را قطع خواهد کرد .
طبق بخشنامه استانداری تهران ، سامانه های سرمایشی ادارات باید از ساعت سیزده و سی خاموش شود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مصرف برق افزایش مدیریت مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد

مصطفی رجبی مشهدی گفت: ما مرز مشترکی با اروپا نداریم، اما از طریق یک پست پیشرفته (بک تو بک) از طریق ترکیه تا ۶۰۰ مگاوات امکان تبادل انرژی با اروپا وجود دارد.

به گفته وی، در این خصوص پروتکل و توافقنامه‌ای بین شرکت مدیریت شبکه برق ایران و طرف ترکیه‌ای امضا شده که بر اساس آن پروتکل‌های فنی تنظیم شده تا طرح شکل اجرایی به خود گرفته و  به نحو مطلوبی انجام شود. درمجموع برنامه این است که ابتدا برق به ترکیه و بعد از طریق این کشور به کشور‌های اروپایی  صادر و به همین طریق از اروپا به ترکیه و سپس به ایران وارد شود.

رجبی مشهدی اضافه کرد: آن چه به لحاظ مطالعاتی بررسی شده این است که ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار تا ٣ هزار مگاوات وجود دارد، اما از طریق خطوط جدید که در برنامه‌های آینده مدنظر داریم، امکان تبادل برق با این کشور‌ها تا ۵ هزار مگاوات قابل افزایش است. تبادل برق با کشور‌های همجوار حتی می‌تواند به رفع ناترازی برق در فصل گرم سال از طریق واردات نیز کمک کند.

سخنگوی صنعت برق در همین زمینه خاطرنشان کرد: در چهار ماه گرم سال ما مشکل ناترازی برق داریم، اما در ٨ ماه باقیمانده امکان صادرات فراهم است، قطعا این تبادل برق کمک می‌کند که ناترازی را هم در تابستان برطرف کنیم یعنی در تابستان برق وارد کنیم و در دوره‌هایی که کمبود نداریم برق را صادر کنیم، پس اتفاقا تبادل و صادرات برق می‌تواند کمک کند که ناترازی را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت توانیر در پایان از فراهم بودن امکان صادرات برق سرمایه گذاران بخش خصوصی از مسیر‌های انتقال برق موجود تا سقف ٣٠٠ مگاوات (۵٠ مگاوات به افغانستان، ٥٠ مگاوات به پاکستان، ١٠٠ مگاوات به عراق و ١٠٠ مگاوات به ترکیه) خبر داد و تصریح کرد: سرمایه گذاران می‌توانند ٨ ماه برقشان را به این کشور‌ها صادر و در ٤ ماه گرم سال نیز به داخل عرضه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • بایرلورکوزن ۲ - ۲ اشتوتگارت/ رکورد شکست ناپذیری باز هم در ثانیه‌های پایانی حفظ شد + فیلم
  • ژابی آلونسو تایم؛ عملکرد فوق‌العاده بایرلورکوزن در کامبک زدن پس از دقیقه ۹۰
  • وقتی تیم های حریف بایرلورکوزن فکر می کنند رکورد شکست ناپذیری این تیم را پایان داده اند (فان) / فیلم
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • یک فعال هلال احمری در هوراند، رکورد تکنیک‌های رزمی کیسه بوکس را شکست
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • هلی کوپتر ایرباس رکورد سرعت را شکست
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • پشت صحنه پیامک «آبفا»