Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-19@02:18:56 GMT

زیباترین چاله آبی های دنیا

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۹۲۸۴۲

زیباترین چاله آبی های دنیا

1. چاله آبی شیطان (Devils pool)  

واقع در نیاگارا، عمق ۳۳۵ فوت با عرض ۵۵۰۰ فوت، از سپتامبر تا دسامبر، شناگران به آنجا میروند.
۲. چاله آبی بارتون اسپرینگز       در آستن، تگزاس با درجه حرارت ۶۸ و عمق ۱۸ فوت که از اول بهار تا آخر تابستان، امکان شنا وجود دارد و پر بازدید‌تر است.


۳. چاله آبی عمومی بوندی ایسبرگ، در استرالیا  

۱۵ دقیقه رانندگی تا سیدنی و از طرفی به دریای تاسمان می‌رسد و یک نوع حمام طبیعی است، این استخر آب شور با عمق ۵۰ فوت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




۴. چاله آبی پارک ملی هات اسپرینگز    
دارای استخر طبیعی، از ۴۷ تا ۱۴۳ (فارنهایت)، درجه دما با ۵۵۰۰ جریب ذخیره آب طبیعی، محلی دنج برای گردشگران است.


۵. پارک ایالتی تفریحی جانسون  

رودخانه فورک بلک شرقی، در جنوب آبشار میسوری قرار دارد و با سنگ‌هایی با قدمت میلیونی پر شده است.


۶. چاله آبی و تالاب آبی دودو    
۱۰۰ فوت عمق دارد و در نزدیکی کابررا، در شمال جمهوری دومینیکن قرار گرفته؛ دارای غار‌های و حفره‌های زیرزمینی هستند و محل مناسبی برای شیرجه است.


۷. چاله آبی طبیعی و گودال شنای سنوته ایک کیل

این چاله آب بی نظیر در مکزیکو واقع شده است و زیباترین مخزن طبیعی و زیرزمینی آب است که نه تنها یک استخر آبی رنگ زیباست، بلکه از اطراف آن، درختان انگور آویز شده اند، که زیبایی آنجا را چندین برابر کرده است؛ قدمت آن به زمان مایا‌ها بر میگردد.


۸. چاله آبی و آبشار هواسو     آبشار نفس گیری است و در امتداد آن، استخر آبی رنگ طبیعی با مخازن طبیعی هاواسوپای در کانیون وجود دارد– آریزونا


۹. حفره اقیانوسی سوا      
در جزیره آپولو، به نام گودال بزرگ هم شناخته شده است، که برای بازدیدکنندگان، نردبانی وجود دارد، که بتوانند شیرجه بزنند.

۱۰. چاله آبی دیدنی در دل حمام طبیعی کویین    
جاذبه تابستانی کاوای، هاوایی آب شور تازه اقیانوس آرام را دارد، و استخر طبیعی شکل گرفته از سنگ‌های گدازه‌ای می‌باشد.


چاله آبی بلیز بزرگترین و عمیق‌ترین چاله آبی دنیا    

چاله آبی بلیز بزرگترین و عمیق‌ترین چاله آبی دنیاست که براساس بررسی‌ها حفره‌ای با عمق ۱۲۵ متر که عمر آن به ۶۵ هزار سال قبل، یعنی اواخر عصر یخبندان می‌رسد. این چاله آبی زیباوعمیق ویژگی‌های منحصربه فرد بسیاری دارد که عجیب‌ترین آن‌ها شکل منظم آن است که یک دایره کامل و بدون نقص را با قطر ۳۰۰ متر به شما نشان می‌دهد.


موقیعت جغرافیایی این حفره‌ی آبی زیبا در بلیز

بلیز (Belize) در شمالی‌ترین نقطه آمریکای مرکزی و در جنوب کشور مکزیک قرار دارد که یکی از کم جمعیت‌ترین و کوچک‌ترین کشور‌های آمریکای مرکزی است. چاله آبی بلیز در کنار جنگل‌های استوایی و ارتفاعات جنوبی بلیز قرار گرفته است و این کشور را تبدیل به تفریحی‌ترین مقصد گردشگری در شمال امریکا کرده است؛ و کم جمعیت‌ترین و کوچک‌ترین کشور آمریکای مرکزی به شمار می‌رود.
منبع: نمناک

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه جهانگردی چاله آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۹۲۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر خیره‌کننده از لحظه «اسپاگتی شدن» یک ستاره توسط سیاهچاله‌ای با جرم یک میلیون برابر خورشید

زی‌سان: این سیاه‌چاله در کهکشان «ان‌جی‌سی ۳۷۹۹» (NGC ۳۷۹۹) که یک میلیون برابر خورشید جرم دارد، در فاصله ۱۶۰ میلیون سال نوری از زمین و در صورت فلکی شیر واقع است.

