Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:52:45 GMT

احیای کشتی دانش آموزی بعد از یک دهه رکود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۲۱۸۰

احیای کشتی دانش آموزی بعد از یک دهه رکود

تهران - ایرنا - پیکارهای کشتی قهرمانی دانش آموزان (نونهالان) کشور در حالی در خرم آباد استان لرستان در حال برگزاری است که این رقابت ها حدود یک دهه با وقفه مواجه بود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، رقابت های کشتی نونهالان قهرمانی کشور که از 11 تیر ماه در سالن شهید «توکل مصطفی زاده» شهر خرم آباد لرستان آغاز شده است، تا روز جمعه در رشته های کشتی فرنگی و آزاد ادامه می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این رقابت ها 29 تیم کشتی فرنگی و 30 تیم کشتی آزاد و به گفته مسوولان برگزار کننده بیش از هزار کشتی گیر، مربی و عوامل اجرایی حضور دارند که این موضوع می تواند نقطه عطف و قوتی برای کشف استعدادهای نهفته این رشته در سراسر کشور و احیا کشتی دانش آموزی باشد.
کشتی دانش آموزی هر چند طی این سال ها در برخی استان ها همچون تهران برگزار می شد، اما گسترده تر شدن این رقابت ها در سطح کشور، به طور حتم آینده درخشانی را پیش روی این رشته قرار خواهد داد.
دبیر فدراسیون کشتی در این خصوص گفت: نونهالان که سرمایه های کشور ما هستند، با انگیزه های بالا و شور و اشتیاق در حال مبارزه هستند و با کشتی های خوبی که دیدم این موضوع نوید بخش آینده روشن است.
«رضا لایق» افزود: فدراسیون های کشتی و ورزش های دانش آموزی در کنار هم توانایی های زیاد و امکانات خوبی دارند و ما می توانیم از این ظرفیت ها استفاده کرده و کارهای بزرگی انجام دهیم.
وی گفت: نفرات برتر رقابت های قهرمانی نونهالان (دانش آموزان) کشور برای حضور در رقابت های کشتی نونهالان قهرمانی آسیا انتخاب می شوند. پیکارهای نونهالان قهرمانی آسیا به پیشنهاد ایران برای اولین بار قرار است مرداد ماه سال جاری در کرج برگزار شود و امیدواریم این رقابت ها را به خوبی برگزار کنیم.
دبیر فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: اعضای کمیته فنی و حبیب الله اخلاقی که از قهرمانان خوب کشتی ایران و رییس انجمن کشتی فدراسیون دانش آموزی، در سالن حضور دارند و می توانند افراد مستعد را شناسایی و برای شکوفا کردن استعداد آن ها برنامه ریزی کنند.
فدراسیون کشتی درخواست میزبانی از رقابت های کشتی قهرمانی نونهالان آسیا را شهریور ماه سال 96 به اتحادیه جهانی ارسال کرده بود.
در نشست اواسط اردیبهشت ماه امسال «رسول خادم» رییس فدراسیون ایران با «نناد لالوویچ» رییس اتحادیه جهانی کشتی در صربستان در مورد میزبانی نخستین دوره رقابت های کشتی قهرمانی نونهالان آسیا در بخش پسران در ایران و بخش دختران در ژاپن مذاکره کرد که با توجه به ارسال تقاضای مشترک رییسان فدراسیون های ایران و ژاپن به اتحادیه جهانی کشتی برای برگزاری مشارکتی مسابقات مذکور برای اولین بار در قاره آسیا، اتحادیه جهانی پس از بررسی، با این پیشنهاد موافقت کرد.
ورزشی**1067**1584

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش كشتي دانش آموزي خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۲۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ ده بزرگی و اسماعیلی به یک چهارم رسیدند

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از امروز ۳ شنبه ۲۸ فروردین در بیشکک قرقیزستان آغاز و نمایندگان کشورمان روی تشک رفتند.

امیررضا ده‌بزرگی -۶۰ کیلوگرم
ملی پوش کشورمان در مقابل چی هوانگ 9 بر صفر پیروز شد و به دور یک چهارم نهایی رسید.

 

سعید اسماعیلی - ۶۷ کیلوگرم
اسماعیلی در یک هشتم 11 بر صفر از سد کشتی گیر چین لی گذشت و به دور یک چهارم نهایی رسید.

محمدرضا رستمی - ۷۲ کیلوگرم

 

رسول گرمسیری - ۸۲ کیلوگرم

 

محمدهادی ساروی- ۹۷ کیلوگرم

 

روز گذشته ملی پوشان کشورمان در 5 وزن نخست موفق شدند 2 طلا 1 نقره و 1 برنز کسب کنند.

 

دیگر خبرها

  • رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ ده بزرگی و اسماعیلی به یک چهارم رسیدند
  • رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ کشتی گیران ایرانی بر روی تشک رفتند
  • آغاز مسابقات فوتسال لیگ برتر کردستان به میزبانی مریوان
  • تیم خرم آباد با شایستگی قهرمان مسابقات کشتی فرنگی نونهالان استان
  • رقابت بیش از ۴۰۰ تیم در مسابقات ربوکاپ آزاد ایران
  • آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از فردا
  • مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی
  • آغاز اکران مدارس «ایلیا، جستجوی قهرمان»
  • قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد در آسیا با حمایت همراه اول
  • آغاز آزمون‌های المپیاد‌های علمی دانش‌آموزی کشور