«رویداد اختلال جزر و مدی» (TDE) زمانی اتفاق می‌افتد که ستاره‌ها به سیاه‌چاله‌های پرجرم، که در قلب کهکشان‌ها حاضر هستند و جرمی میلیون‌ها یا میلیارد‌ها برابر خورشید دارند، خیلی نزدیک می‌شوند.

نیرو‌های گرانشی عظیم سیاه‌چاله‌ها، نیرو‌های جزر و مد عظیمی را ایجاد می‌کنند که ستاره‌های نزدیک‌شده را همچون یک اسپاگتی که به دور چنگال پیچیده می‌شود به صورت افقی فشرده می‌کنند و در عین حال آنها را به صورت عمودی می‌کشند.

در اثر این فرآیند که به اصطلاح «اثر اسپاگتی» نامیده می‌شود، ستارگان به رشته‌هایی کیهانی از مواد ستاره‌ای تبدیل شده و در اطراف سیاه‌چاله‌های عظیم پخش می‌شوند. پس از این مرحله، هر ستاره نابود‌شده به تدریج توسط سیاه‌چاله‌ی پرجرم جذب می‌شود.

این فعل‌و‌انفعال کهکشانی شعله‌های بسیار درخشانی ایجاد می‌کند که با تلسکوپ‌های قوی از روی زمین قابل مشاهده هستند. دانشمندان می‌گویند اگرچه این پدیده نسبتاً رایج است، با این حال یافتن جزر و مد‌های عظیمی که نسبتاً نزدیک به زمین اتفاق بیفتند بسیار نادر است.

به گفته اخترشناسان، این جزر و مد تنها در ۱۵ روز ظاهر شد و پس از یک درخشش عظیم نور خود را از دست داد و کمرنگ شد. این پدیده انرژی بسیار کمتری نسبت به سایر جزر و مد‌ها تولید کرد، هرچند دو برابر سریع‌تر از آنها بود، و به همین خاطر جزو جزر و مد‌های «دارای درخشندگی کم و سریع» طبقه‌بندی شده است.

ویلم هوگندام، که هدایت این مطالعه را بر عهده داشت، در این باره گفت: «قبلاً سیاه‌چاله‌هایی که ستاره‌ها را نابود می‌کنند دیده شده بودند، با این حال این اولین موردی است که این پدیده را با استفاده از نور مرئی می‌بینیم.»

وی اضافه کرد: «این کشف نشان می‌دهد پدیده سیاه‌چاله‌هایی که ستاره‌ها را نابود می‌کنند می‌تواند بسیار رایج‌تر از آن چیزی باشد که قبلاً تصور می‌شد. فقط ما شاهد وقوع مکرر آن نبوده‌ایم.»

ثبت تصاویر از این پدیده با استفاده از رصدخانه‌های زمینی و فضایی، از جمله تلسکوپ‌های سامانه هشدار نهایی برخورد سیارک به زمین (ATLAS) در کوه‌های هاوایی و تلسکوپ کِک (W. M. Keck) در رصدخانه مونوکی، امکان‌پذیر شده است.

دکتر هوگندام می‌گوید: «ثبت این پدیده می‌تواند به ما درک بهتری از چگونگی رشد سیاهچاله‌های کلان‌جرم و نحوه جمع‌آوری اجرام در اطراف توسط آنها بدهد.»

یافته‌های مطالعه جدید قرار است این ماه در نشریه علمی «انجمن سلطنتی نجوم» در بریتانیا منتشر شود.

منبع: یورونیوز

tags # نجوم سایر اخبار (تصاویر) این چهره نخستین اروپایی شناخته شده تاریخ است! (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! چگونه رابطه جنسی اجداد ما با نئاندرتال‌ها آنها را منقرض کرد؟! وجود یک پستاندار با توانایی تولید مثل بدون آلت تناسلی!

دیگر خبرها

  • دردسرساز شدن چاله‌های ایجاد شده بعد از عملیات جدول گذاری در خیابان زکریا شهر ری
  • دریاچه سد دز، یکی از زیباترین دریاچه‌های خوزستان + فیلم
  • فیلم/ هیچ نوزادی به وزن طبیعی در غزه به‌دنیا نمی‌آید
  • عرضه ۲۰۰ تُن پرتقال و ۱۰۰ تُن سیب در ۸۸ مرکز عرضه کرمانشاه
  • میوه شب عید ۱۴۰۳ در بازار کرمانشاه کیلویی چند؟
  • هشدارِ توقف خودروها در ورودی روستای عزیزکندی هشترود
  • توقف ماشین‌های سنگین در ورودی روستای عزیزکندی هشترود
  • ۱۴.۳ میلیون هکتار جنگل در کشور داریم
  • تصویر خیره‌کننده از لحظه «اسپاگتی شدن» یک ستاره توسط سیاهچاله‌ای با جرم یک میلیون برابر خورشید
  • توزیع میوه شب عید ۱۴۰۳ در بازار کرمانشاه